Η International Life βράβευσε τον κ. Σταμάτη Συγγρό στην εκδήλωση των 23ων βραβεύσεων ενεργειών Ε.Κ.Ε και κορυφαίων ασφαλιστών “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΩΡΑΚΗΣ” 2014, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2014 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Moneyshow. Συγκεκριμένα ο κ. Συγγρός βραβεύτηκε στην Κατηγορία “Πρώτος Πράκτορας”.
Η ημερήσια ηλεκτρονική εφημερίδα insurancedaily.gr αναγνωρίζοντας τη συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ανάπτυξη της αγοράς και πιστεύοντας παράλληλα ότι οι απόψεις των Πρώτων είναι χρήσιμες και επιβοηθητικές για το σύνολο των Διαμεσολαβητών, έθεσε στον κ. Συγγρό τις εξής ερωτήσεις:
1. Ο ανταγωνισμός στην αγορά έχει καταστεί αμείλικτος μεταξύ των διαμεσολαβητών (και όχι πάντοτε με τους πλέον θεμιτούς τρόπους) αλλά σε αρκετές περιπτώσεις και μεταξύ διαμεσολαβητών και εταιρειών, λόγω των επιθετικών direct πωλήσεων. Πώς βλέπετε να εξελίσσεται η κατάσταση και τι θα προτείνατε;
Θεωρώ ότι η αγορά διανύει ένα μεταβατικό στάδιο που σύντομα θα επαναπροσδιορίσει με ακρίβεια τους ρόλους καθώς και τις προσδοκίες όλων των εμπλεκομένων. Είναι βέβαιο ότι η αγορά θα παραμείνει επιθετική και ευελπιστώ, με τη συμβολή της εποπτικής αρχής, ότι η επιθετικότητα θα εκφράζεται με θεμιτούς τρόπος.
2. Η μείωση των τιμολογίων στον κλάδο οχημάτων που έχει ξεπεράσει το 40% τα τελευταία χρόνια, αποτελεί στοιχείο ανταγωνισμού αλλά και πολλών συζητήσεων. Το φθηνό αυτό τιμολόγιο στον κλάδο οχημάτων ποιον εξυπηρετεί τελικά και ποιες βλέπετε να είναι οι επιπτώσεις του;
Η επίπτωση των μειωμένων τιμολογίων στον κλάδο αυτοκινήτου καθώς και η εφαρμογή του 30,31 είναι βέβαιο ότι οδηγεί μια σημαντική μερίδα συναδέλφων στην διαφοροποίηση της προϊοντικής τους στόχευσης προκειμένου να επιβιώσουν αλλά και να αναπτυχθούν. Στον αντίποδα οι ασφαλιστικές εταιρείες δημιουργούν εύθραυστα αποτελέσματα και αποκτούν πλεονέκτημα όσες έχουν ισχυρούς μετόχους που παράλληλα έχουν και την διάθεση να θυσιάσουν κεφάλαια στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Στην μετά κρίση εποχή είναι σίγουρο ότι θα εξορθολογιστούν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου και είναι βασικό ζητούμενο να μην έχουν συμπαρασύρει στην εξαφάνιση εκατοντάδες διαμεσολαβούντες πού δεν θα έχουν μεταβάλει τις πρακτικές τους.
3. Το 2015 θα δούμε ανατροπές και εξελίξεις στο χώρο των εταιρειών λόγω Solvency II. Νιώθετε να δημιουργούνται ολιγοπωλιακές καταστάσεις; Έχουν θέση στην αγορά μικρές ελληνικές εταιρείες και αν ναι, πώς μπορούν να επιβιώσουν στο περιβάλλον που δημιουργείται;
Νομίζω ότι όσες μικρές Ελληνικές εταιρείες δεν κουβαλούν δυσανάλογες «αμαρτίες» από το παρελθόν και εκμεταλλευτούν την ευελιξία που έχουν προκειμένου να δημιουργήσουν, έγκαιρα, ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες, θα έχουν εξαιρετικές προοπτικές γιατί ο χώρος της διαμεσολάβησης δεν θέλει ολιγοπωλιακή αγορά.
4. Πολλοί ισχυρίζονται ότι η απάντηση της διαμεσολάβησης πρέπει να είναι η συνένωση δυνάμεων και οι συνέργειες. Πόσο εφικτό και πόσο υλοποιήσιμο είναι αν συνυπολογίσουμε τον χαρακτήρα του Έλληνα επιχειρηματία και τη δομή της ελληνικής οικονομίας;
Οι εποχές της πλασματικής ευμάρειας λειτούργησαν ανασταλτικά σε τέτοιου είδους προσπάθειες με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι πλέον, έστω και «διά της βίας», να αντιλαμβάνονται ότι μόνο δια των συνεργιών θα εξασφαλίσουν την πραγματικά αυτόνομη λειτουργία τους (ή και την απλή λειτουργία τους) και από την άλλη οι έως τώρα δικτυάρχες αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να σέβονται ουσιαστικά τα δίκτυα που διεκδικούν προκειμένου να δημιουργήσουν ουσιαστικές συνέργειες και όχι ευκαιριακές που σημείο αναφοράς έχουν μόνο την επιπλέον προμήθεια.
Τα δίκτυα πλέον θέλουν σύνθετη υποστήριξη και σχέδιο για να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν και αυτές οι συνθήκες με κάνουν αισιόδοξο για την ποιότητα των συνεργιών που δημιουργούνται.