Αγαπητοί αναγνώστες, τα πρώτα δείγματα της Πολιτικής που θα ακολουθήσει η Νέα Κυβέρνηση των τριών Κομμάτων δεν είναι ενθαρρυντικά. Η συμφωνία των τριών περιλαμβάνει τη διαιώνιση της “Κομματικής Διακυβέρνησης” για να συνεχίσουν τα τρία Κόμματα να Εκμεταλλεύονται την Εξουσία προκειμένου να ενισχύσουν (έτσι νομίζουν) τις Πολιτικές τους Δυνάμεις. Δηλαδή, να συνεχίσουν να διατηρούν τα Στελέχη τους στις προεπιλεγμένες θέσεις-κλειδιά με άγνωστα Στελέχη, για να μη δίνουν δικαιώματα, ώστε να μπορούν να αρμέγουν το Κράτος και να διατηρούν τους ψηφοφόρους τους. Το πρώτο παράδειγμα μας ήλθε από την ακύρωση της δέσμευσης της ΝΔ να δημιουργήσει “Εξεταστική” (λες και αυτή θα οδηγούσε κάπου). Ο λόγος; Εμφανίστηκε από τον Ε. Βενιζέλο. (Δεν είναι καιρός τώρα να δημιουργούμε αυτού του είδους των αντιπαραθέσεων) ακούστηκε να λέει στον Α. Σαμαρά, ο οποίος, είχε νομίζετε κανένα περιθώριο να μην το δεχτεί; Το δεύτερο παράδειγμα φάνηκε το Σάββατο όταν η Κυβέρνηση των τριών δεσμεύτηκε να “Διασώσει” την ΑΤΕ! Η πρότασή της ήταν, ακούστε, η εξής: «Επανακεφαλαιοποίηση και εξυγίανση της ΑΤΕ με διαφύλαξη του χαρτοφυλακίου υποθηκών αγροτικής γης». Η ρητή δέσμευση για το μέλλον της ΑΤΕ στο κείμενο συμφωνίας μεταξύ των τριών πολιτικών αρχηγών που συμμετέχουν στην κυβέρνηση και δόθηκε στη δημοσιότητα το Σάββατο, δεν δίδει λύση στο ζήτημα, απλά διαμορφώνει την κυβερνητική στάση. Τουλάχιστον προς το παρόν!
Με άλλα λόγια, δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτή την πηγή άντλησης “Πολιτικού μαύρου χρήματος” και “Διατήρησης’ των εξαγορασμένων Αγροτικών Ψηφοφόρων! Τι νομίζατε, αφελείς Έλληνες, ότι η νέα Κυβέρνηση των τριών, που αποτελείται από τα ίδια πρόσωπα με άλλα ρούχα, θα έφερνε τις Επαναστατικές Ριζοσπαστικές Αλλαγές που απαιτούν το ξερίζωμα της “Κομματικής Διακυβέρνησης”;
Η προγραμματική συμφωνία των τριών κομμάτων, βέβαια και σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, δεν έχει τη βούλα των Βρυξελλών. Θα την αναζητούσε από σήμερα με την έλευση στην Αθήνα στελεχών της τρόικας.
Ωστόσο, οι ασθένειες του νέου πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του υποψηφίου υπουργού Οικονομικών Βασίλη Ράπανου το πιθανότερο είναι ότι αναβάλλουν το ταξίδι. Αναβάλλουν και τις αποφάσεις για το μέλλον της ΑΤΕ. Εν τω μεταξύ, η Τρόικα στο παρελθόν δεν είχε αποκλείσει και το ενδεχόμενο ρευστοποίησης του ΤΤ αλλά και τις αποφάσεις για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.
Από την άλλη πλευρά, καλωσορίζουμε τις δηλώσεις των τριών Κομμάτων που Κυβερνούν τη χώρα οι οποίες στα σημεία Προγραμματικής Σύγκλισης περιλαμβάνουν σημαντικές παρεμβάσεις για τους δανειολήπτες με την εφαρμογή της ρύθμισης ότι: «Η δόση δεν ξεπερνά το 30% του μηνιαίου εισοδήματος», με την εξαίρεση των υψηλών εισοδημάτων. Επέκταση της ρύθμισης σε ατομικές μικρές επιχειρήσεις.
Περιλαμβάνουν επίσης:
* Ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά μετά από την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με διάφορους πρόσφορους τρόπους: Ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχείρησης μέσω του Ενιαίου Ταμείου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, του «εργαλείου ρευστότητας», της αποκλιμάκωσης επιτοκίων χορηγήσεων κ.λπ.
* Αναμόρφωση των κανόνων του «Τειρεσία», προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης.
* Επίσπευση αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον επιχειρηματικό κόσμο. Εφαρμογή της αρχής συμψηφισμού οφειλών από και προς το Δημόσιο. Αναστολή κάθε προστίμου και διακανονισμός, όταν υπάρχει χρέος του Δημοσίου.
* Αποκατάσταση του χαρτοφυλακίου των ασφαλιστικών ταμείων με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και πόρους δημόσιας περιουσίας. Εφαρμογή της χρηματοοικονομικής πρότασης που έχει γίνει δεκτή και από τους ομολογιούχους-φυσικά πρόσωπα και από το Λογιστήριο του κράτους.
* Δημιουργία νέων χρηματοδοτικών και εγγυοδοτικών μέσων.
* Ίδρυση Ταμείου Ενίσχυσης Αγροτών και αγροτικών επιχειρήσεων.
* Στήριξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας με νέα χρηματοδοτικά εργαλεία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
* Παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής κατά δύο τουλάχιστον χρόνια.
* Επαναφορά της συλλογικής αυτονομίας και ισχύος των συλλογικών συμβάσεων εργασίας στο επίπεδο που προσδιορίζουν το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο, σύμφωνα με το οποίο το ύψος του μισθού στον ιδιωτικό τομέα συμφωνείται μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Αυτό περιλαμβάνει και τη ρύθμιση του κατώτατου μισθού που προβλέπεται στη ρύθμιση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
* Ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσων φορολογουμένων για φέτος, ώστε να μην ξεπερνούν το 25% του εισοδήματός τους (τα υπόλοιπα σε δύο ετήσιες δόσεις).
* Επέκταση του επιδόματος ανεργίας για ένα ακόμα χρόνο (1+1) από κοινοτικούς πόρους. Διεύρυνσή του σε μη μισθωτούς (αυτο-απασχολούμενους, επιτηδευματίες κ.λπ.) αλλά με εισοδηματικά κριτήρια.
* Σταδιακή αύξηση του αφορολόγητου ορίου στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.
* Μείωση του ΦΠΑ για την εστίαση στην προηγούμενη κλίμακα και για αγροτικά εφόδια, σπόρους, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, ζωοτροφές, σε χαμηλά κλιμάκια.
* Πάγωμα των απολύσεων στο δημόσιο.
* Αντικατάσταση του Ειδικού Τέλους Ακινήτων και όλων των φόρων επί της Ακίνητης Περιουσίας με ενιαίο προοδευτικό φόρο.
* Νέο Φορολογικό Σύστημα: με θέσπιση περιουσιολογίου και «πόθεν έσχες», διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ταυτόχρονα με τη σταδιακή μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, πάταξη της φοροδιαφυγής και της παρα-οικονομίας.
* Ψήφιση νόμου για αναδρομικό έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων όσων διετέλεσαν αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί, υφυπουργοί, Γ.Γ. Υπουργείων, ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί, οι οποίοι διαχειρίστηκαν δημόσιο χρήμα από το 1974 μέχρι σήμερα. Ο νόμος να προβλέπει και να εξασφαλίζει διοικητικά την επιβολή ποινών και τη δήμευση περιουσιών για όσους τα περιουσιακά τους στοιχεία δεν δικαιολογούνται από τα νόμιμα εισοδήματά τους.
* Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για ευθύνη υπουργών και υπαγωγή των περιπτώσεων οικονομικών εγκλημάτων υπουργών στις διατάξεις του νόμου για τους καταχραστές του Δημοσίου και της καταπολέμησης του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
* Δραστικός περιορισμός του αριθμού των ειδικών συμβούλων και συνεργατών των υπουργών, Γενικών Γραμματέων και βουλευτών.
* Μεταρρύθμιση στη Δικαιοσύνη: Βελτιώσεις για ταχύτερη απονομή. Εξωδικαστική επίλυση των διαφορών. Κωδικοποίηση του δικαίου. Απεμπλοκή της εκτελεστικής εξουσίας από την επιλογή ηγεσίας της Δικαιοσύνης και κατοχύρωση του Αυτοδιοίκητου των δικαστηρίων. Συνολική στρατηγική για χτύπημα γραφειοκρατίας και της φοροδιαφυγής, για την Ενέργεια και τη διαχείριση Υδάτινων πόρων (ρυθμιστικό πλαίσιο, ρυθμιστικές αρχές και μακροχρόνιος προγραμματισμός).
* Ενίσχυση της αυτοτέλειας της δημόσιας διοίκησης από τις πολιτικές αλλαγές: Δραστική μείωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και ορισμός γενικών διευθυντών με 5ετή θητεία και μισθό ίσο με του Γενικού γραμματέα.
* Κατάργηση – συγχώνευση δημοσίων οργανισμών και φορέων: Στόχος να μη γίνουν απολύσεις μόνιμου προσωπικού, αλλά σοβαρές οικονομίες από μη μισθολογικό λειτουργικό κόστος και μείωση γραφειοκρατίας.
* Δημόσια Υγεία: Επείγοντα μέτρα για αποκατάσταση ομαλού εφοδιασμού νοσοκομείων και ασθενών σε φάρμακα, αποκατάσταση λειτουργίας ΕΟΠΥΥ. Ενεργοποίηση του θεσμικού πλαισίου. Συνέχιση μείωσης της φαρμακευτικής και νοσοκομειακής δαπάνης.
* Άμεσα μέτρα καταπολέμησης σπατάλης και διαφθοράς (εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών και διαχείρισης υλικού).
Για να δούμε, πότε θα τα εφαρμόσουν όλα αυτά!