Περισσότερα από 150 στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς παρακολουθήσαν την εκδήλωση της SAS με τίτλο “Insurance Day 2015: Facing the new industry challenges effectively”, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 13 Μαρτίου 2015.
Η Ελπίδα Καλλία, Marketing Manager και ο Νίκος Πέππας, Country Manager της SAS Ελλάδας, Κύπρου και Βουλγαρίας καλωσόρισαν -εκ μέρους της εταιρείας- τον κόσμο που βρέθηκε στην αίθουσα Ballroom του Ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία.
Το 2014 ο ασφαλιστικός κλάδος σταμάτησε την καθοδική πορεία των προηγούμενων ετών, σημειώνοντας μάλιστα αύξηση 11% στον κλάδο της ζωής. Ωστόσο, η αγορά παραμένει αρκετά χαμηλότερα από τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς μέσους όρους αφού ο Έλληνας πληρώνει 387 ευρώ μέση δαπάνη για την ασφάλειά του, ενώ ο μέσος Ευρωπαίος πληρώνει 1843 ευρώ. Η Μαργαρίτα Αντωνάκη, Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος, έκανε λόγο για τις τάσεις και τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, επικεντρώνοντας κυρίως στην ομαλή προσαρμογή στις διατάξεις της οδηγίας Solvency II, η οποία θα βρίσκεται σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2016, στη σπουδαιότητα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, στη διατήρηση και πιστότητα του πελάτη, στη μείωση του λειτουργικού κόστους, στον προβληματισμό για τα θέματα απάτης (fraud) και τέλος στην ανάγκη για εξωστρέφεια και πελατοκεντρικής προσέγγισης του πελάτη.
Στη συνέχεια ακολούθησε το πάνελ συζήτησης στο οποίο συμμετείχαν καταξιωμένα στελέχη της ασφαλιστικής αγοράς και συγκεκριμένα ο Θάνος Αγγελόπουλος, Chief Risk & Actuarial Officer της Υδρόγειος, ο Μάρκος Φραγκουλόπουλος, Deputy General Manager, Sales & Marketing Director της Interamerican, ο Κωνσταντίνος Κουγιουμουτζής, HeadofSupportDivisionofSalesNetwork της Εθνικής Ασφαλιστικής, ο Διονύσης Μοσχονάς, CIO της Generali Hellas και ο Θεοκράτης Τσαλπαρός, CFO της International Life. Συντονιστής του πάνελ ήταν ο Ιωάννης Χατζηβασίλογλου, Dep. Head of R&D, Supervision of (Re)Insurance under takings, της Τράπεζας της Ελλάδος.
Η συζήτηση είχε έντονο ενδιαφέρον αφού έγινε προσέγγιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος μέσα από την οπτική ματιά των διαφορετικών τμημάτων και λειτουργιών μίας επιχείρησης. Η εποχή του digital πελάτη, το Product Governance (προσαρμογή κάθε προϊόντος στις ανάγκες του πελάτη), το Real-Time Pricing, το Risk Appetite & Tolerance ήταν από τις νέες έννοιες που συζητήθηκαν και είναι βέβαιο πως θα απασχολήσουν έντονα στο άμεσο μέλλον τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Ο David Hartley, Director, Fraud & Financial Crime Practice της SAS εστίασε στη δύναμη που κρύβουν τα analytics και πως αυτά μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των προκλήσεων και της ασφαλιστικής απάτης. Η Joanna Starczewska, Principal Business Solutions Manager της SAS, αναφέρθηκε στον στρατηγικό σχεδιασμό μίας εταιρείας προκειμένου να αντιμετωπίσει “ριψοκίνδυνες” καταστάσεις, ενώ η Βάγια Τζιάγκα, Customer Intelligence Domain Expert της SAS, ανέλυσε τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία μετατρέπει μία επιχείρηση σε πελατοκεντρική.
Οι Διονύσης Μοσχονάς και Θάνος Αγγελόπουλος παρουσίασαν τις επιτυχημένες συνεργασίες που έχουν οι εταιρείες τους με τη SAS πάνω στον τομέα των analytics -και visual analytics- και πως κατόρθωσαν να τους οδηγήσουν στην ευκολότερη και ποιοτικότερη λήψη επιχειρηματικών στρατηγικών αποφάσεων και στην ανάπτυξη.
Τέλος, ο Daniele Tortora, Head of Statistical & Actuarial Scientific Department της Octo Telematics, μίλησε για το μέλλον της ασφαλιστικής αγοράς και τις αλλαγές που φέρνει η τηλεματική και η Usage-Based Insurance. Οι υπηρεσίες τηλεματικής καταγράφουν δεδομένα όπως τα πραγματικά χιλιόμετρα που διανύθηκαν, το φρενάρισμα, τις ώρες της ημέρας κ.ά. Τα συγκεκριμένα δεδομένα δίνουν διπλάσιες δυνατότητες πρόβλεψης σε σχέση με τα παραδοσιακά, επιτρέποντας στις ασφαλιστικές εταιρείες να κάνουν εκτιμήσεις ασφαλίστρων και ρίσκου που είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα. Πρόσφατα, η Octo Telematics σύναψε συμφωνία συνεργασίας με την SAS, προκειμένου να δημιουργήσουν νέους αναλυτικούς αλγορίθμους και εξειδικευμένες υπηρεσίες προς τις ασφαλιστικές εταιρείες που θα δημιουργούν επιχειρηματική αξία, θα μειώνουν το ρίσκο, θα κάνουν πιο ρεαλιστική τιμολόγηση και θα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητά τους.
Χορηγοί της εκδήλωσης ήταν οι εταιρείες Accenture, Analytical View, EY, KPMG και Sany Consulting.