Ο γνωστός Πράκτορας, Κυριάκος Φωτόπουλος, που ίδρυσε και διευθύνει την Δικλίς ΕΠΕ στη Σπάρτη είπε κάτι, γνωστό μεν, αλλά πολύ ουσιαστικό που θα πρέπει να προβληματίσει αρκετά τις Εταιρείες να χειρίζονται πιο προσεκτικά τις σχέσεις τους με τους διαμεσολαβητές. Οι Εταιρείες είναι αυτές που “χάλασαν” την Αγορά! Αυτή είναι μια κατηγορία που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση! “Όταν έρχονταν κάθε μέρα στο γραφείο μου και με παρότρυναν να τους δώσω την παραγωγή μου προσφέροντας ένα μήνα μεγαλύτερη Πίστωση ή μια μονάδα μεγαλύτερη Προμήθεια, εγώ Πώς μπορώ να αρνηθώ, όταν σκέπτομαι ως Επιχειρηματίας”. Έτσι από τρίμηνους διακανονισμούς απόδοσης των Ασφαλίστρων, φτάσαμε τους επτά και μέχρι και… δώδεκα μήνες! Το “ID” υπενθυμίζει στους αναγνώστες ότι η Ηγέτιδα Εταιρεία, Εθνική, όπως είναι γνωστό, “δεν πολυκαταλαβαίνει” όταν αποφασίζει να κάνει “κάτι”. Έχει την Τράπεζα η οποία θα την στηρίξει όποια εσφαλμένη απόφαση και αν πάρει. Όχι πως όλες οι Αποφάσεις των εκάστοτε Διοικήσεων της Εθνικής, είναι εσφαλμένες. Π.χ., η περσινή που αφορούσε την αυστηρή απόδοση των Ασφαλίστρων στο δίμηνο και τρίμηνο, υπήρξε σωτήρια από πολλές πλευρές και στην κυριολεξία, έσωσε και τις υπόλοιπες Εταιρείες που ακολούθησαν την ίδια πολιτική. Η εύλογη, ωστόσο, παρατήρηση του Κυριάκου Φωτόπουλου, ότι ενώ το Solvency II έδωσε αρκετά χρονικά περιθώρια στις Εταιρείες να προσαρμοστούν, μέχρι που έδωσε και νέα παράταση προσαρμογής, οι Εταιρείες στην Ελλάδα, απαίτησαν την συντόμευση των περιθωρίων απόδοσης των Ασφαλίστρων… εν μια νυκτί, τρελαίνοντας στην κυριολεξία τους Πράκτορες οι οποίο τρέχουν και δεν φτάνουν! Και για την ιστορία…
Η Αγορά θυμάται ότι επί ημερών “Τζόλδου” η Εθνική αύξησε τόσο απότομα και αψυχολόγητα τα Ασφάλιστρα του Αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να χάσει όλους τους Πράκτορες και σε διάστημα λιγότερο των δύο χρόνων να μειωθούν τα Ασφάλιστρα των Αυτοκινήτων κατά 70% και να αντιμετωπίζει η Εθνική σοβαρότατο πρόβλημα ταμειακής ρευστότητας! Αν η Εθνική ήταν Πολυεθνική, ο Υπεύθυνος θα πήγαινε σπίτι του για την κακή Απόφασή του! “Είδε και έπαθε” η μεταγενέστερη “Πολιτική Διοίκηση” να επαναφέρει τα αυτοκίνητα στην Εθνική φτάνοντας ωστόσο στο άλλο άκρο! Το Μήνυμα ήταν: φέρτε αυτοκίνητα πάση θυσία, φτάνοντας στο σημείο να φροντίσει να απορροφήσει τα αυτοκίνητα της Ασπίς, πριν καλά καλά αυτή κλείσει! To γεγονός ότι αυτή η αθρόα Ασφάλιση Αυτοκινήτων θα απαιτούσε άμεση χρηματοδότηση σε ένα χρόνο για να τοποθετηθούν τα απαραίτητα Αποθεματικά Εκκρεμών Ζημιών, δεν πολυαπασχόλησε τη Διοίκηση, γιατί γνώριζε ότι η Εθνική Τράπεζα δεν θα την εγκατέλειπε στην τύχη της, μιας και τις επέτρεπε για δεκαετίες να εξυπηρετεί το εκάστοτε Κόμμα που Κυβερνούσε! Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι και σε αυτή την περίπτωση η Διοίκηση της Εταιρείας, αν ήταν Πολυεθνική, θα είχε την ίδια τύχη με την προηγούμενη που έδιωξε ολόκληρο το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας…
Και τέλος, δεν μπορούμε να μην αποδώσουμε Ευθύνες και στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών που τηρεί τη στάση του Πόντιου Πιλάτου, χωρίς να κάνει τίποτα για το καθεστώς των 15-20 εταιρειών που δεν θα έπρεπε να λειτουργούν καθόλου! Τις δέχεται ως μέλη και σιωπά!
Η πρότασή μας να δημιουργηθούν αυστηρές Προϋποθέσεις Προδιαγραφών των Οικονομικών Στοιχείων των Εταιρειών Μελών, δίδοντας αρκετά περιθώρια προσαρμογής, περισσότερα και από το Solvency II, κάποια μέρα η σφραγίδα του Μέλους της Ένωσης των Εταιριών θα καθορίζει την Αξιοπιστία των Μελών της και θα ξεκαθαρίσει την Αγορά, χωρίζοντας την… “ήρα από το σιτάρι”! Ελπίζουμε η επιτροπή που έχει συνταχθεί με επικεφαλής τον Α. Σαρρηγεωργίου να τολμήσει να εισηγηθεί ριζικές τροποποιήσεις του καταστατικού της Ένωσης.
Είναι καθαρά Θέμα ” Κλαδικό”. Δεν είναι θέμα “Πολιτικό”. Είναι θέμα “Ηγεσίας”!
Εχω ξανακάνει σχόλιο για την Εθνική Ασφαλιστική στο παρελθόν.Δέν πρόκειται να κλείσει( πχ ΑΣΠΙΣ). Απλά όπως και στην Ολυμπιαή Αεροπορία,το μάρμαρο θα το πληρώσει ο έλληνας φορολογούμενος. Θα οδηγηθεί σε ελεγχόμενη πτώχευση(οπως και το ελληνικό κράτος) και θα την πάρει κοψοχρονιάς κάποια άλλη πολυεθνική εταιρία,χωρίς τα χρέη βέβαια.Τα χρέη,όπως και της ΑΣΠΙΣ,εμείς θα τα πληρώσουμε..