Άλλο ένα Νομοσχέδιο του Ελληνικού Κράτους που αφορά την “Οδική Ασφάλεια” χαρακτηρίστηκε από παράγοντες της Ασφαλιστικής Αγοράς βιαστικό και πρόχειρο. Είναι απορίας άξιο γιατί οι σχεδιαστές των Νομοσχεδίων δεν λαμβάνουν υπόψη τους τις “πρακτικές διαδικασίες” της εφαρμογής του, ούτε συμβουλεύονται προσεκτικά τους παράγοντες της Αγοράς! Ενώ η Σύνδεση και προϋπόθεση ύπαρξης της Κάρτας Τεχνικού Ελέγχου του Αυτοκινήτου, πριν την Ασφάλισή του, είναι μια φρόνιμη προσπάθεια που στοχεύει στον περιορισμό των Ατυχημάτων, το Υπουργείο στη βιασύνη του να το περάσει για να αρχίσει να εισπράττει τα αντίστοιχα έσοδα από τον Ιανουάριο, 2011, δεν έλαβε υπόψη του τις διαμαρτυρίες του Κλάδου, ότι οι περισσότερες εταιρείες έχουν ήδη ταχυδρομήσει χιλιάδες ειδοποιητήρια Ανανέωσης της Ασφάλισης των Αυτοκινήτων τους, και ως εκ τούτου, δεν μπορούν εκ των υστέρων να συνδέσουν την Ασφάλιση με την προϋπόθεση ύπαρξης της Κάρτας Τεχνικού Ελέγχου!
Και να ήταν μόνον αυτό! Αντί να επιβάλλουν ακόμα πιο αυστηρά μέτρα για την υποχρέωση των ιδιοκτητών αυτοκινήτων να περνάνε τα αυτοκίνητά τους από τους Τεχνικούς Ελέγχου των ΚΤΕΟ, μείωσαν το πρόστιμο από €400 σε …€50! Αν εντός 10 ημερών, μετά την επιβολή του προστίμου από τους σχετικούς Ελέγχους, πληρώσει ο ιδιοκτήτης τα €50 είναι τακτοποιημένος! Έτσι, όλοι οι οδηγοί, αντί να σπεύσουν να πάρουν έγκαιρα την πιστοποίηση του Ελέγχου από τα ΚΤΕΟ, θα μουρμουράνε όπως κάνουν όλοι οι Έλληνες: Καλά, γιατι να τρέχω τώρα… άσε να με πιάσουν, αν με πιάσουν, αφού θα μπορώ να καθαρίσω με €50!
Η προχειρότητα, πάει ακόμα πιο πέρα και αφορά τα ξένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με ξένες πιναδίκες. Ενώ είναι γνωστό ότι τα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ δεν καλύπτουν ατυχήματα αυτοκινήτων αστικής ευθύνης τρίτων, ούτε των ιδίων αυτοκινήτων που είναι ασφαλισμένα, αν δεν έχουν περάσει τον “Τεχνικό Έλεγχο”, το νομοσχέδιο, απαγορεύει στα Ελληνικά ΚΤΕΟ να τα Ελέγχουν και να εκδίδουν τα αντίστοιχα Πιστοποιητικά!
Το Υπουργείο Οικονομικών έχει προϋπολογίσει να εισπράξει από τα αντίστοιχα τέλη πάνω από €200 εκατ. το 2011! Για να δούμε, θα υλοποιηθεί αυτός ο στόχος ή οι αποκλίσεις θα είναι όπως πάντα τεράστιες!