Ξέρετε το συναίσθημα: Δώσατε την παρουσίαση της ζωής σας, είχατε πάρει «φωτιά», και ανταποκριθήκατε σε κάθε ερώτηση με μια έξοχη, ευφυή, συναισθηματική, πειστική, συνεκτική απάντηση. Κάθε ιδέα που θα μπορούσατε να μοιραστείτε με τους πελάτες σας ή τους υποψήφιους πελάτες σας βρήκε το δρόμο της μέσα στο κεφάλι σας και έρεε άφθονη στα λόγια σας. Αλλά…
Οδηγάτε προς το σπίτι σας και ξαφνικά δεν είστε τόσο σίγουρος. Φάνηκαν να αγαπούν το πρώτο χαρακτηριστικό του προϊόντος σας, αλλά δεν υπήρχε κάτι ιδιαίτερο με το δεύτερο χαρακτηριστικό για να συγκρίνετε την υπεροχή του με αυτό του ανταγωνιστή σας. Φάνηκε να μην έχουν πειστεί. Εκεί, λοιπόν, είναι που αυτοσχεδιάζετε. Εκείνα τα λίγα δευτερόλεπτα που προσπαθείτε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη τους με τα δικά σας μέσα.
Τώρα, θυμηθείτε αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα και αναθεωρείστε τις πρακτικές σας χαρακτηρίζοντάς τες υπερβολικές. Αισθάνεστε ότι φανήκατε απελπισμένος ακόμα και αστείος; Ξαφνικά χάνετε την αυτοπεποίθησή σας; Όλα σας φταίνε; Η γραβάτα σας ήταν στραβή, παρατηρείτε έναν λεκέ στο παντελόνι σας, νιώθετε ότι μπορεί να γίνατε και κουραστικός.
Η καλλιέργεια του δικτύου σας – παρουσιάσεις, συνεντεύξεις, αφοσίωση σχετικά με το πελατολόγιο σας – έχει σίγουρα τα σκαμπανεβάσματά της. Όταν η αδρεναλίνη αρχίζει να διαχέεται, οι αυτο-αμφιβολίες – στις οποίες είμαστε όλοι ευαίσθητοι – έρχονται και σας πλημμυρίζουν. Άμεσα αρχίζετε και αναλύετε ό,τι έχετε κάνει, βρίσκοντας αρκετά λάθη στον εαυτό σας για να αντικατασταθεί όλη η αυτοπεποίθηση, που είχατε λίγα λεπτά πριν, με μια ενοχλητική αίσθηση ότι έχετε κακή τεχνική.
Αυτό είναι το τέρας του «αλλά» στην εργασία. Αρχικά το συναντάμε στους νέους ασφαλιστικούς συμβούλους που τους εμποδίζει να βγουν για πωλήσεις έξω στους δρόμους ή παρά πέρα από τα σύνορα της γειτονιάς τους. Όμως και για εκείνους που μεγάλωσαν και επέκτειναν το πελατολόγιό τους, πέρα από τη «γειτονία», υπάρχει η πιθανότητα να τους φοβίζει. Καθώς κάθε φορά που ο ασφαλιστικός σύμβουλος έχει μια επιτυχία, υπάρχει ο κίνδυνος να εμφανιστεί και να ανατρέψει τη θετική ατμόσφαιρα δημιουργώντας δεύτερες σκέψεις και ανασφάλεια.
Είναι οι δεύτερες σκέψεις που σας προσγειώνουν ανώμαλα και σας κάνουν να νιώθετε ανασφάλεια για τις επιδώσεις σας. «Ναι, ήθελες να εντυπωσιάσεις, αλλά… είσαι σίγουρος ότι πατούσες γερά στα πόδια σου;» ή «Σίγουρα, ήταν μια καλή παρουσίαση, αλλά… δεν είσαι και πολύ διαβασμένος, ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και υπάρχουν καλύτεροί σου εκεί έξω.» ή «Ήταν μια καλή παρουσίαση, αλλά… ο λεκές στο παντελόνι σου τους αποσπούσε την προσοχή;».
Εδώ είναι μερικές ιδέες για να κερδίσετε το τέρας του «αλλά»:
• Μην προσπαθείτε να καταπολεμήσετε αυτές τις σκέψεις.
Δεν μπορείτε να σταματήσετε τα αρνητικά συναισθήματα. Αναγνωρίστε ότι οι αμφιβολίες που εγείρονται είναι μια φυσική αντίδραση του οργανισμού σας όταν επιλέγετε να ξεπεράσετε τον εαυτό σας. Είναι ο φόβος που σας διακατέχει σαν συνέπεια των πράξεων σας.
Δεν μπορείτε να σταματήσετε την αυτο-αμφιβολία, αλλά εσείς μπορείτε να αποφασίσετε να μην σας επιβραδύνει.
• Δεν πειράζει, έτσι κι αλλιώς.
Καμία συμφωνία, καμία παρουσίαση και καμία μεμονωμένη περίπτωση δεν θα πρέπει να έχει τόση σημασία ώστε να καταστρέψει ενδεχομένως, τη ζωή ή την καριέρα σας. Ξεπεράστε τις αμφιβολίες σας σχετικά με αυτή την παρουσίαση και προχωρήστε στην επόμενη. Αν μη τι άλλο, θα έχετε μια νέα καταστροφή για να ανησυχείτε!
• Μην ανησυχείτε τόσο για τα αποτελέσματά σας.
Θέστε τους στόχους σας, κάνετε τα πράγματα που πρέπει να κάνετε για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, και στη συνέχεια – σταματήστε να ανησυχείτε για το πώς κάποιος άλλος θα λειτουργούσε. Για κάθε παρουσίαση που πάει στραβά, θα υπάρξει μια άλλη που θα πάει καλύτερα.
Ο καθένας έχει το δικό του «τέρας» του αλλά! Μην αφήσετε το δικό σας να σταθεί εμπόδιο στο δρόμο σας. Όταν εμφανίζετε, να θυμάστε αυτά τα βήματα για να τον κερδίσετε.
Πηγή: lifehealthpro.com
Ελεύθερη μετάφραση: Νίκος Μωράκης