Κυκλοφόρησε το τεύχος Σεπτεμβρίου 2009 του «Επιστημονικού Μάρκετινγκ» και περιλαμβάνει έξι Σύγχρονα Πολύτιμα Κείμενα Μάνατζμεντ, που δε θα τα βρείτε εύκολα σε ένα οποιοδήποτε άλλο περιοδικό!
Η ποιότητα ενός περιοδικού καθρεφτίζεται πρώτα απ’ όλα από τους δημοσιογράφους και τους επιμελητές της αρθογραφίας του. Από εκεί ο εκδότης καταλαβαίνει το βαθμό της Αξίας των κειμένων και κατά πόσο αυτά θα διεγείρουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών του! Όταν οι δημοσιογράφοι, επιμελητές, διορθωτές, αρχισυντάκτες εκφράζουν τον ενθουσιασμό τους για ένα άρθρο, σίγουρα αυτός ο ενθουσιασμός θα μεταφερθεί και στους αναγνώστες!
Το πρώτο, όπως σας έχουμε συνηθίσει κάθε μήνα, προέρχεται από το Harvard Business Review και έχει θέμα τη χιλιοειπωμένη «Αντίσταση κατά της Αλλαγής». Επειδή το θέμα είναι πολύ ενδιαφέρον και επίκαιρο, το ενισχύσαμε με το κείμενο του Χρήστου Καρτάλη, τον οποίο θα πρέπει να γνωρίζετε από τα προηγούμενα κείμενά του, που προέρχονται από το εξαιρετικό βιβλίο του «The Performance Cockpit». Τίτλος του αποσπάσματός του είναι: «Αλλαγή: Κάντε τη Βιώσιμη»!
Όλες οι σχολές που διδάσκουν Διοίκηση Επιχειρήσεων περιλαμβάνουν αυτό το πολύ ενδιαφέρον μάθημα. Οι Εξελίξεις της Παγκόσμιας Οικονομίας και ο έντονος Ανταγωνισμός έχει εξαφανίσει τη Νοοτροπία που ίσχυε πριν από μερικές δεκαετίες:
«Να πιάσει το Προϊόν μας και μετά θα μετράμε τα Κέρδη μας»!
Τώρα, αν «Πιάσει το Προιόν μας», ο πονοκέφαλος είναι πώς θα διατηρήσουμε τα Μεγέθη του στην Αγορά και φυσικά και τα Κέρδη του! Όλοι γνωρίζουμε ότι μόλις λανσάρουμε ένα Νέο Προϊόν, σε χρόνο μηδέν ο ανταγωνισμός το αντιγράφει ευελπιστώντας να προλάβει να υποκλέψει το δικό του μερίδιο Αγοράς. Άρα, ο εφησυχασμός που υπήρχε στους παραδοσιακούς Επιχειρηματίες έχει εξαφανιστεί. Πρέπει συνεχώς να είσαι στην «Τσίτα»!
«Τσίτα» σημαίνει «Αλλαγές»! Αλλαγές στη Ροή των Εργασιών, στις Συνήθειες Εργασίας των Στελεχών και των Εργαζομένων και πάνω απ’ όλα «Αλλαγές» στις Συνήθειες Εργασίας του… CEO!
Εδώ σε θέλω, Αρχηγέ μου!
Θα τα καταφέρεις;
Θα Εισπράξεις τις εισηγήσεις των Στελεχών σου Θετικά, χωρίς να τις εκλάβεις ως «Αμφισβήτηση» της Κυριαρχίας σου και του Εγωισμού σου;
Οι συγγραφείς της ουσιαστικής αυτής ανάλυσης του θέματος, Jeffrey D. Ford και Laurice W. Ford, έχουν πιάσει το νόημα και μας δίνουν πολύτιμες συμβουλές. Π.χ., λένε: Αν ο CEO εισπράξει την «Αντίσταση κατά της Αλλαγής», ως απλή Αρνητική Αντίδραση των συνεργατών του και θυμώσει, πεισμώσει και προσπαθήσει να την «Επιβάλλει», όχι μόνο δε θα την παρακάμψει για να εκπληρώσει το Στόχο του (που είναι να περάσει τις νέες Μεθόδους για να βελτιωθεί η Παραγωγικότητα, αν οι Μέθοδοι είναι οι κατάλληλοι), αλλά θα μειωθεί και το κύρος του. Θα «Πέσει» στα μάτια των συνεργατών του. Θα τους δει «Ανταγωνιστικά», άρα θα «κατέβει» στο δικό τους «Επίπεδο» και θα αρχίσει να συμπεριφέρεται «Απολογητικά»! Αντίθετα, αν σκύψει επάνω από τις παρατηρήσεις τους που θα προέρχονται από την «Αντίσταση», πιθανόν να ανακαλύψει Αδυναμίες των νέων Μεθόδων που προσπάθησε να «Επιβάλλει». Εμείς που ασχολούμαστε με τις Πωλήσεις είμαστε πιο εύκολοι στην «Αντίσταση» του άλλου, γιατί οι «Πωλήσεις» μάς έχουν δώσει να καταλάβουμε πώς να χειριζόμαστε τις «Αντιρρήσεις» των Πελατών. Αν όμως ο CEO ή οποιοδήποτε άλλος Διευθυντικό Στέλεχος δεν έχει πλούσιες εμπειρίες από την Προσωπική Πώληση, με την παραμικρή «Αντίδραση» ή «Αντίρρηση»… υπεραντιδρά και χάνει την επικοινωνία. Δεν έχει μάθει να «Πουλάει» την άποψή του. Βιάζεται να την «Επιβάλλει»!
Διαβάστε το με το μαρκαδόρο σας.
Θα σας ικανοποιήσει!
Το τρίτο θέμα έχει σχέση με το «Νευρομάρκετινγκ», που πρώτο το Ε.Μ. έχει λανσάρει εδώ και ενάμιση χρόνο. Συγγραφέας του είναι ο νεότατος επιστήμονας Φώτης Φιλιππόπουλος. Πολλές από τις εμπειρίες που έχετε βιώσει με τους Πελάτες και τους Συνεργάτες σας θα τις εντοπίσετε στην επιστημονική ανάλυση που μας δίνει μέσω του εγκεφάλου μας. Σας υπενθυμίζουμε ότι όσο πιο διαβασμένος είναι ο Ασφαλιστής ή ο Μάνατζερ, τόσο περισσότερο διευκολύνεται στην εργασία του και εμπεδώνει τη χρησιμότητά του στο χώρο του! Και οι πέντε Νόμοι του Branding έχουν άμεση σχέση με τις Ασφάλειες, τόσο στο επίπεδο του Μάνατζερ των Κεντρικών όσο και στο επίπεδο του Δ/Κ και του μάχιμου Ασφαλιστή, Πράκτορα ή Μεσίτη.
Το τέταρτο θέμα έχει σχέση με τις «Επιχειρηματικές Επενδύσεις». Και αυτό έχει σχέση με τη δουλειά μας, παρ’ όλες τις αρνητικές εμπειρίες που βιώνουμε. Οι κορυφαίοι Ασφαλιστές των ΗΠΑ έχουν σταματήσει εδώ και δεκαετίες να πουλάνε «Family Protection» και έχουν συγκεντρωθεί στις Ασφάλειες Ζωής για Επιχειρήσεις. Λίγη φαντασία να διαθέτετε μπορείτε να δείτε τη χρησιμότητα της ανάλυσης του καθηγητή Κ. Ζοπουνίδη και των συνεργατών του. Το πέμπτο κείμενο είναι των Αντώνη Γ. Ζαΐρη και Γιώργου Ι. Σταμάτη και έχει τίτλο: «Ένας Πρακτικός Οδηγός Επιβίωσης για Επιχειρήσεις». Μια ιδέα θα σας πούμε. Αν διαβάσετε το βιβλίο τους και αισθανθείτε ότι πράγματι περιλαμβάνει χρήσιμες πρακτικές συμβουλές για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και το στείλετε ως δώρο σε δέκα επιχειρήσεις, έστω άγνωστες, έτσι, τιμής ένεκεν, με μια συνοδευτική επιστολή, δεν ανοίγετε δέκα πόρτες! Αφήνουμε τις συμβουλές που θα δώσετε στους γνωστούς σας επιχειρηματίες, επικαλούμενοι και την πηγή, με την προτροπή να το αγοράσουν και να το διαβάσουν. Καλύτερο PR (Public Relations) στο επίπεδο του Ασφαλιστή από αυτό δεν μπορεί να υπάρξει!
Πάνω απ’ όλα δε μην ξεχνάτε ποτέ την Προσωπική Ικανοποίηση που αντλείτε εμπλουτίζοντας τις Γνώσεις σας και βελτιώνοντας την Προσωπικότητά σας!
Ο χαρακτηρισμός του Ε.Μ. ως του «Χρήσιμου Περιοδικού» δεν είναι τυχαίος!
Ζητήστε το από την Εταιρεία σας ή στα κεντρικά περίπτερα. Μπορείτε επίσης να γίνετε Συνδρομητής στα τηλέφωνα: 210-9578130.