Η Limra και το Ίδρυμα Life Foundation δημοσίευσαν για το 2013 την τελευταία τους Ασφαλιστική Μελέτη «Αντιλήψεις για νέα μοντέλα διανομής στην αγορά ασφαλειών ζωής». Η μελέτη έδειξε:
Περισσότεροι από 2.000 άνθρωποι ανταποκρίθηκαν στη μελέτη, από αυτούς, το 23% δήλωσε ότι θα ήθελε να κάνει έρευνα αγοράς αλλά και να αγοράσει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο ζωής από το διαδίκτυο. Αυτοί είναι περίπου οι μισοί του ποσοστού που δήλωσε ότι θα ήθελαν να κάνουν την έρευνα αγοράς διαδικτυακά, αλλά εντέλει να αγοράσουν από έναν ασφαλιστικό σύμβουλο-πράκτορα συμπέρασμα που δείχνει ότι μόνο περίπου το ένα τέταρτο των υποψήφιων αγοραστών για ασφάλειες ζωής δεν θα χρησιμοποιήσει τελείως το διαδίκτυο καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς.
«Οι Ασφάλειες ζωής δεν ήταν ποτέ τόσο φθηνές και εύκολες στην αγορά – ειδικά με την αναμενόμενη αύξηση των online και μη παραδοσιακών καναλιών αγορών – όμως, ακόμα και σήμερα, εκατομμύρια καταναλωτές εξακολουθούν να αναβάλουν την απόφαση της αγοράς», δήλωσε ο Marvin H. Feldman, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Life Foundation. Επίσης, ο ίδιος δήλωσε: «Επαγγελματίες του χώρου των Ασφαλειών και η βιομηχανία μας διαδραματίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στην εκπαίδευση του κοινού σχετικά με το ευρύ φάσμα των διαθέσιμων επιλογών που έχουμε και θα πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε από κοινού για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να πάρουν την ασφαλιστική κάλυψη ζωής που ξέρουν ότι την χρειάζονται.»
Ίσως από τα πιο ενδιαφέροντα συμπεράσματα να ήταν το 7% των καταναλωτών που δήλωσαν ότι θα ήταν πρόθυμοι να αγοράσουν ασφάλεια ζωής μέσα σε ένα πολυκατάστημα, όπως τα Wal-Mart και Target. Οι καταναλωτές φαίνεται να περιμένουν καλύτερες τιμές, απλούστερη διαδικασία, και την ευκολία στη χρήση των προνομίων τους. Το 93% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν θα αγόραζαν από ένα πολυκατάστημα, ωστόσο, αναφέρθηκαν στην πολυπλοκότητα της διαδικασίας και των όρων ως εμπόδιο σε μια τέτοια αγορά.
Η μελέτη έδειξε:
Οι καταναλωτές στη μελέτη αξιολόγησαν την ιδέα αγοράς ασφαλειών ζωής σε ένα κατάστημα λιανικής, αυτό μπορεί να δείχνει ότι έγιναν υποθέσεις σχετικά με το τι σημαίνει να «αγοράζει κάποιος ασφάλεια ζωής» μέσα σε ένα πολυκατάστημα. Η έρευνα αποδεικνύει ότι, ενώ το ένα τρίτο των καταναλωτών που επιθυμούν να αγοράσουν σε ένα πολυκατάστημα βρίσκουν την ιδέα του να είναι κάποιος σε θέση να τους μιλήσει για τα προϊόντα ιδανική για την αγορά στο κατάστημα, το 28% των καταναλωτών που ενδιαφέρονται για αυτή την αγορά αναφέρουν ότι η πιθανή αδυναμία να μιλήσουν σε κάποιον ειδικό είναι ένας λόγος για να μην προβούν στην αγορά. Είναι σαφές ότι οι δύο αυτές ομάδες έχουν διαφορετικό τρόπο σκέψης σχετικά με την αγορά ασφάλειας ζωής σε ένα πολυκατάστημα. Ωστόσο, οι ασφαλιστικές εταιρείες ζωής έχουν δει μια ευκαιρία στον τομέα της λιανικής.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η MetLife έχει ξεκινήσει πιλοτικά από πέρυσι, πωλήσεις των ασφαλιστικών προϊόντων της στα πολυκαταστήματα Walmart.
Μετάφραση: Νίκος Μωράκης