Αναδημοσιεύουμε μια επιστολή που μας έστειλε ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, Διευθύνων Σύμβουλος της Mega Brokers, ΑΕ: “Το Μνημόνιο της Ασφαλιστικής Αγοράς”. Τον τελευταίο χρόνο παρατηρούμε όλοι τη βίαιη συρρίκνωση της ασφαλιστικής αγοράς, με επιθετικές κινήσεις εναντίον των διαμεσολαβούντων τόσο από τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και από την πολιτεία. Ασφαλιστικές εταιρείες ασφαλίζουν μέσω εναλλακτικών δικτύων σε τιμές που κανείς από την ασφαλιστική διαμεσολάβηση δεν θα μπορούσε να πλησιάσει, μέτρο που φαίνεται ότι σύντομα θα επεκταθεί και στις υπόλοιπες. Άλλες μειώνουν χωρίς προειδοποίηση τις προμήθειες, τον διακανονισμό και φτάνουν μέχρι του σημείου να μην αποδίδουν τις δικαιούμενες προμήθειες στους διαμεσολαβούντες και την ίδια στιγμή να απαιτούν από τους συναδέλφους τη μηνιαία πληρωμή (χωρίς την απόδοση προμηθειών) απειλώντας με κλείσιμο τη μερίδα τους ή ακόμη και την καταγγελία της σύμβασής τους.
Από την άλλη μεριά, η πολιτεία εκφραζόμενη από την Τράπεζα της Ελλάδος (πρώην ΕΠΕΙΑ), ετοιμάζεται να κάνει ελέγχους στα γραφεία των διαμεσολαβούντων χωρίς μέχρι τώρα να μας λέει σε τι θα μας ελέγξει, τι υποχρεώσεις έχουμε και σε τι πρέπει να απολογηθούμε. Ταυτόχρονα, η Τράπεζα της Ελλάδος που είναι η εποπτική μας αρχή, αρνείται να μας πει με ποιο τρόπο προστατεύεται τόσο ο καταναλωτής όσο και οι διαμεσολαβούντες από το κλείσιμο ασφαλιστικών εταιρειών που η ίδια κάνει, όπως για παράδειγμα αυτές που κλείνει αυτές τις μέρες και την ίδια στιγμή μας ζητάει να απολογηθούμε γιατί πουλήσαμε στον πελάτη συμβόλαια ασφαλιστικής εταιρείας που έκλεισε και μάλιστα απειλεί με κυρώσεις.
Είναι ολοφάνερο πλέον, για όσους μπορούν να δουν, ότι γίνεται στον κλάδο μας ακριβώς ότι έγινε και με τη συρρίκνωση άλλων επαγγελμάτων, δηλαδή οι πολυεθνικές επιχειρήσεις πιέζουν προς δύο κατευθύνσεις, η μία είναι η βίαιη συρρίκνωση του επαγγέλματος και μάλιστα όπως οι ίδιοι λένε σε ποσοστά που ξεπερνούν το 50% και η άλλη το κλείσιμο πολλών – κυρίως ελληνικών συμφερόντων – ασφαλιστικών εταιρειών έτσι ώστε μονοπωλώντας τον κλάδο να επιβάλλουν τις πολιτικές που θέλουν.
Έτσι φέρνουν στην επιφάνεια ότι – δήθεν – οι προμήθειες που παίρνουμε είναι μεγάλες, όταν θυμίζω για άλλη μια φορά, αμειβόμαστε στο 60-65% του ασφαλιστηρίου συμβολαίου και με τα μέτρα που μας επιβάλλουν τόσο οι ασφαλιστικές όσο και η Τράπεζα της Ελλάδος, αυξάνουν συνεχώς το λειτουργικό μας κόστος για να οδηγήσουν ευκολότερα πολλούς συναδέλφους στην αφάνεια.
Συμμετέχοντας τόσο στο ΣΕΜΑ, όσο και στη ΕΑΔΕ, με δεκάδες συναντήσεις τόσο με τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και με την πολιτεία, δεν ακούσαμε ούτε μια λέξη για το διασυρμό που γίνεται στο θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης από διαφημίσεις του τύπου «πουλάμε φθηνά» και την ίδια στιγμή, θρασύτατα, να μας κατηγορούν και να πιέζουν να αναγραφεί στο συμβόλαιο η προμήθεια που λαμβάνουμε.
Αλήθεια θα θέλαμε να πούμε στις εταιρείες που διαφημίζουν ότι πουλάνε φθηνά και διαμαρτύρονται μια ζωή για το χαμηλό ασφάλιστρο, εσείς πώς «βγαίνετε» πουλώντας φθηνά, αφού ουσιαστικά μέσω των διαφημίσεων το κόστος εκτινάσσεται στα ύψη;
Στην πραγματικότητα, ο σκοπός σας είναι να πάρετε μερίδιο της αγοράς αφαιρώντας το από τους διαμεσολαβούντες για να τους οδηγήσετε πιο εύκολα στην έξοδο από το επάγγελμα.
Η πολιτεία δυστυχώς στηρίζει αυτή την προσπάθεια οδηγώντας τον κλάδο σε εξαθλίωση και την περαιτέρω εκτίναξη της ανεργίας.
Συμμετέχοντας όλα αυτά τα χρόνια, στα θεσμικά όργανα των διαμεσολαβούντων, είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών είναι επαγγελματίες, οικογενειάρχες, πληρώνουν στην ώρα τους και αγωνίζονται τόσο για την εξύψωση του θεσμού (που καταπατείται αυτό τον καιρό από όλα τα παραπάνω), όσο και για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη.
Θέλω να παρακαλέσω το Insurance Daily, επ’ ευκαιρία αυτού του άρθρου να αποκαταστήσει το ότι δεν είμαι ο μόνος στην αγορά, που πληρώνει έγκαιρα, αλλά η πλειονότητα των συναδέλφων που λειτουργεί μ’ αυτόν τον τρόπο.
Οι διαμεσολαβούντες που δεν είναι συνεπείς, είναι δημιούργημα των ασφαλιστικών εταιρειών και σήμερα χρησιμοποιούνται εναντίον όλων, από τις εταιρείες και από την πολιτεία. Είναι παράλογο που η Τράπεζα Ελλάδος ζητά σήμερα από εμάς να σταματήσει αυτό το φαινόμενο, ενώ την ίδια στιγμή ανέχεται αυτή τη μερίδα «κακών» συναδέλφων που ποτέ δεν υποστηρίξαμε στα θεσμικά όργανα, στη μια εταιρεία να χρωστάνε και η άλλη εταιρεία να τους αποδέχεται επειδή δήθεν δεν γνωρίζει το ιστορικό τους.
Η ολοκλήρωση της θηριωδίας εναντίον των διαμεσολαβούντων γίνεται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών το οποίο, με σκοπιμότητα δημιουργεί τεράστιο θέμα, επί μήνες, εναντίον μιας μεγάλης μερίδας συναδέλφων για να εξυπηρετήσουμε μόνον κομματικές επιλογές.
Για να αντιληφθείτε τη σοβαρότητα των ανθρώπων της Διοικητικής Επιτροπής του Επιμελητηρίου Αθηνών, δείτε στο τελευταίο τεύχος 30 φωτογραφίες του Προέδρου με τα της συζύγου του, λες και είναι ο πρίγκιπας Ουίλιαμ και η Κάθριν Μίντλετον και αποτελεί μείζων θέμα για τους επαγγελματίες.
Δηλώνω κατηγορηματικά ότι εάν έως τις 10 Μαΐου, 2011, δεν λυθεί το πρόβλημα των νόμιμων συναδέλφων, θα αποχωρήσω από το διάλογο – καθώς πιστεύω και το σύνολο των αιρετών συναδέλφων – και θα ασκήσουμε πλέον τα ένδικα μέσα (ήδη κάποιοι αυτοτελώς έχουν κάνει αγωγές εναντίον του Επιμελητηρίου – και καλώς έπραξαν) και θα μπλοκάρουμε όλες τις συνεδριάσεις του Επιμελητηρίου όπως και την προηγούμενη φορά.
Επ’ ευκαιρίας να θυμίσω ότι θα με τιμούσε ιδιαίτερα η εκλογή μου, με τον συνδυασμό που ηγούμαι ως Πρόεδρος του Επιμελητηρίου και δεν έχω κανένα δισταγμό να αναφέρω ότι υπάρχουν και άλλοι, συνάδελφοι και μη, άλλων παρατάξεων με ιστορία και αγώνες που θέλουν ένα Επιμελητήριο σύγχρονο να είναι σύμμαχος στις ανάγκες του επαγγελματία.
Αγαπητοί φίλοι,
Μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν και κοντά στον αγώνα των εξαίρετων συναδέλφων σε όλα τα θεσμικά όργανα της διαμεσολάβησης καλώ και όλους τους υπόλοιπους να στρατευθούν και να δώσουν δικές τους προτάσεις και απόψεις για τα προβλήματα που υπάρχουν.
Δίνουμε μάχες καθημερινά, που άλλες κερδίζουμε και σε άλλες αναδεικνύουμε στο μέγιστο βαθμό το θέμα τόσο απέναντί σας όσο και στα μάτια του καταναλωτικού κοινού. Η εργατική Πρωτομαγιά σηματοδοτεί τους αγώνες των εργαζομένων για τα δίκαια αιτήματά τους. Η δική μας Πρωτομαγιά θα πρέπει να σηματοδοτεί την ενότητά μας απέναντι στα προβλήματα που έρχονται – και είναι μεγαλύτερα.
Όλοι μαζί μπορούμε περισσότερα!!!
Σημείωση “ID”
Οι Απόψεις του «ID» είναι γνωστές και έχουν δημοσιευτεί πολλές φορές. Στηρίζουμε σθεναρά τους Διαμεσολαβούντες που προσφέρουν «Πρόσθετη Αξία», πρώτα στους Πελάτες τους και μετά στον «Ιερό Κλάδο της Ασφάλισης». Δεν στηρίζουμε τους κάθε είδους Απατεώνες που μια ζωή έμαθαν να βγάζουν «τζάμπα χρήμα», άλλοι εκατομμύρια και άλλοι μεροκάματο, σε βάρος των Ασφαλισμένων που μας πληρώνουν και φυσικά και σε όλους εμάς που ζούμε από τον κλάδο. Αυτό ισχύει για όλους τους εμπλεκόμενους: Πολιτεία, Εταιρείες, Στελέχη Κεντρικών, Διαμεσολαβούντες και φυσικά και ο… κλαδικός τύπος. Δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε μεγαλοπράκτορες που με την προτροπή των Εταιρειών, δέχονταν πίστωση επτά μέχρι δώδεκα μηνών, προκειμένου οι εταιρείες τους να παρουσιάσουν… Μεγέθη… Πλήρωναν, οι συγκεκριμένοι Πράκτορες και πληρώνουν ακόμα τις συγκεκριμένες οφειλές; Aυτό έχει σημασία. Αυτοί που τα φάγανε έχουν δημιουργήσει το μεγάλο πρόβλημα του κλάδου. Παράγοντες της Αγοράς μας αποκαλύπτουν ότι γύρω στο… 40% του συνόλου των Ασφαλίστρων του κλάδου Αυτοκινήτων δεν πρόκειται ποτέ να εισπραχθεί γιατί σκορπίστηκε… είτε φαγώθηκε στη μεγάλη ζωή είτε επενδύθηκε σε άγνωστες Εταιρείες… Μπάχαλο του Κερατά που ξεκινάει από τους Διεφθαρμένους Πολιτικούς μας και επεκτάθηκε σε όλους τους τομείς της Αγοράς…
Προσωπικά προτείνω ΕΝΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΟΥΝΤΩΝ (Ελληνικό Επιμελητήριο Διαμεσολαβούντων στην Ασφάλιση) ξεχωριστό από τα άλλα και για όλη την Ελλάδα. Να μπορεί να υποστηρίζει τα μέλη του με σύγχρονες μεθόδους και με ενημέρωση.
Η αναγραφή της αμοιβής μου στην απόδειξη δεν με φοβίζει, διότι ο πελάτης είναι καλό να γνωρίζει ποιος αμοίβετε με ποιο ποσό και τι πληρώνει.
Πελάτης που δεν επιθυμεί τον διαμεσολαβητή στην αγορά ασφαλιστηρίου, όταν τον χρειαστεί θα πρέπει να τον πληρώσει για την επίσκεψη και για την διαμεσολάβηση, όπως αμείβεται ο γιατρός , ο δικηγόρος. Είναι ευκαιρία να αξιοποιήσουμε την περίπτωση.
Οι εταιρείες είναι υπεύθυνες για την καθυστέρηση της είσπραξης των ασφαλίστρων, αφού για να πάρουν μερίδιο από άλλες προτρέπουν τους διαμεσολαβούντες σε αυτή την τακτική.
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !!!
Και λίγα λέει ο αγαπητός Γιάννης. Κάποιος πρέπει να τα πεί επιτέλους…
Οι περισσότεροι από εμάς καταπιανόμαστε περισσότερο με την αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας, χωρίς να έχουμε τον χρόνο αλλά και την δύναμη να τα περιγράψουμε αυτά!
Και επιπλέον κάποιος πρέπει να μιλήσει και γιατην κατοχείρωση και την νομοθετική προφύλαξη των επαγγελματιών… όχι μόνο των ασφαλισμένων. Σωστά?
Υπάρχουν τριπλάσιοι “διαμεσολαβούντες”… μαύροι, χωρίς γνώσεις, χωρίς άδειες, χωρίς έξοδα σ/λαίου αστικής ευθύνης κ.λ.π. από τους “ήρωες”.
Για ποιά ασφαλιστική αγορά μιλάμε και ποιά εποπτία???
Όλοι οι διαμεσολαβητές, χρόνια τώρα , φορτώνονται με επιπλέον υποχρεώσεις έναντι της πολιτείας και επιπλέον εργασίες από τις ασφαλιστικές εταιρίες αυξάνοντας το κόστος των γραφείων μας, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται το δικαίωμα σ/λαίων (…μία ουσιαστικά μείωση των προμηθειών) και μειώνονται οι προμήθειες αυτοβούλως και μονόπλευρα αλλάζουν όρους συμβάσεων κ.α. Αυτή είναι σοβαρότητα??? Είναι αξιοπιστία???
-Κυκλοφορεί “σύμβαση διαμεσολάβησης” … ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Κανείς διαχωρισμός στην κατηγορία διαμεσολάβησης!!! τα ίδια ποσοστά σε όποιον μας φέρει και ότι μας φέρει… Έτσι για να έχουμε… Και αυτές και όχι μόνο… οι εταιρείες λειτουργούν, υπάρχουν ΚΑΙ διαμορφώνουν αγορά…
Φτάνει… Σταματάω γιατί θα γράφω μέχρι αύριο και είμαι σίγουρος ότι δεν θα τελειώσω…
Και πάλι μπράβο, αν μου επιτρέπεται, κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου.