Ο Γιώργος Βελιώτης, από το 1997 συμμετείχε καθοριστικά στο σχεδιασμό και την εξέλιξη του συστήματος υγείας Medisystem, καθώς και όλων των σημαντικών εγχειρημάτων της Εταιρείας στον τομέα υγείας. Με σπουδές ιατρικής στη Νοτιοαφρικανική Ένωση, έχει κάνει μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA) στο Πανεπιστήμιο Witwatersrand και έχει εργαστεί στη Νότιο Αφρική και στις Η.Π.Α. σε μεγάλους οργανισμούς διαχείρισης υγείας, σχεδιάζοντας και αναπτύσσοντας συστήματα υγείας. Άρθρα του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή έγκυρα περιοδικά, ενώ συγγραφικά έχει εκδώσει ένα βιβλίο για τη Διαχείριση Υγείας.
Η συντακτική ομάδα του Ασφαλιστικού Marketing ζήτησε από τον κ. Γιώργο Βελιώτη, Γενικό Διευθυντή Ζωής & Υγείας Ομίλου Interamerican και Chairman of Health Business Group Eurapco, να μας μιλήσει για τον τομέα της Υγείας και για το τι πρέπει να γίνει προς όφελος των ασφαλισμένων. Διαβάστε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξή του που δημοσιεύεται στο Ασφαλιστικό Marketing Ιανουαρίου 2015.
Καταρχήν, θα θέλαμε να μας μεταδώσετε το συνολικό κλίμα που επικρατεί στο Insurance Europe σε σχέση με την οικονομική κρίση, που βέβαια είναι ευρωπαϊκή και όχι στενά ελληνική. Αλλάζουν οι στρατηγικές της ασφαλιστικής αγοράς ή θεωρούν ότι «κρίση είναι, θα περάσει»;
Η κρίση έδωσε την ευκαιρία μιας νέας θεώρησης των ασφαλιστικών πραγμάτων, όχι μόνο από την πλευρά των αγορών και των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, αλλά και από την πλευρά του δημοσίου όσον αφορά στη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών συστημάτων και φυσικά, μέσα από την οπτική των κοινωνικών αναγκών που αναδείχθηκαν. Ωστόσο, η κρίση απέδειξε ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες ήταν πολύ καλύτερα προετοιμασμένες από οποιονδήποτε άλλο για την κατάσταση που ζούμε. Είναι γεγονός ότι σε όλη την Ευρώπη οι συνθήκες οδηγούν στη μείωση του ρόλου του κοινωνικού κράτους, αφήνοντας ένα κενό που αν δεν το καλύψει η ασφαλιστική βιομηχανία, θα το επωμισθούν οι πολίτες. Είναι, λοιπόν, η κατάλληλη στιγμή για να επικοινωνήσουμε καλύτερα με τους πολίτες, να εξηγήσουμε τα οφέλη που μπορεί να τους εξασφαλίσει η ιδιωτική ασφάλιση και να δημιουργήσουμε μαζί τους ένα ασφαλιστικό μέλλον σε σίγουρη βάση.
Ποιες είναι οι επιπτώσεις της κρίσης στον τομέα της Υγείας, αλλά και ποια είναι η πρόταση της ευρωπαϊκής ασφαλιστικής αγοράς προς τον καταναλωτή; Δημιουργείται νέα γενιά προϊόντων ή απλώς αξιοποιείται η εντονότερη ζήτηση;
Ο τομέας της Υγείας είναι ιδιαίτερα σύνθετος, καθώς ανεξάρτητα από την κρίση το κόστος της αυξάνεται συνεχώς, για λόγους δημογραφικούς που αντανακλώνται στη διαχείριση νόσων της τρίτης ηλικίας, εξέλιξης της ιατροτεχνολογίας κ.ά. δεδομένων. Αποτελεί πολύ μεγάλη πρόκληση το πώς θα χρηματοδοτηθεί η Υγεία σε περιβάλλον οικονομικής κρίσης. Η μόνη διαφαινόμενη επιλογή με προοπτική θετικού αποτελέσματος είναι η καλύτερη συνεργασία όλων των φορέων, έτσι ώστε να βελτιστοποιηθεί η αξιοποίηση του συνόλου των διατιθέμενων πόρων. Γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητος ο ανοικτός και ειλικρινής διάλογος δημοσίων και ιδιωτικών φορέων. Η συζήτηση αυτή έχει, ήδη, ξεκινήσει σχεδόν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, ενώ σε ορισμένες χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ισπανία και η Ολλανδία έχει προχωρήσει αρκετά. Σε αυτές τις χώρες έχουν δημιουργηθεί νέες γενιές προϊόντων που καλύπτουν καλύτερα τις ανάγκες του κοινού, με βάση τα όσα έχουν συμφωνήσει ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας.
Διαβάστε όλη τη συνέντευξη ΕΔΩ.