Με ρυθμούς χελώνας προχωρά η υλοποίηση του νόμου για τη ρύθμιση οφειλών των υπερχρεωμένων νοικοκυριών ο οποίος, θυμίζουμε, είχε ανακοινωθεί πανηγυρικά από την Κυβέρνηση μήνες πριν. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή του υπουργείου Εργασίας σε ανακοίνωσή της καταγράφει την “απροθυμία και αδράνεια” των τραπεζών να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του νόμου, ή τουλάχιστον την ελλιπή προετοιμασία τους να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της διαδικασίας.
«Ενώ ήδη είναι μεγάλος ο αριθμός των καταναλωτών που έχουν καταθέσει αιτήσεις εξώδικου συμβιβασμού με αντίστοιχα σχέδια διευθέτησης οφειλών προς τις τράπεζες, δεν έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα σχεδόν κανένας συμβιβασμός», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει υποβάλει μέχρι σήμερα σχέδια διευθέτησης οφειλών από 1.155 οφειλέτες, ο Τραπεζικός Διαμεσολαβητής από 570 οφειλέτες, η ΕΚΠΟΙΖΩ από 502 οφειλέτες, ενώ εκατοντάδες ή και χιλιάδες είναι οι προτάσεις που έχουν υποβληθεί από λοιπές ενώσεις καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ, ΙΝΚΑ κ.ά.) και ασφαλώς από δικηγόρους. Ωστόσο, μέχρι σήμερα έχει επιτευχθεί μόλις ένας συμβιβασμός. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 3.888 συνολικές αιτήσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή προς τους πιστωτές έχουν απαντηθεί μόλις 123 (δηλαδή ποσοστό 3,16%) και έχουν δοθεί μόλις πέντε θετικές απαντήσεις.
Όποιος πίστεψε ότι ο νόμος για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά έγινε για τους δανειολήπτες είναι το λιγότερο αφελής. Το συγκεκριμένο ζήτημα τέθηκε μέσα στα πλαίσια του αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης προκειμένου να νομίζει ο κόσμος ότι η κυβέρνηση κάνει “κοινωνική πολιτική”. Περνάει ο καιρός ομως και οι μάσκες πέφτουν. Πολύ σύντομα ο λαουτζίκος θα δει τι του ετοιμάζανε τόσον καιρό…