Παλαιότερα υπήρχε μειωμένη αντίληψη των τεχνικών επικοινωνίας των ανθρώπων. Δεν ξέραμε τι έπρεπε να ξέρουμε. Υπήρχε ένα «βόλεμα» και διαφορετική κουλτούρα διαβίωσης και γενικά η αγορά «δεν ήξερε». Μετά τη συσσώρευση όμως της μέχρι σήμερα εμπειρίας, αντιλαμβανόμαστε ότι επέρχεται πλέον η φάση ωρίμανσης του επαγγελματισμού. Η πραγματική πρόκληση είναι η προσπάθεια να αναπτύξουμε την ανταγωνιστικότητα και να προωθούμε τον ποιοτικό επαγγελματισμό. Η διαφορά ενός επιτυχημένου επαγγελματία από έναν μη επιτυχημένο είναι ότι ο πρώτος κάνει ό,τι ο δεύτερος δεν θέλει ή δεν μπορεί να κάνει.
Λέγεται ότι:
- Τα αρνητικά σχόλια για έλλειψη επαγγελματισμού, γίνονται πιστευτά 2 φορές πιο εύκολα.
- Επιχειρήσεις με έλλειψη επαγγελματισμού χάνουν μερίδιο αγοράς με ρυθμό 2% το χρόνο, ενώ επιχειρήσεις με επαγγελματισμό κερδίζουν μερίδιο αγοράς με ρυθμό 6% το χρόνο.
Ας δούμε επίσης τι σημαίνει για μια χώρα 50 εκατομμυρίων κατοίκων επαγγελματισμός 99,9%.
Σημαίνει:
- 16.000 χαμένες επιστολές κάθε μέρα στα ταχυδρομεία.
- 500 αποτυχημένες εγχειρήσεις την εβδομάδα.
- 2 ανασφαλείς προσγειώσεις την ημέρα στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας.
- 1 ώρα κάθε μήνα με τις βρύσες να παρέχουν ύποπτης καθαρότητας νερό.
- 22.000 επιταγές την ημέρα τραβηγμένες από λάθος λογαριασμούς.
- Πάνω από 2 εκατομμύρια ανθρώπων να αρρωσταίνουν ή να πεθαίνουν από δηλητηριάσεις τροφίμων.
Μπορούμε λοιπόν να είμαστε ικανοποιημένοι από το 99,9% απόδοση του επαγγελματισμού μας; Μάλλον όχι! Δεν ξεχνάμε ότι πάντα «υπάρχει ένας τρόπος να κάνουμε κάτι καλύτερα». Σήμερα πλέον βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και οι άνθρωποι-πελάτες διψούν για τρία πράγματα: «Εμφάνιση – Επικοινωνία – Εξυπηρέτηση». Αγοράζουν με βάση τα 3 Ε. Τους λείπουν τα 3 Ε και όταν τα βρουν σε εμάς γινόμαστε «οι άνθρωποί τους». Ξεκινήστε αμέσως τώρα μόλις φτάσετε στην τελευταία λέξη του άρθρου, τις αλλαγές στον επαγγελματισμό σας. Για να περπατήσετε 1.000 βήματα πρέπει να κάνετε το πρώτο. Ο Θορώ έλεγε «Κάντε το πρώτο βήμα και μην το πολυσκέφτεστε. Εκείνοι που το πολυσυζητούν περνούν τη ζωή τους στο ένα πόδι».
Βάλτε λοιπόν τους στόχους σας και μη χαμηλώνετε το κεφάλι. Γιατί όταν χαμηλώνεις το κεφάλι σου, χάνεις από το οπτικό πεδίο σου τον ορίζοντα των ονείρων σου. Καλή επιτυχία στους στόχους σας!
*από έναν φίλο του περιοδικού
Για να βρείτε περισσότερα άρθρα μπορείτε να επισκεφτείτε και το asfalistikomarketing.gr