Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου, παρουσιάστηκαν τα βραβεία “Made in Greece”, τα οποία διοργανώνονται φέτος για πρώτη φορά από την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.), υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας και στα οποία το Ασφαλιστικό Marketing είναι Χορηγός Επικοινωνίας.
Η Οργανωτική Επιτροπή ανακοίνωσε τις κατηγορίες των βραβείων και μίλησε για τους στόχους της ΕΛ.Α.Μ. και το σκοπό της διοργάνωσης.
H Οργανωτική Επιτροπή έχει καθορίσει τις κατηγορίες των βραβείων ως εξής:
• Βραβείο Επώνυμου Ελληνικού Προϊόντος
• Βραβείο Καινοτόμου Προϊόντος
• Βραβείο Εξαγωγικής Αριστείας
• Βραβείο Βιομηχανικής Αριστείας
• Βραβείο Αγροτικής Αριστείας
• Βραβείο Τεχνολογικής Αριστείας
• Βραβείο Επιχειρηματικής Αριστείας
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις και οργανισμοί μπορούν να καταθέτουν την υποψηφιότητά τους μόνο ηλεκτρονικά από την ιστοσελίδα www.madeingreeceawards.gr με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 30η Σεπτεμβρίου 2013.
Η απόφαση της ΕΛ.Α.Μ. για τη θέσπιση των βραβείων “Made in Greece” εντάσσεται στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειάς της για την παραγωγική ανασυγκρότηση της εθνικής οικονομίας και την καθιέρωση ενός παραγωγικού αναπτυξιακού μοντέλου με έμφαση στην καινοτομία, στην εξωστρέφεια και στο μάρκετινγκ ποιοτικών προϊόντων ελληνικής παραγωγής. Σκοπός της διοργάνωσης είναι η ανάδειξη και επιβράβευση των παραγωγικών επιχειρήσεων, οργανισμών, συνεταιρισμών, ομάδων παραγωγών και προσωπικών προσπαθειών, που επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις και πρωτοστατούν στην ανάπτυξη και στην ευημερία της Ελλάδας.
Όπως δήλωσε ο κ. Γ. Αυλωνίτης, Καθηγητής & Αναπληρωτής Πρόεδρος του Συμβουλίου του ΟΠΑ και Πρόεδρος της ΕΛ.Α.Μ., «Πολλή συζήτηση γίνεται στη χώρα μας για τη διόγκωση του δημοσίου χρέους και αναφορικά με το γιατί βιώνουμε σήμερα μια πρωτόγνωρη κρίση. Πιστεύω ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι το ότι η χώρα μας “δεν έχει πελάτες” διότι δεν παράγει και δεν διαθέτει επώνυμα προϊόντα που προσφέρουν αξία στην παγκόσμια αγορά. Για πολλά χρόνια ο παραγωγικός ιστός της χώρας είχε εμποτιστεί από τη νοοτροπία του “φασόν” και του “χύμα” και ως αποτέλεσμα η χώρα μας έχει το χαμηλότερο κατά κεφαλή εξαγωγικό εισόδημα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μέσα από τα βραβεία αυτά σκοπεύουμε να αναδείξουμε και να επιβραβεύσουμε τις επιχειρήσεις εκείνες που δεν έχουν εγκλωβιστεί στην οικονομική θεωρία όπου χαμηλή τιμή ίσον ανταγωνιστικό προϊόν, αλλά δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην ποιότητα, στην καινοτομία, στην εξωστρέφεια και στη δύναμη των επώνυμων προϊόντων τους επιτυγχάνουν εξαιρετικές επιδόσεις δημιουργώντας σημαντική προστιθέμενη αξία στην Ελληνική Οικονομία».
Στη συνέχεια, ο κ. Γ. Μπάλτας, Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του ΟΠΑ και μέλος της ΕΛ.Α.Μ., αναφέρθηκε στη σημασία που αποκτά η εγχώρια παραγωγή αλλά και η κατανάλωση εγχώριων προϊόντων για τη βιωσιμότητα της ελληνικής οικονομίας και πρόσθεσε: «Τα βραβεία “Made in Greece” συμβολίζουν την κοινή προσπάθεια καταναλωτών και επιχειρήσεων για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, μέσα από την επιβράβευση και ενθάρρυνση αυτών που παράγουν στην Ελλάδα. Και μην ξεχνάτε ότι “Επιβραβεύουμε την παραγωγή, Αναδεικνύουμε την Ελλάδα”. Αυτό συνοψίζει τα βραβεία “Made in Greece”!»
Τέλος, ο κ. Π. Θεοδωρίδης, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών και μέλος της ΕΛ.Α.Μ. μίλησε για τη σημασία που αποκτά η αγροτική και βιομηχανική ανασυγκρότηση στην Ελλάδα αλλά και για τη στήριξη από το ελληνικό καταναλωτικό κοινό. «Οι καταναλωτές έχουν αντιληφθεί ότι η εγχώρια παραγωγή και κατανάλωση αποτελεί ουσιώδες μέσο για την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και η έννοια του “παράγεται στην Ελλάδα” έχει αναδειχθεί σήμερα σε καθοριστικό αγοραστικό κριτήριο. Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο, τα βραβεία “Made in Greece” επιβραβεύουν την αριστεία των Ελληνικών επιχειρήσεων και οργανισμών, θέλοντας να τους αναδείξουν ως παράδειγμα προς μίμηση, με την πίστη ότι η ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης είναι προϋπόθεση για το μέλλον της χώρας. Η επιβίωση της ελληνικής οικονομίας κρύβεται μέσα στην ίδια την Ελλάδα».
Τη συζήτηση συντόνισε ο κ. Μ. Στάγκος, Διευθύνων Σύμβουλος της MSCOMM και Ιδρυτής του νεοσύστατου οργανισμού ID-GC. Όπως δήλωσε, «Τα βραβεία γίνονται για πρώτη φορά με σκοπό να τιμήσουν τις ελληνικές επιχειρήσεις που αυτές τις δύσκολες εποχές της οικονομικής κρίσης συνεχίζουν να πρωτοπορούν, να καινοτομούν και να πηγαίνουν μπροστά. Οι Industry Disruptors, μία προσπάθεια που σκοπό έχει να βοηθήσει στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος ενίσχυσης και προαγωγής της επιχειρηματικότητας στην ευρύτερη περιοχή μας, εστιάζοντας και στην νεοφυή επιχειρηματικότητα, στηρίζουν τα βραβεία “Made in Greece”. Έναν θεσμό που συνδέεται άρρηκτα με το πλαίσιο της γενικότερης ενεργοποίησή μας προς αυτή την κατεύθυνση, που έχει ήδη ξεκινήσει με μία σειρά από δράσεις και πρωτοβουλίες».
Στη συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκαν επίσης εκπρόσωποι των Χορηγών και των Υποστηρικτών των βραβείων, υποδεικνύοντας έμπρακτα τη στήριξή τους σε τέτοιες πρωτοβουλίες:
Κ. Ευριπίδης, Διευθύνων Σύμβουλος Genesis Pharma, Πρόεδρος Λέσχης Επιχειρηματικότητας, Μέλος Συμβουλίου ΟΠΑ: «Η στήριξη της ελληνικής παραγωγής αποτελεί εθνική ανάγκη για την επιστροφή της χώρας σε τροχιά ανάπτυξης, ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας και να προωθηθεί η κουλτούρα του επιχειρείν στην Ελλάδα. Γι’ αυτόν το λόγο η Genesis Pharma στηρίζει πρωτοβουλίες που επιβραβεύουν επιχειρήσεις οι οποίες δημιουργούν αξία στη χώρα και αποτελούν πυλώνα εξαγωγικής και παραγωγικής δύναμης».
Γ. Θεοδοσίου, Διευθύνων Σύμβουλος, Ideal Standard: «Τα “Made in Greece” βραβεύουν πολύ σημαντικές και αναγκαίες για την εποχή μας έννοιες όπως είναι η ανάπτυξη, η παραγωγικότητα, η προστιθέμενη αξία, και η ανταγωνιστικότητα. Πρέπει να καθιερωθούν ως μοχλός καινοτομίας, γι αυτό και η Ideal Standard είναι ένθερμος υποστηρικτής των βραβείων και της ΕΛ.Α.Μ.».
Δ. Παπαδιονυσίου, Marketing Director, Δ/νση Στρατηγικής & Marketing, Χρυσός Οδηγός: «Ο Χρυσός Οδηγός είναι στρατηγικός συνεργάτης της ελληνικής επιχείρησης και σε μία τέτοια ενέργεια που προάγει την εξωστρέφεια, την ελληνική επιχειρηματικότητα και την παραγωγή δε θα μπορούσαμε να μην έχουμε παρουσία. Είναι στον πυρήνα της βασικής μας δραστηριότητας η στήριξη ενεργειών που προάγουν την ευημερία της Ελλάδας».
Ν. Στεφανίδης, Δ/ντής Μάρκετινγκ, Chiquita: «Πρέπει να σταθούμε ιδιαίτερα στον εγχώριο γεωργικό τομέα και να τον αναδείξουμε, αφού παράγουμε κάποια από τα πιο ποιοτικά προϊόντα στον κόσμο. Τα “Made in Greece” αποτελούν ευκαιρία για επιβράβευση της επιτυχίας των ελληνικών προϊόντων, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την παραγωγή και την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα».
Γ. Παπαρσένος, Διευθύνων Σύμβουλος, ΔΕΣΦΑ: «Η πρωτοβουλία των βραβείων, φέρνει στο προσκήνιο την έννοια της Αριστείας αυτήν τη δύσκολη περίοδο για τον τόπο μας, και είναι κρίσιμο να βραβεύονται επιχειρήσεις που μετουσιώνουν την Αριστεία, ώστε να ξεχωρίζουν και διαχρονικά να εξελίσσονται και να αποκτούν την ικανότητα να συνεργάζονται με άλλες για αμοιβαίο όφελος».
Μ. Φραγκουλόπουλος, Πρόεδρος Δ.Σ, ΕΙΜ: «Είναι εξαιρετικά σημαντικό η Αριστεία και τα best practices να αναδεικνύονται και να επιβραβεύονται. Με αυτόν τον τρόπο, θα παρακινηθούν και άλλες επιχειρήσεις να ακολουθήσουν αντίστοιχα πρότυπα και να εκπαιδευτούν σε αυτά, ώστε να «μεγαλώσει» αυτό που ονομάζουμε “Made in Greece”, για το μέλλον της Ελλάδας και της οικονομίας».
Ν. Καραγεωργίου, Πρόεδρος Δ.Σ, ΕΣΒΕΠ: «Τα βραβεία “Made in Greece” αποτελούν μια ευκαιρία να δώσουμε επιτέλους ταυτότητα στα προϊόντα μας. Όλοι οι οικονομικοί και επιχειρηματικοί φορείς πρέπει να ενωθούν για τη μάρκα και την προστιθέμενη αξία που μπορεί προσφέρει, συνυπολογίζοντας και δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στη σημασία που μπορεί να αποκτήσει ο τουρισμός στη διάδοση της “σημαίας” της πατρίδας μας στα ελληνικά προϊόντα».
Κ. Λαμπρινόπουλος, Πρόεδρος Δ.Σ, ΕΕΔΕ: «Φορείς και επιχειρήσεις πρέπει να είναι ενωμένοι ώστε να πραγματοποιηθεί η πραγματική αλλαγή στη χώρα. Είναι απαραίτητο να μιλήσουμε για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας, τη μείωση της ανεργίας και τη δημιουργία εφικτής σχέσης χρέους και Α.Ε.Π.. Όλοι μαζί πρέπει να αλλάξουμε νοοτροπία ώστε να μπορέσουμε να τα καταφέρουμε, γι αυτό είναι χαρμόσυνο το γεγονός ότι τόσοι πολλοί φορείς και επιχειρήσεις στηρίζουν τα βραβεία “Made in Greece”».
Υποστηρικτές των βραβείων είναι οι επαγγελματικοί φορείς:
• Ελληνική Εταιρεία Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ)
• Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ (ΕΙΜ)
• Ελληνικός Σύνδεσμος Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ)
• Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ)
• Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ)
• Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ)
• Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ)
• Συμμαχία για την Ελλάδα
• ICAP GROUP
• Industry Disruptors – Game Changers (ID-GC)
Χρυσοί Χορηγοί: Μαρινόπουλος, Χρυσός Οδηγός, Genesis Pharma, Ideal Standard
Αργυροί Χορηγοί: Εθνική Τράπεζα, Chiquita
Χορηγοί: ΔΕΣΦΑ, ΟΤΕ
Υποστηρικτές: ΔΕΠΑ, Audi
Κύριοι Χορηγοί Επικοινωνίας: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, ΣΚΑΪ
Χορηγοί Επικοινωνίας: DIRECTION, AD BUSINESS, ADVERTISING.GR, RETAIL BUSINESS, FOOD & DRINK, AGRENDA, AGRONEWS, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ MARKETING
Χορηγός Δημοσιότητας: MSCOMM
Για συμμετοχές, παρακαλώ επικοινωνήστε με την κ. Άννα Γυπαράκη, τηλ. 210 7414 733, a.gyparaki@erasmus.gr
ή επισκεφτείτε την ιστοσελίδα: https://www.erasmus.gr/en/congresses/athens/2013/madeingreece13/
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε:
Λυδία Τσαμπόκα, τηλ. 210 7236 217