Υπάρχουν εταιρείες που εδώ και πολλούς μήνες, ίσως και περισσότερο από έναν χρόνο, δημιούργησαν και λειτούργησαν συστήματα “Τυπώνω-Πληρώνω”, χωρίς την πίεση της Εποπτικής Αρχής και προχώρησαν βήμα-βήμα με τους Διαμεσολαβητές, αντιλήφθηκαν τα τυχόν λάθη της εφαρμογής, τα διόρθωσαν, χωρίς ποτέ όμως να εμπλέξουν τον Πελάτη ή να τον αφήσουν ακάλυπτο.
Δυστυχώς, κάτω από τις σημερινές ασφυκτικές πιέσεις της Εποπτικής Αρχής και με την υποχρεωτική μαζική ένταξη του συνόλου των Συνεργατών τους στο σύστημα, κάποιες εταιρείες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν μέχρι σήμερα την απρόσκοπτη λειτουργία του συστήματος, με αποτέλεσμα αφενός οι Συνεργάτες να βρίσκονται εκτεθειμένοι έναντι της Εποπτικής Αρχής, οι δε Πελάτες να βρίσκονται ξαφνικά ανασφάλιστοι. Υπέπεσαν στην αντίληψή μου δύο συγκεκριμένα περιστατικά, στην ίδια εταιρεία, τα οποία έχουν ως εξής:
Φίλος Πράκτορας τύπωσε ανανεωτήριο συμβόλαιο του κλάδου αυτοκινήτων, ημέρα Τετάρτη, το παρέδωσε την Πέμπτη στον πελάτη και εισέπραξε τα ασφάλιστρα. Την Παρασκευή μπήκε στην εφαρμογή για να πληρώσει τα συμβόλαια της εβδομάδας. Αναζήτησε την λίστα «Προς πληρωμή» που η εφαρμογή της εταιρείας δημιουργεί αυτόματα με όλα τα συμβόλαια που έχουν εκτυπωθεί εντός της εβδομάδας, αλλά το συγκεκριμένο ασφαλιστήριο δεν βρισκόταν στη λίστα. Πλήρωσε τα υπόλοιπα και… συνέχισε τη δουλειά του. Την Δευτέρα πήγε να μπει στο σύστημα για να τυπώσει ένα συμβόλαιο και το σύστημα ήταν κλειδωμένο. Επικοινώνησε με την εταιρεία όπου έμαθε δύο πράγματα: α) ότι το σύστημα κλειδώθηκε γιατί είχε παρέλθει η προθεσμία και δεν είχε πληρωθεί το συγκεκριμένο συμβόλαιο και β) ότι πράγματι δεν ήταν στην λίστα των «Προς πληρωμή» και δεν καταλαβαίνουν το γιατί! Αναγνώρισαν το λάθος και έδωσαν στον Πράκτορα οδηγίες για να το πληρώσει με ειδικό τρόπο, εκτός λίστας, πράγμα που έκανε αυθημερόν και ξεκλείδωσε το πρόγραμμα. Μέχρι σήμερα, μια εβδομάδα μετά ψάχνουν ακόμα γιατί δεν περιελήφθη το συγκεκριμένο συμβόλαιο στην λίστα.
Δεύτερο περιστατικό (χειρότερο) στην ίδια εταιρεία. Τύπωσε ο Πράκτορας ένα ανανεωτήριο συμβόλαιο του κλάδου αυτοκινήτων, το παρέδωσε στον πελάτη και εισέπραξε τα ασφάλιστρα. Την Παρασκευή μπήκε στην εφαρμογή για να πληρώσει τα συμβόλαια της εβδομάδας. Αναζήτησε την λίστα «Προς πληρωμή». Και το συμβόλαιο αυτό (δεύτερη περίπτωση) δεν βρισκόταν στη λίστα. Πλήρωσε τα υπόλοιπα και επικοινώνησε με την εταιρεία.
Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2014 τηλεφώνησε έξαλλη η πελάτισσα που ήδη είχε λάβει Επιστολή Ακύρωσης. Είχε ήδη τηλεφωνήσει και στην εταιρεία όπου της είχαν επιβεβαιώσει ότι το συμβόλαιο ακυρώθηκε και ότι είναι ανασφάλιστη. Τι έγραφε η επιστολή που έλαβε; Δεν ήταν επιστολή που την καλούσε να πληρώσει εντός 30 ημερών κ.λπ. αλλά επιστολή ΑΚΥΡΩΣΗΣ που έγραφε επακριβώς τα εξής:
«Αθήνα, 15 Ιανουαρίου 2014
Θέμα: Διακοπή Ασφαλιστηρίου Συμβολαίου Αυτοκινήτου
Στοιχεία (Πελάτη, Ασφαλιστηρίου και Οχήματος)
Αγαπητέ κύριε,
Με την επιστολή μας αυτή επιθυμούμε να σας γνωρίσουμε ότι επειδή δεν έχουν καταβληθεί τα ασφάλιστρα του ανωτέρω συμβολαίου σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν.2496/97 άρθρο 6 παρ. 2) προχωρήσαμε στην καταγγελία της μεταξύ μας Ασφαλιστικής Σύμβασης. Συνεπώς, θα πρέπει να φροντίσετε για την ασφάλιση του αυτοκινήτου σας.
Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Τμήμα Εξυπηρέτησης Πελατών της Εταιρίας μας, στα τηλέφωνα….. (08.00-20.00).
Σας ευχαριστούμε θερμά για την μέχρι σήμερα συνεργασία.»
Τι λέει όμως το άρθρο 6 παρ. 2 του Ν.2496/97 που επικαλείται η εταιρεία; Διαβάστε επί λέξει: “Η καθυστέρηση της καταβολής ληξιπρόθεσµης δόσης ασφαλίστρου δίνει το δικαίωµα στον ασφαλιστή να καταγγείλει τη σύµβαση. Η καταγγελία γίνεται µε γραπτή δήλωση στον λήπτη της ασφάλισης, στην οποία γνωστοποιείται ότι η περαιτέρω καθυστέρηση καταβολής ασφαλίστρου θα επιφέρει, µετά πάροδο ενός (1) µηνός από την κοινοποίηση της δήλωσης, τη λύση της σύµβασης.”
Κι όμως, η εταιρεία στέλνει επιστολή στις 15 Ιανουαρίου 2014, μία ημέρα μετά την ημερομηνία έναρξης του ανανεωτηρίου (14 Ιανουαρίου 2014), αναγγέλλει καταγγελία της σύμβασης και προτρέπει τον Πελάτη να φροντίσει για την ασφάλιση του αυτοκινήτου του. Κουβέντα για τις 30 ημέρες!
Και φυσικά, όπως αντιλαμβάνεστε, καλεί τον ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟ (σύμφωνα με την επιστολή, αλλά όχι σύμφωνα με το νόμο) ΠΕΛΑΤΗ να επικοινωνήσει με την Εταιρία, όχι με τον Διαμεσολαβητή του, έστω και εναλλακτικά.
Το γιατί το συγκεκριμένο συμβόλαιο δεν βρέθηκε ποτέ (πριν την ακύρωσή του και πριν την ημερομηνία έναρξής του) στην λίστα των «Προς πληρωμή», ενώ είχε εκτυπωθεί από τον Συνεργάτη, παραμένει ως ερώτημα. Μηχανογραφικό πρόβλημα ή ….….;
Για την δίκαιη όμως παράθεση των γεγονότων, μετά από απαίτηση του Συνεργάτη και αναγνώριση από την εταιρεία ότι ουδέποτε το συγκεκριμένο συμβόλαιο περιελήφθη στην λίστα των «Προς πληρωμή», το συμβόλαιο επανεκδόθηκε στον κωδικό του Συνεργάτη. Η εμπιστοσύνη βέβαια του Πελάτη προς τον Συνεργάτη είχε ήδη κλονιστεί.
Συμφωνα με τις αλλαγες που εχουν επελθει στην ακυρωση και οποιος θελει μπορει να διαβασει και την ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΕΙΔΗΣΗ στο ΙNSURANCEDAILY και παλι λαθος ειναι το δευτερο περιστατικο.
Δεν υπαρχουν τελειες μηχανογραφησεις .
Λαθη γινονται