Συνέντευξη του Γιώργου Καραβία, Managing Director Karavias & Associates, Προέδρου του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ) στο Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ, τεύχος 12, Σεπτέμβριος 2012:
Πώς βλέπετε το μέλλον της Διαμεσολάβησης; Τη διείσδυση του Διαδικτύου και την απευθείας πώληση;
Για να επιτύχουμε την υπέρτατη απόδοση δεν αρκεί η συγκρότηση κοινών μετώπων. Απαιτούνται επενδύσεις –και γενναίες μάλιστα– στις νέες τεχνολογίες, σε τεχνολογίες μέσω των οποίων η «αλυσίδα» παραγωγή – τιμολόγηση – διάθεση ασφαλιστικών προϊόντων, αλλά και το σέρβις προς τον πελάτη να είναι, κατά κυριολεξία, on line.
Τα χαρτιά και τα μολύβια θα πρέπει να χαθούν από μπροστά μας. Ακόμη και οι συσκευές σταθερής τηλεφωνίας. Ο μεσίτης ασφαλίσεων μετά από μια πενταετία θα έχει στο γραφείο του μόνο ένα laptop και μέσω αυτού να επικοινωνεί με τους συνεργάτες του, με τους προμηθευτές και τους πελάτες του, επιλέγοντας κάθε φορά μεταξύ του e-mail και του skype. Θα λαμβάνει και θα αποστέλλει προσφορές ηλεκτρονικά. Θα τιμολογεί, θα πουλά, αλλά και θα εισπράττει ηλεκτρονικά. Οικονομίες κλίμακος, ταχύτητα στην εξυπηρέτηση, διαφάνεια, γρήγορους ελέγχους και βέβαια αποτελεσματικότητα, ανταγωνιστικότητα, υψηλότερα έσοδα και κατά συνέπεια μεγαλύτερη κερδοφορία. Ας μη φοβηθούμε να επενδύσουμε στην τεχνολογία. Το μέλλον ανήκει σε αυτή. Ανάλογη θα πρέπει να είναι και η σχέση μας με τον πελάτη. Οι πωλήσεις μας κατά ένα μέρος τους έχουν ήδη καταστεί ηλεκτρονικές, με «σπαρτιάτικα» προϊόντα και που δεν χρειάζονται τη φυσική παρουσία του διαμεσολαβητή. Καλούμαστε λοιπόν να προσαρμοστούμε στα δεδομένα του «e-sales». Δεν μας επιτρέπεται να κλείσουμε τα μάτια μας στο μέλλον, στις νέες τεχνολογίες. Ήδη αποτελούν πραγματικότητα για την Ελλάδα και δεν έχουμε την πολυτέλεια να το παραβλέψουμε.
Φοβάστε την κρίση;
Ζούμε τις πιο συγκλονιστικές στιγμές μετά τη μεταπολίτευση ως χώρα, ως κοινωνία, ως οικονομία, και, θα έλεγα, και ως ασφαλιστική βιομηχανία, δεδομένου ότι ο κλάδος μας επηρεάζεται άμεσα από κάθε εξέλιξη σε μακροοικονομικό επίπεδο, όποια κι αν είναι αυτή. Η κρίση, λοιπόν, μας υπαγορεύει αλλαγές, μας μεταλλάσσει, μας υποχρεώνει στην αναζήτηση ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου. Θεωρώ ότι ο τρόπος που δουλεύαμε μέχρι σήμερα αποτελεί ήδη παρελθόν. Οι στρατηγικές μας είχαν ημερομηνία λήξεως, που πλέον παρήλθαν και πρέπει όλοι μας να μεταλλαχθούμε επιχειρηματικά μέσα από νέες συνέργειες. Είμαστε υποχρεωμένοι να συνεργαστούμε, να δημιουργήσουμε μεγαλύτερα «αθροίσματα», σε ελεύθερο χρόνο για πωλήσεις, σε φυσική παρουσία στον πελάτη, σε οικονομίες κλίμακος, σε παραγωγικότητα, σε κέρδη. Μεγαλύτερα «αθροίσματα» που θα μας εξασφαλίσουν καλύτερη οικονομική και κατ’ επέκταση ψυχική υγεία.
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη στο Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ που κυκλοφορεί. Γίνετε συνδρομητές στο www.asfalistikomarketing.gr και αποκτήστε πρόσβαση σε όλα τα άρθρα όλων των τευχών. Πληροφορίες στο τηλ.: 210 9578130 – 132