Η Γερμανική Ασφαλιστική Εταιρία Allianz επένδυσε 110 εκατομμύρια ευρώ για να αγοράσει μερίδιο της διεθνούς φήμης ποδοσφαιρικής ομάδας και κάτοχο του Champions League για το 2013 Μπάγερν Μονάχου.
Η συμφωνία διευρύνει τις σχέσεις της Μπάγερν με κάποια από τα μεγαλύτερα ονόματα της γερμανικής βιομηχανίας, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία Audi και η κατασκευάστρια αθλητικών ειδών Adidas, που είναι ήδη μεταξύ των επενδυτών του συλλόγου.
Σύμφωνα με δήλωση της Allianz προσέφερε κεφάλαια για να αποκτήσει μεριδίου 8,33% του μετοχικού κεφαλαίου της Μπάγερν.
Παράλληλα, θα επεκταθεί η συμφωνία για τα δικαιώματα ονοματοδοσίας του γηπέδου της Μπάγερν, ένα από τα πιο γνωστά ποδοσφαιρικά στάδια στον κόσμο. Το γήπεδο θα συνεχίσει μέχρι το 2041 να είναι γνωστό ως Allianz Arena.
“Μόνο μια χούφτα ποδοσφαιρικών συλλόγων είναι γνωστοί σε όλο τον κόσμο και η Μπάγερν είναι ένας από αυτούς” δήλωσε πρόσωπο που μετείχε στη συμφωνία και προσέθεσε: “η Allianz Arena έχει περισσότερους επισκέπτες από το Neuschwanstein”, ένα γνωστό αξιοθέατο στη Βαυαρία.
Ο ποδοσφαιρικός σύλλογος θα χρησιμοποιήσει τα έσοδα για την αποπληρωμή χρέους και για να οικοδομήσει ένα προπονητικό κέντρο για τους νέους. Επίσης, η μείωση του χρέους θα επιτρέψει στο σύλλογο να συνεχίσει να ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές ομάδες στην αγορά των μεταγραφών.
Το Πρωτάθλημα της Γερμανίας “Bundesliga” αποφέρει ισχυρά έσοδα από τις πωλήσεις εισιτηρίων και εμπορευμάτων, αλλά συγκριτικά με τους συλλόγους στην Premier League της Αγγλίας και της La Liga στην Ισπανία δεν κερδίζουν αρκετά λόγω μεγαλύτερης τηλεθέασης, που αποφέρουν τα έσοδα από τα δικαιώματα των εκπομπών.
Τα συνολικά έσοδα της Μπάγερν για το 2012-13 ήταν 431 εκατομμύρια ευρώ, κατά 17% περισσότερα από τις προηγούμενες χρονιές, χάρη στη κατάκτηση του Champions League και του τίτλου της Bundesliga.
Η Μπάγερν σχεδιάζει να επεκτείνει την χωρητικότητα του σταδίου Allianz Arena κατά 4.000 θέσεις, στις 75.000, γεγονός που θα το καταστήσει το δεύτερο μεγαλύτερο στάδιο στην Γερμανία.