Η PwC διεξήγαγε μια on-line Έρευνα στην οποία συμμετείχαν 4.900 ερωτηθέντες για την αλλαγή στη συμπεριφορά των Καταναλωτών αναφορικά με το περιεχόμενο των ειδήσεων. Οι αναγνώστες που ερωτήθηκαν ήταν από τον Καναδά, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ελβετία, τη Μ. Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Συνεντεύξεις έγιναν με 30 κορυφαίους εκδότες εφημερίδων και 10 μεγάλους αγοραστές διαφημιστικού χρόνου σε όλο τον κόσμο. Ο κλάδος των εκδόσεων εφημερίδων σε παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται σε αναταραχή, καθώς τα Έσοδα από τις Διαφημίσεις σημειώνουν απότομη πτώση, η διείσδυση της Ευρυζωνικότητας αυξάνεται και πληθώρα ψηφιακών συσκευών που προσφέρουν ψηφιακό περιεχόμενο κάνουν την εμφάνισή τους στην Αγορά. Παρ’ όλα αυτά, σε αυτή την εποχή της αβεβαιότητας θα επιβιώσουν όσοι προσαρμόζονται γρήγορα στην πρόκληση μιας Μεταβαλλόμενης Αγοράς. Με αυτόν τον τρόπο θα κερδίσουν Μερίδιο Αγοράς από εκείνους που συνεχίζουν να βασίζονται σε Παραδοσιακά Επιχειρηματικά Μοντέλα, τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες του Σύγχρονου Καταναλωτή. Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από τη νέα μελέτη «Μεταβαίνοντας σε πολλαπλά Επιχειρηματικά Μοντέλα: πρόβλεψη για την έκδοση εφημερίδων στην Ψηφιακή Εποχή» της PricewaterhouseCoopers σε συνεργασία με την Παγκόσμια Ένωση Εφημερίδων (WAN). Η Marieke van Donk, συγγραφέας της μελέτης στο Publishing Centre of Excellence της PwC, δήλωσε: «Οι εφημερίδες θα συνεχίσουν να υφίστανται μακροπρόθεσμα και να συνυπάρχουν με άλλα μέσα, αλλά αυτό είναι απίθανο να συμβεί με τη μορφή ή τον όγκο που γνωρίζουμε σήμερα.
Οι αναγνώστες εκτιμούν ακόμη τη Διορατικότητα και την Ικανότητα Ανάλυσης των δημοσιογράφων, αλλά είναι τα “μεγάλα ονόματα” που έχουν δημιουργήσει την Eμπιστοσύνη και την Αφοσίωση των αναγνωστών τους και τα οποία θα διατηρήσουν το Μερίδιο της Αγοράς τους και θα ευδοκιμήσουν». Τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι εφημερίδες είναι διάφορα σε διεθνές επίπεδο. Στη Βρετανία έχουν αναφερθεί διακοπές λειτουργίας εφημερίδων, με τις περιφερειακές εφημερίδες να ασκούν πίεση για χαλάρωση του υπάρχοντος νόμου περί ανταγωνισμού όσον αφορά τις Συγχωνεύσεις, θεωρώντας ότι δεν ανταποκρίνεται στην τωρινή κατάσταση. Ριζικές αλλαγές έχουν σημειωθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες με καθιερωμένα μέσα, όπως η «Seattle Post Intelligencer», να μεταβαίνουν αποκλειστικά στη μετάδοση ειδήσεων μέσω του Internet, ενώ πολλοί εκδότες κάνουν σημαντικές περικοπές δαπανών, καθώς μειώνονται η διαφήμιση και οι συνδρομές.
Η μεταβολή στην παροχή ψηφιακού περιεχομένου, αποτέλεσμα της ραγδαίας υιοθέτησης του Internet και της φορητής τεχνολογίας (mobile technology), δημιούργησε μια αγορά για φορητές συσκευές – ιδιαίτερα για τη «γενιά του Internet». Η δυσκολία στην ανάγνωση περιεχομένου στις ηλεκτρονικές συσκευές έχει συνέπεια να χρησιμοποιούνται συχνά για πρόσβαση στις τελευταίες ειδήσεις, αλλά να παραμένουν σχετικά χαμηλά στη λίστα προτίμησης για πρόσβαση σε εκτενείς αναλύσεις. Έτσι, οι αναγνώστες πληρώνουν μόνο ένα πολύ μικρό μέρος της δαπάνης για on-line περιεχόμενο σε σύγκριση με αυτά που πληρώνουν για την έντυπη έκδοση. Λίγες εφημερίδες έχουν αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα και ανέπτυξαν τις κατάλληλες Στρατηγικές για να κεφαλαιοποιήσουν αποτελεσματικά το περιεχόμενό τους και το πνευματικό τους κεφάλαιο. Όσοι έχουν προσαρμόσει τα Επιχειρηματικά τους Μοντέλα και χρησιμοποιούν πολλαπλές Πλατφόρμες και νέες Τεχνολογίες για τη διανομή του περιεχομένου τους (αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το όνομα, το περιεχόμενο και το πνευματικό τους κεφάλαιο) έχουν εξασφαλίσει ένα on-line κοινό πέρα από το κοινό της παραδοσιακής έντυπης έκδοσης. Όπως όμως δείχνει η Ύφεση, πολλοί δεν άλλαξαν τα Επιχειρηματικά τους Μοντέλα και με την ανάγκη να προχωρήσουν σε περικοπή των Δαπανών η Συγχώνευση ή Eξαγορά μπορεί να είναι η μόνη εναλλακτική λύση γι’ αυτούς.