Είναι γεγονός ότι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» μας κόστισε ως κατασκευή και ως φορέας εξυπηρέτησης του Ελληνικού Τουρισμού αρκετά δισεκατομμύρια σε σημείο που η γενική κατακραυγή των αεροπορικών εταιρειών μαζί με τις διαμαρτυρίες των εδώ ξενοδόχων και τουριστικών γραφείων, να αναγκάσουν τους άκαμπτους Γερμανούς να ανακοινώσουν ορισμένες μειώσεις των χρεώσεων για τη χρησιμοποίηση του αεροδρομίου. Το μέγα σκάνδαλο παραμένει και βέβαια δεν μπορεί να θαφτεί περισσότερο: Δεν μπορούμε να αναπτύξουμε τον Τουρισμό μας όταν η σύμβαση που έχουμε με το αεροδρόμιο, δήθεν απαγορεύει την ίδρυση άλλου αεροδρομίου σε απόσταση μικρότερη των 100 χιλιομέτρων. Η απαγόρευση αναφέρεται αποκλειστικά στην ίδρυση «Κρατικού» αεροδρομίου. Όχι μη «Κρατικού». Ο οποιοσδήποτε ιδιώτης ή εταιρεία μπορούν να ιδρύσουν δεύτερο αεροδρόμιο στην Αθήνα και να αναγκάσουν το «Ε.Β.» να μειώσει τις εξωφρενικές τιμές του. Τα σωματεία των ξενοδόχων και των τουριστικών γραφείων υπάρχουν ή δεν υπάρχουν; Γιατί αφήνουν αυτό το θέμα να διαιωνίζεται και να κοστίζει στην πτωχευμένη οικονομία μας πολύτιμα έσοδα από τον Τουρισμό μας; Θυμάστε που σχολιάσαμε κάποτε ότι η «Πολιτική Κομματικοποίηση» στη χώρα μας δεν άφησε ούτε τα σωματεία των επιχειρήσεων ανεπηρέαστα…Όλοι τους σχεδόν έχουν πολιτικές βλέψεις… διαφορετικά γιατί δεν αντιδρούν έντονα;
Για τη χειμερινή περίοδο 2012 – 2013 ο ΔΑΑ εισάγει τέσσερα πολύ σημαντικά κίνητρα που έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν τις αεροπορικές εταιρείες και να συμβάλουν στη διατήρηση ή και την τόνωση της αεροπορικής κίνησης της Αθήνας κατά τη χειμερινή περίοδο μειωμένης κίνησης, εν μέσω της εξαιρετικά δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.
Με τα νέα κίνητρα η συνολική οικονομική υποστήριξη του αεροδρομίου προς τις αεροπορικές εταιρείες θα αντιστοιχεί περίπου στο 30% των αεροναυτιλιακών χρεώσεων του ΔΑΑ για τη χειμερινή περίοδο.
Τα νέα αυτά κίνητρα δεν είναι αυστηρά προσανατολισμένα μόνο στην υποστήριξη αναπτυξιακών αποφάσεων των αεροπορικών εταιρειών, αλλά λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα της κίνησης όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στην παρούσα ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο και διαδέχονται τα ισχύοντα κίνητρα της καλοκαιρινής περιόδου (Απρίλιος – Οκτώβριος 2012), τα οποία αντιστοιχούν σε εκπτώσεις περίπου 20% επί των αεροναυτιλιακών χρεώσεων του ΔΑΑ. Με τα νέα κίνητρα, ο ΔΑΑ συμμετέχει ακόμη περισσότερο στο ρίσκο των αεροπορικών εταιρειών, ενώ, παράλληλα, σε ισχύ εξακολουθεί να βρίσκεται το πρόγραμμα κινήτρων και συγχρηματοδότησης αναπτυξιακών δράσεων των αεροπορικών εταιρειών που ο ΔΑΑ παρέχει σε ετήσια βάση.
Τα νέα κίνητρα του ΔΑΑ για τη χειμερινή περίοδο (Νοέμβριος 2012 – Μάρτιος 2013)
Κίνητρο διατήρησης πτήσεων
15% έκπτωση επί των τελών προσγείωσης & στάθμευσης για κάθε δρομολόγιο
Κίνητρο μετεπιβιβαζόμενων επιβατών
Ποσό ύψους 5 – 15 € για κάθε μετεπιβιβαζόμενο επιβάτη
(ίσο με έκπτωση από 30% έως 90% επί των επιβατικών χρεώσεων του ΔΑΑ)
Ειδικό Κίνητρο για έκδοση χαμηλών ναύλων από τις αεροπορικές εταιρείες
Ετήσιο κίνητρο πληρότητας δρομολογίων
Επιπλέον, ξεκινώντας από τη χειμερινή περίοδο 2012-2013 αλλά και για όλο το χρόνο, ο ΔΑΑ προσφέρει ένα νέο ειδικό ετήσιο κίνητρο, που στόχο έχει την υποστήριξη των πληροτήτων των δρομολογίων και την ενθάρρυνση των αεροπορικών εταιρειών να αυξήσουν την επιβατική κίνηση στις πτήσεις τους από / προς την Αθήνα.
Ειδικότερα, ο ΔΑΑ προσφέρει στις αεροπορικές εταιρείες:
1) 10 ευρώ για κάθε επιπλέον επιβάτη, για πληρότητες άνω του 70% σε σύγκριση με την περυσινή χειμερινή περίοδο
2) 10 ευρώ για κάθε επιπλέον επιβάτη, για πληρότητες άνω του 80% για την επόμενη θερινή περίοδο (Απρίλιος 2013 – Οκτώβριος 2013), υπό την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των πτήσεων και των πληροτήτων θα διατηρηθεί στα ίδια με πέρυσι επίπεδα και πάντως δεν θα μειωθεί περισσότερο από 15%.
Παρόλο που το ύψος των αεροναυτιλιακών χρεώσεων δεν αποτελεί καθοριστικό παράγοντα ως προς τις διακυμάνσεις της επιβατικής κίνησης, με τις πρόσθετες αυτές υποστηρικτικές ενέργειες που αντιστοιχούν σε εκπτώσεις έως και 30% επί των αεροναυτιλιακών του χρεώσεων, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών επιδιώκει να συμβάλει αποφασιστικά στην προσπάθεια για την τόνωση της δυναμικής της αεροπορικής αγοράς κατά την ιδιαίτερα δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία.