Ο Γενικός Διευθυντής (COO) της Marsh Inc, Bill Pieroni προβλέπει το μέλλον των ασφαλιστικών εταιρειών και συζητά τις βέλτιστες πρακτικές για καινοτομία στο “2013 Insurance & Technology Elite 8 Forum”, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Trump Soho στη Νέα Υόρκη.
Κάποτε, ήταν φυσιολογικό για τις εταιρείες να αντέχουν 80 χρόνια στη λίστα της S&P 500. Ωστόσο, σημειώνει ο Bill Pieroni στην εναρκτήρια ομιλία του, σήμερα η πραγματικότητα είναι πιο κοντά στα 15 έτη. Οι επιχειρήσεις είναι πιο πιθανό πλέον να συρρικνωθούν ή να πτωχεύσουν σε μια αγορά που γίνεται όλο ένα και πιο αυστηρή και ανταγωνιστική. Οι Ασφάλειες ανήκουν σε αυτές τις αγορές ως μια “υπερ-ώριμη” βιομηχανία στην οποία οι πελάτες ανησυχούν λιγότερο για τα εμπορικά σήματα και περισσότερο για το κόστος. Οι εταιρείες θα έχουν δυσκολία να διαφοροποιούνται μεταξύ των ανταγωνιστών, γι’ αυτό είναι ζωτικής σημασίας να καινοτομούν για να παραμείνουν πετυχημένες.
Ενώ πολλές επιχειρήσεις συνδέουν την καινοτομία με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, ο Pieroni εξήγησε ότι θα πρέπει πρώτα να εξετάσουν τους στόχους της εταιρείας και πώς αυτοί οι στόχοι ευθυγραμμίζονται με την αγορά. Η εφαρμογή νέων τεχνολογιών έχει σημασία, αλλά πρέπει να χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο στρατηγικών επενδύσεων με κάποιο συγκεκριμένο σκοπό: «Αν δεν είναι σε ευθυγράμμιση με αυτό που προσπαθείτε να ολοκληρώσετε, δεν πειράζει», δηλώνει και συνεχίζει:
«Αποτελεσματική καινοτομία είναι δύσκολο να επιτευχθεί – περίπου το 65% των προσπαθειών καινοτομίας αποτυγχάνει, ενώ μόνο το 30% ανταποκρίνεται στις προσδοκίες και 5% τις ξεπερνά. Ένας κύριος λόγος πίσω από την αποτυχία της καινοτομίας είναι η απόφαση για μικρές, σταδιακές αλλαγές, σε αντίθεση με μεγάλες ριζικές αλλαγές. Οι περισσότεροι οργανισμοί χρησιμοποιούν παραδοσιακές στρατηγικές τεχνικές, οι οποίες περιλαμβάνουν στοιχειώδη, χωρίς αναστάτωση, αλλαγή».
«Για να επιβιώσουν θα πρέπει σταδιακά να αλλάξουν, αλλά για να πρωτοπορήσουν, θα πρέπει να καινοτομήσουν», υποστήριξε ο Pieroni.
Για να εμπνευστείτε μεγάλες ιδέες, που θα οδηγήσουν σε «πραγματική αλλαγή», θα πρέπει να δείτε την επιχείρησή σας από άλλη οπτική γωνία. Κοιτάξτε την εταιρεία σας από έξω προς τα μέσα, και συγκρίνετέ την με επιχειρήσεις που θα είναι στο μέλλον οι ανταγωνιστές σας. Δώστε έμφαση στις δυνάμεις των εργαζομένων σας, εξετάστε εξωτερικούς παράγοντες, δημιουργήστε μακροπρόθεσμη νοοτροπία και υιοθετήστε μια δημιουργική προσέγγιση για να εμπνευστείτε καινοτόμες ιδέες. Ενθαρρύνετε τους εργαζόμενους να σκέφτονται εναλλακτικά, καθώς η καινοτομία μπορεί να προέλθει από οπουδήποτε μέσα σε μια επιχείρηση.
Η καινοτομία μπορεί επίσης να αναδυθεί από τη στρατηγική χρήση πολλών δεδομένων, ιδίως στον τομέα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών, εξηγεί ο Pieroni. Με τα δεδομένα, οι επιχειρήσεις μαθαίνουν περισσότερα σχετικά με τις προτιμήσεις των πελατών τους, έτσι βελτιώνουν την εμπειρία του καταναλωτή και εφαρμόζουν στοχευμένο μάρκετινγκ. Παρέχει, επίσης, χρήσιμες πληροφορίες σημαντικές για την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων και την καινοτομία των προϊόντων. Οι εταιρείες μπορούν να συγκεντρώσουν χρήσιμα δεδομένα από συναλλαγές, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έγγραφα, και τα social media.
Συνοψίζοντας, η καινοτομία δεν χρειάζεται μόνο σκληρή δουλειά, δηλώνει ο Pieroni. Η σκληρή δουλειά είναι ευκολότερη, αλλά μακροπρόθεσμα οδηγεί σε πτώση. Για να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις, κατέληξε, πρέπει να συνδυάζουν ισχυρή ηθική εργασία με καινοτόμες στρατηγικές.
Ελεύθερη μετάφραση: Νίκος Μωράκης
Πηγή: insurance & technology