H ΕΕ πρέπει να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία που της δίνεται μέσω της Ντιρεκτίβας Solvency II για να βελτιώσει την Εποπτεία που ασκεί στον Ασφαλιστικό Κλάδο. Πιο Αποτελεσματικός Έλεγχος και Αυστηρότερες Ασφαλιστικές Ρυθμίσεις είναι προς όφελος των Καταναλωτών.
Είναι ανάγκη να προωθηθούν και να ενισχυθούν οι Συνεργασίες και οι Κοινοπραξίες μεταξύ των Ευρωπαϊκών Ασφαλιστικών Εποπτικών Αρχών. Ειδικά, σε μια περίοδο έντονων χρηματοοικονομικών ανακατατάξεων, επανέρχεται στο προσκήνιο η ανάγκη για Αυξανόμενη και αποτελεσματικότερη Εποπτεία. Αυτή τη στιγμή η Συνεργασία έγκειται στην καλή θέληση μεταξύ των Εθνικών Φορέων και δεν έχει προχωρήσει πέρα από την Ανταλλαγή Πληροφοριών. Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις της Michaela Koller, Γενικής Διευθύντριας του CEA, μέσω του Solvency II πρέπει να επαναπροσδιοριστεί ο ρόλος όλων των Εποπτικών Αρχών των κρατών μελών της Ευρωπαικής Ένωσης.
Η CEA πιστεύει ότι το πλαίσιο Ομαδικής Εποπτείας και Αποτίμησης Κεφαλαίου που προτείνει η Ντιρεκτίβα επιτρέπει στους Ελεγκτές να έχουν πληρέστερη γνώση του Κινδύνου των Ασφαλιστικών Ομίλων, και ταυτόχρονα αφαιρεί περιττές ή πολύπλοκες Νομοθετικές Ρυθμίσεις που μέχρι σήμερα αποτελούσαν βάρος και επέφεραν Αυξημένα Κόστη στις Εταιρίες. Αποτέλεσμα θα είναι η αυξημένη Απόδοση και Ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων Ασφαλιστών, προς τελικό όφελος βεβαίως, των Καταναλωτών. Ακόμη, η νέα Ντιρεκτίβα θέτει νέο σύστημα λειτουργίας υπό το οποίο οι Εποπτικές Αρχές μπορούν να λειτουργούν από κοινού, ενώ ταυτόχρονα θέτει σαφή όρια ως προς τις υπευθυνότητες της κάθε Αρχής. Οι Φορείς σε Εθνικό Επίπεδο παραμένουν υπεύθυνοι για τις Βασικές Αρχές Εποπτείας ενώ στο εξής θα επωφελούνται και από την Ανταλλαγή Πληροφοριών σε μόνιμη βάση ώστε να γίνεται γρηγορότερα και πληρέστερα κατανοητή η Οικονομική Θέση και το Προφίλ Κινδύνου του εκάστοτε Ομίλου ή Εταιρίας.
Επί της ουσίας, ωστόσο, το Insurance Daily τονίζει ότι το παιχνίδι παίζεται από τις μεγάλες Ευρωπαϊκές Πολυεθνικές των οποίων το Lobby στις Βρυξέλλες και στις Εποπτικές Αρχές των χωρών στις οποίες Εδρεύουν, είναι πανίσχυρο και πάντα περνάνε τις θέσεις τους. Οι μικρές Εταιρείες, δεν έχουν καμία δύναμη να επηρεάσουν καταστάσεις, όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Για αυτό, εξ άλλου οι μεγάλες Πολυεθνικές της Ευρώπης, εδώ και μια δεκαετία, και σχεδόν μια δεκαετία, αφότου άνοιξαν οι Αγορές του πρώην Ανατολικού μπλοκ, (1990) έχουν βάλει στο μικροσκόπιο όλες τις μικρές και μεσαίες Ασφαλιστικές Εταιρείες των κρατών μελών, προκειμένου να τις εξαγοράσουν για να μπορούν να λειτουργούν χωρίς τον «ενοχλητικό ανταγωνισμό» που τους αφαιρούσε μεγάλα μερίδια Αγοράς, δεδομένου ότι ο αριθμός των μεσαίων και μικρών εταιρειών, ήταν και παραμένει μεγάλος. Η Ελλάδα είναι ένα μικρό παράδειγμα. Για αυτούς τους λόγους, οι μικρές Εταιρείες, των Γενικών Κλάδων, που εξαρτώνται από το αυτοκίνητο, και προσφέρουν Ασφάλιστρα κάτω του κόστους, θα αντιμετωπίσουν έντονα προβλήματα.
Ο κανόνας που λέει ότι το «μεγάλο ψάρι θα φάει το μικρό», δυστυχώς δεν μπορεί να ανατραπεί. Οι χιλιάδες των Πρακτόρων που καλώς ή κακώς ζούσαν από το αυτοκίνητο θα βρεθούν χωρίς αντικείμενο σε λιγότερο από τρία χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι μεγάλοι Πράκτορες που μαζεύουν τα αυτοκίνητα των μικρών, δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα. Όταν δεν θα υπάρχει Ασφαλιστική Εταιρεία να Ασφαλίσεις τα Αυτοκίνητά σου που θα τα πας;
Ευχόμαστε να βρεθεί μια διέξοδος για να διατηρήσουν οι χιλιάδες οικογένειες τη δουλειά τους.