Η Ευρωπαϊκή Πίστη βράβευσε τον κ. Κωσταντίνο Ρούσση στην εκδήλωση των 22ων βραβεύσεων ενεργειών Ε.Κ.Ε και κορυφαίων ασφαλιστών “ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΩΡΑΚΗΣ” 2013, που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013 στο ξενοδοχείο Hilton Athens, στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Moneyshow. Συγκεκριμένα ο κ. Ρούσσης βραβεύτηκε στην Κατηγορία “Πρώτος Διευθυντής Καταστήματος”.
Στην φωτογραφία ο Γενικός Διευθυντής της International Life κ. Γ. Φουρλής παραδίδει το Βραβείο.
Το insurance daily αναγνωρίζοντας τη συμβολή των Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών στην ανάπτυξη της αγοράς και πιστεύοντας παράλληλα ότι οι απόψεις των Πρώτων είναι χρήσιμες και επιβοηθητικές για το σύνολο των Διαμεσολαβητών, έθεσε στον κ. Ρούσση τις εξής ερωτήσεις:
Ποιά θεωρείτε ως απαραίτητα χαρακτηριστικά μιας εταιρίας Ζωής που θέλει να πρωταγωνιστήσει στη νέα ασφαλιστική αγορά που δημιουργείται.
Ως πρώτο απαραίτητο χαρακτηριστικό είναι η φερεγγυότητα της και η αξιοπιστία της. Είναι πολύ σημαντικό όταν επιλέγεις κάποιον φορέα για ασφάλιση να νιώθεις πραγματικά ασφαλείς και να μην φοβάσαι για το τι θα συμβεί αύριο. Αυτή είναι εξάλλου και η έννοια της ασφάλισης.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό εξίσου σημαντικό είναι η δημιουργία ευέλικτων προγραμμάτων ασφάλισης τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν στις ανάγκες κάθε πελάτη ξεχωριστά διότι ο κάθε πελάτης έχει δικές του διαφορετικές ανάγκες.
Επίσης πολύ σημαντικό είναι η σωστή επιλογή ατόμων για την εσωτερική υποστήριξη αλλά και η σωστή επιλογή διαμεσολαβούντων που θα ενημερώσουν αρμοδίως τους καταναλωτές. Θα πρέπει να υπάρχει σωστή και διαρκής εκπαίδευση των ανθρώπων αυτών από τον τρόπο επικοινωνίας τους μέχρι και τον σωστό τρόπο εξεύρεσης αναγκών των πελατών και πως τις διαχειριζόμαστε καταλληλότερα.
Μια εταιρεία που θα μπορέσει να έχει όλα τα ανωτέρω χαρακτηριστικά σίγουρα θα αποκτήσει ένα πολύ σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Γιατί η ασφάλιση εκτός από κάλυψη ενός “κακού” γεγονότος είναι και η αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης μαζί με ανθρώπινη επικοινωνία!
Η στοχοθεσία αποτελεί γενεσιουργό παράγοντα ανάπτυξης του agency. Πως κατανέμονται οι ευθύνες σε περίπτωση μη επίτευξης του στόχου;
Η στοχοθεσία αποτελεί γενεσιουργό παράγοντα ανάπτυξης όχι μόνο για το agency αλλά για όλους τους τομείς της επαγγελματικής αλλά και της προσωπικής πτυχής των ανθρώπων. Οι άνθρωποι χωρίς σαφή στοχοθεσία και ξεκάθαρα μέσα για την επίτευξή τους δυστυχώς δεν μπορούν να πετύχουν. Και αν συμβεί αυτό θα είναι λόγο συγκυρίας για μια στιγμή και το μέλλον δεν θα είναι ανάλογο.
Στην ομάδα agency την πλήρη ευθύνη φέρει ο manager. Ο manager είναι αυτός που πιστώνετε πλήρως την όποια αποτυχία και πιστώνετε και μέρος της όποιας επιτυχίας. Όταν κάτι δεν πάει καλά τότε την ευθύνη την έχει πλήρως ο manager διότι για να μην πετύχει η ομάδα είτε οφείλετε στην λανθασμένη επιλογή ατόμων, είτε στην λανθασμένη στρατηγική, είτε στην ελλιπή παρακίνηση και στην λανθασμένη διοίκηση. Όλα τα παραπάνω είναι αποκλειστικά ευθύνη του manager οπότε δικαίως πιστώνετε την όποια αποτυχία. Βέβαια σε περίπτωση επιτυχίας μεγαλύτερη χαρά ενός manager είναι να μοιράζεται η ευθύνη και η επιτυχία σε όλα τα μέλη της ομάδας!
Ποια θα ήταν η πρόταση σας σχετικά με την εκπαίδευση του Έλληνα καταναλωτή και την ανύψωση της ασφαλιστικής του συνείδησης; Με ποιές συγκεκριμένες ενέργειες θα υπήρχε ορατό αποτέλεσμα;
Η πρόταση μου σε σχέση με την ανύψωση της ασφαλιστικής συνείδησης στους Έλληνες ξεκινάει από εμάς τους ίδιους τους διαμεσολαβούντες. Πρώτα θα πρέπει να φτιάξουμε εμείς το επάγγελμα μας, να δημιουργήσουμε επαγγελματίες διαμεσολαβούντες με ήθος και σωστή γνώση. Να προβάλλουμε σωστά την δουλειά μας χωρίς να κοιτάμε τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Να κοιτάμε να προτάσσουμε το συμφέρον των πελατών και όχι την όποια προμήθεια. Πως απαιτούμε να μας εμπιστευτούν οι τρίτοι όταν εμείς οι ίδιοι δεν κάνουμε σωστά την δουλειά μας ?
Θα πρέπει λοιπόν πρώτα εμείς να διαχειριστούμε σωστά το αγαθό που έχουμε στα χέρια μας και να ενημερώσουμε υπεύθυνα τους πολίτες και έπειτα να ζητήσουμε και να βρούμε την όποια επικουρική βοήθεια από τους τρίτους. (πολιτεία κτλ)
Μετά από την δική μας βελτίωση μπορούμε να συζητήσουμε και να προτείνουμε πολλές λύσεις όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη αλλά όλα αυτά έπονται.
Η καλύτερη ανύψωση της Ελληνικής ασφαλιστικής συνείδησης θα έρθει μόνον μέσα από την δική μας βελτίωση και προβολή του επαγγέλματός μας.
Οι παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες στη χώρα μας, ευνοούν τη στρατολόγηση νέων και μορφωμένων ανθρώπων; Αν όχι, τι πιστεύετε ότι φταίει; Είναι το επάγγελμα του «Ασφαλιστή» που δεν τους εμπνέει;
Εννοείτε πως αυτή την στιγμή υπάρχει μεγαλύτερη δυνατότητα προσέλκυσης νέων και μορφωμένων ανθρώπων. Το ότι στο πρώτο άκουσμα του επαγγέλματος του “Ασφαλιστή” όντως υπάρχει μια πρώτη αρνητική εικόνα είναι σαφές. Αλλά σε αυτό έχουμε εμείς πολύ μεγάλη ευθύνη και οφείλουμε να το ανατρέψουμε πάλι εμείς.
Την συγκεκριμένη χρονική στιγμή όπου επιχειρείτε μια αλλαγή στην επαγγελματική υπόσταση του επαγγελματία διαμεσολαβούντα με όλα τα νέα μέτρα που τίθενται από την εποπτική αρχή χρειαζόμαστε και εμείς νέους ανθρώπους με μόρφωση και όραμα προκειμένου να αναβαθμίσουμε πραγματικά το επάγγελμα.
Είναι και για τους ίδιους μια πολύ μεγάλη ευκαιρία να ασχοληθούν με ένα επάγγελμα όπου μπαίνουν καλύτερες βάσεις, που καθημερινά εξυγιαίνετε και πραγματικά έχει πολύ μεγάλο μέλλον στην Ελλάδα.
Από την θέση του Διευθυντή που βρίσκεστε σήμερα, νοιώθετε Μanager ή Πωλητής; Ποια ιδιότητα υπερτερεί και γιατί;
Σίγουρα όταν ασκούμε ένα επάγγελμα το οποίο βασίζεται στις πωλήσεις και θα πρέπει να έχουμε και πωλησιακό χαρακτήρα. Όταν προσελκύουμε νέους στον χώρο σαφώς θα πρέπει να τους πουλήσουμε το επάγγελμα μας, την εταιρεία που εκπροσωπούμε, τους ίδιους μας τους εαυτούς. Μετά από κάποια στιγμή αναλαμβάνουμε να διοικήσουμε και να εξελίξουμε τα άτομα αναλόγως με τις δυνατότητες τους. Ο πωλησιακός χαρακτήρας μας δεν χάνετε ποτέ απλώς σε κάποια στιγμή ο χαρακτήρας του manager ίσως υπερισχύει μετά από κάποιο χρονικό σημείο.
Η ηγεσία ασκείται από άτομα που μπορούν να προβλέψουν το μέλλον και να συνειδητοποιήσουν εκ των προτέρων το αποτέλεσμα των αποφάσεών τους. Συμφωνείτε; Αν ναι, τι ρόλο παίζει ο ανθρώπινος παράγων στις σχέσεις με τους υφισταμένους σας και πως χειρίζεστε απρόσμενα γεγονότα;
Σίγουρα ένας καλός ηγέτης είναι αυτός που μπορεί να λαμβάνει γρήγορα τις καλύτερες το δυνατό αποφάσεις έχοντας λάβει υπ όψιν όσα περισσότερα ερεθίσματα από το εξωτερικό περιβάλλον και αξιολογώντας τα με γνώμονα είτε την βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων είτε την ελαχιστοποίηση των απωλειών.
Είναι δεδομένο πως ένας ηγέτης κρίνετε από τις αποφάσεις του και από τον τρόπο όπου χειρίζεται την “εξουσία” που του δίνετε. Επειδή λοιπόν ηγέτης δεν διορίζεσαι από κανέναν αλλά αναδεικνύεσαι από τους υπολοίπους θα πρέπει να σε έχουν δικαιώσει οι προηγούμενες επιλογές σου και να έχεις κερδίσει την εμπιστοσύνη των υπολοίπων.
Από την στιγμή που ένας ηγέτης διαχειρίζεται άτομα και όχι μηχανές οφείλει να μπορεί να διαχειριστεί και τα καθημερινά τους συναισθήματα για να βγει το καλύτερο αποτέλεσμα για τους ίδιους αλλά και για την ομάδα. Σίγουρα σε ένα εργασιακό περιβάλλον που περνάμε όλοι 10 και πλέον ώρες η ομάδα μας είναι δεύτερη οικογένεια μας οπότε αναπτύσσονται και δυνατές ανθρώπινες σχέσεις τις οποίες οφείλουμε να διαχειριστούμε με ιδιαίτερη λεπτότητα.
Τα απρόσμενα γεγονότα πρέπει να τα χειριζόμαστε με ψύχραιμη ματιά και όχι με αυθορμητισμούς και εμπάθειες. Αν προσπαθούσα να περιγράψω τον τρόπο διαχείρισης των γεγονότων από πλευράς μου με μια λέξη αυτή θα ήταν “ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ”. Προσπαθώ κάθε φορά να επιλύω όλα τα πράγματα με όσο το δυνατό πιο δίκαιο τρόπο.
Οι σωστοί ηγέτες πρέπει να δημιουργούν κλίμα εμπιστοσύνης και αισιοδοξίας στους υπολοίπους και πιστεύω πως οι σωστές αποφάσεις και η δικαιοσύνη μεταξύ των μερών μιας ομάδας είναι τα βασικά συστατικά για να μπορέσουν να σε εμπιστευτούν και να σε ακολουθήσουν τα μέλη μιας ομάδας .
Η αξιοποίηση του χρόνου είναι υψίστης σημασίας. Πόσο συνέβαλε για την επιτυχία σας; Τι θεωρείτε εσείς ως «χαμένο, αντιπαραγωγικό χρόνο», τόσο για εσάς, όσο και για το δίκτυο που διευθύνετε;
Σίγουρα η σωστή αξιοποίηση του χρόνου είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην επίτευξη κάθε επιτυχίας. Πιστεύω πως ποτέ δεν μπορούμε να επιτύχουμε το 100% στην αξιοποίηση του χρόνου μας αλλά σε όσο μεγαλύτερο ποσοστό φτάσουμε τόσο καλύτερο είναι. Ο χρόνος και η ζωή μας είναι πραγματική και με δυναμικά στοιχεία που μεταβάλλονται με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τα προγραμματίσουμε απόλυτα όπως σε ένα χάρτινο ημερολόγιο.
Ως χαμένο και αντιπαραγωγικό χρόνο θεωρώ τον χρόνο που σπαταλάω για πράγματα τα οποία εγώ δεν έχω προγραμματίσει για εκείνη την στιγμή.
Οτιδήποτε είναι εκτός του δικού μου προγραμματισμού το θεωρώ αντιπαραγωγικό. Διότι αν ήταν παραγωγικό θα το είχα αξιολογήσει και θα το είχα βάλει στο πρόγραμμα μου. Ότι θεωρώ για εμένα ως “χαμένο χρόνο” πιστεύω ότι είναι χαμένος χρόνος και για τους υπολοίπους της ομάδας και προσπαθώ να τους το μεταλαμπαδεύσω. Πρώτα πρέπει να κάνουμε εμείς ότι έχουμε υπολογίσει και προγραμματίσει και έπειτα ότι άλλο μπορεί να προκύψει. Διότι αν κάτσουμε στο γραφείο 12 ώρες όλο κάτι θα προκύπτει και τελικά θα έχουν περάσει τόσες οι ώρες και δεν θα έχουμε κάποιο παραγωγικό αποτέλεσμα.