Η καριέρα του στη Ναυτιλία ξεκίνησε το 1964. Σπούδασε Ναυτικό Δίκαιο, Ναυτασφαλίσεις, Διεθνές Εμπόριο και Οικονομικά στην Αγγλία. Έχει δουλέψει σε ναυτιλιακές εταιρείες ως υπεύθυνος αποζημιώσεων και ασφαλιστικών θεμάτων και έκτοτε έχει δημιουργήσει μία από τις μεγαλύτερες ελληνικές μεσιτικές εταιρείες ναυτασφαλίσεων. Ο κ. Βουρλίδης είναι ο πλέον κατάλληλος σε θέματα που αφορούν ασφαλιστικές καλύψεις στη Ναυτιλία.
Η συντακτική ομάδα του Ασφαλιστικού Marketing ζήτησε από τον κ. Μιχάλη Βουρλίδη, Managing Director της MINIMAR Μεσίτες Ασφαλειών, να μας μιλήσει για τις Ναυτασφαλίσεις και την ελληνόκτητο Ναυτιλία. Διαβάστε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξή του που δημοσιεύεται στο Ασφαλιστικό Marketing Δεκεμβρίου 2014.
Η ανάπτυξη ναυτιλιακών επιχειρήσεων είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την έννοια των ασφαλίσεων, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον κλάδο. Οι ναυτασφαλίσεις συνυπάρχουν με τη ναυσιπλοϊα και το θαλάσσιο εμπόριο. Πώς αντιμετωπίζει μια σύγχρονη ναυτιλιακή επιχείρηση το θέμα των ασφαλίσεων;
Ανάλογα με το μέγεθος και τις δομές της ναυτιλιακής επιχείρησης υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι αντιμετώπισης των ασφαλιστικών καλύψεων. Οι μικρές επιχειρήσεις στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στους μεσίτες ή και τα P&I Clubs που έχουν εμπιστευθεί τις ασφαλιστικές τους καλύψεις για να τους καθοδηγήσουν και να τους βοηθήσουν σε περίπτωση που δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα. Εάν το πρόβλημα είναι πιο πολύπλοκο τότε προσλαμβάνονται και δικηγορικά γραφεία. Όσο η εταιρεία μεγαλώνει και αρχίζει να έχει τμήμα ασφαλειών τόσο το βάρος του χειρισμού ασφαλιστικών προβλημάτων μετατοπίζεται από το μεσίτη προς την εταιρεία. Στις πολύ μεγάλες εταιρείες που έχουν και τμήματα χειρισμού απαιτήσεων στελεχομένα με δικηγόρους εξειδικευμένους στο ναυτικό δίκαιο, η παρέμβαση του μεσίτη ή ακόμα και δικηγόρων μπορεί και να είναι μόνο επικουρική.
Οι ασφαλιστικές ανάγκες είναι πολυεπίπεδες γιατί πολυεπίπεδοι είναι και οι κίνδυνοι. Με ποιον τρόπο οι Ναυτιλιακές Εταιρείες εξειδικεύουν τις ανάγκες τους; Διατηρούν οργανωμένη υπηρεσιακή μονάδα ή συνεργάζονται με εξειδικευμένο μεσίτη ασφαλίσεων στις υπηρεσίες του οποίου συμπεριλαμβάνονται και οι συμβουλευτικές υπηρεσίες;
Οι δύο βασικότερες ασφαλιστικές καλύψεις που πρέπει να έχει κάθε πλοίο είναι η κάλυψη σκάφους και μηχανής (Η&Μ) και η κάλυψη αστικής ευθύνης ή/και νομικής προστασίας (P&I και FD&D). Οι καλύψεις Η&Μ κατά κανόνα γίνονται μέσω μεσίτη ενώ το P&I και FD&D μπορεί να γίνουν απευθείας με τον ασφαλιστικό οργανισμό. Όπως προείπα, οι μικρές εταιρείες που δεν έχουν ασφαλιστικό τμήμα στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στους μεσίτες που χρησιμοποιούν για να πάρουν τις οποιεσδήποτε συμβουλές θέλουν για τα διάφορα ασφαλιστικά θέματα που έχουν. Εάν δε το P&I και FD&D έχουν γίνει απευθείας με τον ασφαλιστικό οργανισμό συμβουλεύονται τον ασφαλιστικό οργανισμό και πολλές φορές επικουρικά το μεσίτη παρόλο ότι δεν είναι αναμεμειγμένος με αυτή την κάλυψη.