Ο Ευστράτιος Γιοκαριδάκης, πρώτος Ασφαλιστής της Εθνικής Ασφαλιστικής για το 2010, μίλησε στο “Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ: (τεύχος 9 – Μάιος 2012)
Πώς προέκυψε η ενασχόλησή σας με τις Ασφάλειες;
Τι σας έκανε να επιλέξετε τη συγκεκριμένη εταιρεία; Γεννήθηκα στην Αθήνα. Τελείωσα Μηχανολόγος – Μηχανικός και κατόπιν εργάστηκα 14 χρόνια στην εταιρεία «BIG HELLAS» στον τομέα σχεδιασμού μηχανημάτων. Από το 1994 μέχρι και σήμερα εργάζομαι στον ασφαλιστικό κλάδο. Τυχαία. Με την παρότρυνση του ασφαλιστή μου, ο οποίος μου έλεγε ότι είχα την ικανότητα να ανταποκριθώ στις ανάγκες αυτού του επαγγέλματος, αποφάσισα να δοκιμάσω. Το επάγγελμα αυτό μου κίνησε το ενδιαφέρον και από την έναρξη της ενασχόλησής μου με αυτό κατάλαβα ότι μου ταίριαζε και έτσι συνεχίζω μέχρι σήμερα. Συνολικά στο χώρο των ασφαλίσεων είμαι 18 χρόνια και στην Εθνική 3 χρόνια. Η Εθνική Ασφαλιστική είναι πρώτη στην Ελλάδα και παρέχει ασφάλεια στους πελάτες της.
Πώς βρίσκετε πελάτες; Εργάζεστε πολλές ώρες την ημέρα;
Μέσω προσωπικής έρευνας στην αγορά, αναζητώ και απευθύνομαι σε συγκεκριμένο target group πελατών. Συνήθως εργάζομαι έως και 12 ώρες την ημέρα.
Ποιο θεωρείτε ότι είναι το σημαντικότερο για τη σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη; Πώς κάνετε τους πελάτες σας να σας εμπιστευτούν;
Μέσω συγκεκριμένης μεθοδολογίας, σύλληψης πληροφοριών και στοιχείων, εκμαιεύω τα απαραίτητα στοιχεία για την οριοθέτηση λύσεων και την καλύτερη σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη.
Τι πουλάτε κυρίως; Η κρίση έχει επηρεάσει τη δομή και τον όγκο του χαρτοφυλακίου σας;
Αποταμιευτικά προγράμματα επί σειρά ετών, που συνίστανται κυρίως σε επένδυση, δημιουργία και ασφάλεια κεφαλαίου και στην εξασφάλιση εισοδήματος. Παρόλη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, με συνεχή προσπάθεια και αγώνα, έχω καταφέρει να διατηρήσω το μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου μου.
Φοβάστε την κρίση;
Η κρίση προφανώς και έχει επηρεάσει και τον κλάδο των ασφαλίσεων, όμως δεν θα πρέπει να εγκαταλείπουμε την προσπάθεια, να αγωνιζόμαστε και να είμαστε παραγωγικοί, παρόλες τις αντιξοότητες.
Πώς βλέπετε τη διείσδυση του Διαδικτύου γενικότερα και ειδικότερα την τάση της Direct πώλησης μέσω Διαδικτύου;
Παρόλο που η χρήση του Διαδικτύου προσφέρει πολλές δυνατότητες, η προσωπική και άμεση επαφή με τον κάθε πελάτη θα αποτελεί πάντα τη δυνατότερη και αποτελεσματικότερη μορφή πώλησης.
Από τι θα λέγατε ότι πάσχει ο ελληνικός κλάδος Ασφαλειών;
Η Ιδιωτική Ασφάλιση δεν έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών λόγω μη συστηματικής ενημέρωσης από την πλευρά της Πολιτείας. Άλλο σημαντικό σημείο αδυναμίας θα έλεγα ότι είναι και η έλλειψη αξιοπιστίας λόγω κλεισίματος εταιρειών, ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου.
Σκέφτεστε καθόλου στο μέλλον να φτιάξετε τη δική σας ομάδα;
Αν και συμβάλλω στην κατάρτιση και εκπαίδευση συναδέλφων μου όλα αυτά τα χρόνια, λόγω του ότι οι πωλήσεις αποτελούν το κύριο ενδιαφέρον μου, δεν μου έχει δημιουργηθεί η ανάγκη να δημιουργήσω ομάδα μέχρι σήμερα.
Ποιο είναι το πιο ισχυρό σας κίνητρο; Ποιο είναι το μεγαλύτερο προσόν για έναν Διαμεσολαβητή;
Η πρόκληση να ανταποκρίνομαι κάθε φορά στις ανάγκες του κάθε πελάτη μου. Το μεγαλύτερο προσόν ενός Διαμεσολαβητή είναι η επικοινωνιακή του ικανότητα και η ικανότητά του να προσφέρει σωστές λύσεις στο σωστό χρόνο.
Ποια είναι η συνταγή της επιτυχίας; Και πώς αντιμετωπίζετε την αποτυχία ή την ήττα στη δουλειά σας;
Το επάγγελμα αυτό απαιτεί οργάνωση, πειθαρχία, επιμονή και υπομονή. Λόγω της φύσης του επαγγέλματος, στην περίπτωση μη επιθυμητού αποτελέσματος, προκύπτει γρήγορα η ανάγκη για δημιουργία και αντιμετώπιση νέων προκλήσεων. Τι συμβουλή θα δίνατε στους νεοεισερχόμενους; Επειδή το επάγγελμα αυτό είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, για να πετύχεις τους στόχους σου χρειάζεται οργάνωση, πειθαρχία, δραστηριότητα και ταλέντο.
Τι είναι αυτό που απολαμβάνετε περισσότερο στο επάγγελμά σας;
Η προσωπική επαφή και επικοινωνία με τους πελάτες, η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ μας και η δυνατότητα που μου δίνεται μέσα από αυτό το επάγγελμα να προσφέρω αποτελεσματικές λύσεις στις ανάγκες τους.