Οι Αγορές σε όλο τον κόσμο έχουν σκύψει πολύ προσεκτικά επάνω από τα Οικονομικά τους και σκαλίζουν τα πάντα. Τα παραδείγματα είναι ουκ ολίγα. Από τις Κυβερνήσεις μέχρι το τελευταίο μαγαζάκι, όλοι οι εμπλεκόμενοι με Επιχειρήσεις και Παροχή Υπηρεσιών κόβουν σωρηδόν Δαπάνες και συχνά πυκνά ακόμα και Παραγωγικές Δαπάνες, με αποτέλεσμα οι Οικονομίες τους να πηγαίνουν χαμένες ή να καταλήγουν να κοστίζουν περισσότερο από ό,τι πριν. Θα πρέπει, επομένως, όλοι οι εμπλεκόμενοι με τον Κλάδο να επανασχεδιάσουν τα πλάνα τους για φέτος, γιατί οι απειλές είναι παντού παρούσες και είναι άμεσες.
Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν από όλους τους εμπλεκόμενους είναι λίγα, απλά, αλλά πολύ ουσιαστικά. Θα καθορίσουν το Μέλλον των Δραστηριοτήτων τους:
Ποια είναι η «Πρόσθετη Αξία» των Υπηρεσιών που Προσφέρω στους Πελάτες μου;
Πόσο Απαραίτητη είναι αυτή η Υπηρεσία;
Μπορεί να συνεχίσει να Λειτουργεί ο Πελάτης μου χωρίς τη δική μου Υπηρεσία;
Μήπως καλύπτεται από τους Ανταγωνιστές μου;
Για ποιους λόγους ο Πελάτης να συνεχίζει να Αγοράζει από εμένα;
Αντέχουν οι Πελάτες μου κάτω από τις σημερινές υπερβολικά δύσκολες συνθήκες να συνεχίσουν να Αγοράζουν από εμένα, λόγω γνωριμίας ή φιλίας ή λόγω μιας κάποιας παραδοσιακής σχέσης;
Είτε λοιπόν, σεβαστοί αναγνώστες, κάθεστε στην καρέκλα της Εταιρείας ως CEO, «Διαχειριστής της υπάρχουσας κατάστασης», ή ως Διευθυντής Πωλήσεων, «Βοηθός του CEO», είτε είστε Πράκτορας, «απλός Διαμεσολαβητής», ή Διευθυντής Καταστήματος, «χωρίς να έχετε προσθέσει στην ομάδα σας ούτε έναν Ασφαλιστή για χρόνια», ή Ασφαλιστής Ζωής, «Συντηρητής ενός στάσιμου ζημιογόνου χαρτοφυλακίου», ή Κλαδικός Εκδότης, «παλιός ή νέος», αναθεωρήστε τη Στρατηγική σας, γιατί κανένας πλέον δε θα δίνει ούτε ένα ευρώ σε κανέναν αν δεν εισπράττει κάποια «Πρόσθετη Αξία» που να δικαιολογεί το Κόστος του!
Αν είστε βέβαιοι και προσφέρετε κι εσείς «Πρόσθετη Αξία» στους Ασφαλισμένους ή κάθε είδους Πελάτες σας, Έντιμα και Παραγωγικά, να μη φοβάστε κανέναν! Η αίσθηση της Αυτοπεποίθησης πηγάζει από το «Πώς» αισθάνεστε για τις Υπηρεσίες που Προσφέρετε στους Πελάτες σας. Μοιάζει με την αίσθηση της Αυτοεκτίμησης.
Όταν σας σέβονται, το… γνωρίζετε! Το αισθάνεστε!
Όταν δε σας σέβονται, πάλι το… γνωρίζετε! Το αισθάνεστε!
Πρόκειται για την ίδια ακριβώς αίσθηση. Τονίζουμε αυτά τα συναισθήματα γιατί παίζουν καθοριστικό ρόλο στις Αποφάσεις που παίρνουμε.
Τέλος, να υπενθυμίσουμε σε μερικούς που νομίζουν ότι είναι… πονηροί μια διαπίστωση που ο συγχωρεμένος Αλέξανδρος Ταμπουράς διατύπωσε πολύ απλά σε δύο κοινούς… φίλους του:
Μη διαμαρτύρεστε, φίλοι μου!
Γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν Εκβιαστές.
Υπάρχουν Εκβιαζόμενοι!
Πόσοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές καταλαβαίνουν ποια είναι η προστιθέμενη αξία στην δουλειά τους?
Πόσοι έχουν επιχειρήσει να διαχωρίσουν τις υπηρεσίες που προσφέρουν? Μήπως αν το έκαναν θα έπρεπε να τιμολογούν αυτές τις υπηρεσίες ξεχωριστά? Αυτό κάνουν στο εξωτερικό και οι καταναλωτές τους σέβονται.
Για τον Έλληνα ασφαλισμένο, ο διαμεσολαβητής είναι ένας ακόμη πωλητής, όχι σύμβουλος. Αν ο πωλητής δεν γίνει σύμβουλος, με εξειδικευμένη γνώση που θα του επιτρέπει να διαχειρίζεται τη ζημιά του πελάτη του, θα πάει σπίτι του…