• Το ιταλικό υπεραυτοκίνητο έκανε τον ταχύτερο γύρο στο Nordschleife σε μόλις 8’04”: ένα χρόνο που αποτελεί ρεκόρ ανάμεσα στα αυτοκίνητα με κινητήρες ισχύος μέχρι 250 ίππων και είναι αντίστοιχος με χρόνους που έχουν κάνει σπορ αυτοκίνητα με πολύ υψηλότερες τιμές και πιο ισχυρούς κινητήρες.
• Λιγότερα από 4 κιλά/ίππο, 0 – 100 χλμ./ώρα σε 4,5”, 137 ίπποι/λίτρο και 1,2 g στην επιβράδυνση: η Alfa Romeo 4C εξασφαλίζει και στον πιο έμπειρο οδηγό εξαιρετικές επιδόσεις και έντονα συναισθήματα.
• Το υπεραυτοκίνητο χρησιμοποιεί ειδικά λάστιχα Pirelli Zero Trofeo, την πιο σπορ έκδοση της σειράς P Zero, εγκεκριμένο για χρήση και στο δρόμο και στην πίστα.
Η νέα Alfa Romeo 4C βρέθηκε στο Nordschleife, την ιστορική πίστα του Nürburgring. Στις 12 Σεπτεμβρίου σταμάτησε τα χρονόμετρα σε 8’04”, τον κορυφαίο χρόνο ανάμεσα στα αυτοκίνητα με κινητήρες ισχύος μέχρι 250 ίππων, αντίστοιχο με χρόνους που έχουν κάνει σπορ αυτοκίνητα με πολύ υψηλότερες τιμές και πιο ισχυρούς κινητήρες. Στο τιμόνι του αυτοκινήτου ήταν ο έμπειρος στη γερμανική πίστα δημοσιογράφος και οδηγός αγώνων Horst von Saurma.
Η δοκιμή που έγινε στην «πράσινη κόλαση» του γερμανικού συγκροτήματος, είναι μία από τις αναρίθμητες δοκιμές που αντιμετώπισε το υπεραυτοκίνητο της Alfa Romeo σε όλα τα μέρη του κόσμου, από τους 35º υπό το μηδέν στη Σουηδία μέχρι στο 40° στο Αμπού Ντάμπι, από την έρημο της Αριζόνα στις ΗΠΑ μέχρι τις πλαγιές της Αίτνας στη Σικελία κι από την πίστα του Μπαλόκο στην Ιταλία -όπου όλες οι Alfa Romeo, εξελίσσονται, τελειοποιούνται και δοκιμάζονται από το 1962- μέχρι την πίστα του Nürburgring.
Το Nordschleife χρησιμοποιείται από τους κατασκευαστές της αυτοκινητοβιομηχανίας ως πίστα δοκιμών τα τελευταία χρόνια, καθώς χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερη διαμόρφωση, που εναλλάσσει αργές και γρήγορες στροφές, μεγάλες ευθείες και υψομετρικές διαφορές, που την κάνουν ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών για τη διαπίστωση της επιτυχίας ενός προγράμματος.
Με δυο λόγια, η «πράσινη κόλαση» αποδείχθηκε το ιδανικό μέρος για τη δοκιμή των επιδόσεων της Alfa Romeo 4C. Μιας πραγματικής οδηγικής μηχανής χωρίς συμβιβασμούς, που ακριβώς στο περιβάλλον της πίστας είναι που αποδίδει το μέγιστο του δυναμικού της, εκεί όπου η ταχύτητα, οι μικρές αποστάσεις επιβράδυνσης και η εγκάρσια επιτάχυνση είναι μεγάλης σημασίας για την επίτευξη εξαιρετικών χρόνων: 0 – 100 χλμ./ώρα σε 4,5”, μέγιστη ταχύτητα 258 χλμ./ώρα, μέγιστη επιβράδυνση της τάξης του 1,2 g και πλευρικές επιταχύνσεις που φτάνουν μέχρι το 1,1 g. Όλα αυτά χάρη και σε μία βέλτιστη κατανομή βάρους -40% στον μπροστινό άξονα και 60% στον πίσω- κι ένα λόγο βάρους/ισχύος κάτω από τα 4 κιλά/ίππο, τιμές αντάξιες ενός υπεραυτοκινήτου.
Η επίδοση της 4C οφείλεται επίσης στο συνδυασμό του νέου αλουμινένιου βενζινοκινητήρα τούρμπο 1750 των 240 ίππων με τον άμεσο ψεκασμό στα 200 bar, του κιβωτίου διπλού ξηρού συμπλέκτη Alfa TCT νέας γενιάς και του προηγμένου επιλογέα Alfa DNA με τη νέα επιλογή Race. Η ροπή και η ειδική ισχύς δημιουργούν νέα ρεκόρ σ’ αυτόν τον κινητήρα, με 200 Nm/l και 137 ίππους/l αντίστοιχα. Η μέγιστη ροπή των 350 Nm εξασφαλίζει μία εξαιρετική ελαστικότητα κι ένα σπορ χαρακτήρα, καθώς διατηρείται σταθερή ανάμεσα στις 2.100 και τις 4.000 στροφές, με το 80% της μέγιστης τιμής της ήδη διαθέσιμο από τις 1.800 στροφές.
Συμβολή στην επίδοση της Alfa Romeo 4C στο Nürburgring είχαν και τα λάστιχα Pirelli Zero Trofeo, η πιο σπορ έκδοση της σειράς P Zero. Και το ρεκόρ που επιτεύχθηκε δεν ήταν μόνο στην πίστα, αλλά και στην εξέλιξη των ελαστικών. Λιγότερο από ένας χρόνος συνεργασίας ανάμεσα στους μηχανικούς της Pirelli και της Alfa Romeo χρειάστηκε, για την εξέλιξη της καλύτερη δυνατής λύσης που θα εξασφάλιζε την καλύτερη πρόσφυση και ακρίβεια τη συμπεριφοράς του αυτοκινήτου, ακριβώς όπως τις μέρες που ο Fangio οδηγούσε την 159 προς τη νίκη στην F1. Τα P Zero της 4C είναι διαθέσιμα σε δύο διαστάσεις, 17” εμπρός – 18” πίσω ή 18” εμπρός – 19” πίσω. Η έκδοση ‘AR Racing’, που προσφέρεται στη δεύτερη περίπτωση, προβάλλει αυτά τα χαρακτηριστικά της πρόσφυσης, της ακρίβειας και των επιδόσεων και είναι ιδανική όχι μόνο για το δρόμο, αλλά και για την πίστα.