O Λυκούργος Πέτροβας από τις αρχές Νοεμβρίου 2014 έχει αναλάβει τη Διεύθυνση Λειτουργιών (COO) και είναι μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της AXA Ασφαλιστικής. Διατέλεσε μέλος της Επιτροπής Μεταφορών και Σκαφών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών για μία εικοσαετία (1987–2007). Από το 2008 είναι μέλος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της Ένωσης και από το 2004 είναι μέλος της ΕΑΣΕ. Εκλέγεται ανελλιπώς στο Δ.Σ του ΣΕΣΑΕ από το 2005.
Η συντακτική ομάδα του Ασφαλιστικού Marketing ζήτησε από τον κ. Λυκούργο Πέτροβα να μας μιλήσει για την Εταιρεία του και την ασφαλιστική αγορά. Διαβάστε την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξή του που δημοσιεύεται στο Ασφαλιστικό Marketing Ιανουαρίου 2015.
Η μετακίνησή σας από την AIG στην AXA είναι αλήθεια ότι αποτέλεσε έκπληξη για την αγορά, μετά μάλιστα και από τη θέση που είχατε αναλάβει σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Θα θέλατε να μας ενημερώσετε για την απόφασή σας αυτή;
Η απόφασή μου αυτή στηρίχθηκε σε δύο άξονες, ο πρώτος είχε να κάνει με την ολοκλήρωση του πολύχρονου έργου μου, μέσα από σημαντικές και νευραλγικές θέσεις, είτε σε τοπικό επίπεδο είτε σε ευρωπαϊκό με την AIG, και ο δεύτερος με τη δυναμική της AXA στην Ελλάδα που βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά και εκπληρώνει σε απόλυτο βαθμό τους στόχους και τις φιλοδοξίες μου. Η AXA είναι μια εταιρεία με σωστή Εταιρική κουλτούρα, ανθρώπινο πρόσωπο και έχει τις δυνατότητες να ανταποκριθεί δυναμικά στις σημερινές ανάγκες της ελληνικής επιχείρησης και του Έλληνα καταναλωτή με τις λύσεις που διαθέτει τόσο στον τομέα ασφαλίσεων ζωής όσων και των γενικών ασφαλίσεων. Έτσι λοιπόν, επιστρέφω στην Ελληνική Ασφαλιστική αγορά, την οποία υπηρετώ με συνέπεια τις τελευταίες 3 δεκαετίες και στην οποία έχτισα το επαγγελματικό μου προφίλ και κέρδισα την αναγνώριση.
Από τη θέση του Διευθυντή Λειτουργιών της ΑΧΑ έχετε την ευθύνη της ανάληψης κινδύνων και των αποζημιώσεων, σε όλο το φάσμα των ασφαλιστικών προϊόντων. Ποια είναι η εκτίμησή σας για το ποιοτικό επίπεδο του παρεχόμενου από την αγορά ασφαλιστικού προϊόντος στην Ελλάδα;
Παρόλο που η Αγορά μας έχει κάνει κάποια βήματα προς τη βελτίωση του Ασφαλιστικού προϊόντος και προς αυτή την κατεύθυνση έχει βοηθήσει και η Εποπτεία μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος, καθώς και η προετοιμασία προς το Solvency II, απέχει ακόμη αρκετά από το να ισχυριστούμε ότι η Αγορά μας στρέφεται στην ποιότητα του Ασφαλιστικού προϊόντος. Συνεχίζουμε να βλέπουμε λοιπόν εταιρείες να κινούνται σε διαφορετικό βηματισμό σε σχέση με την AXA. Για παράδειγμα, η AXA έχει σαν προτεραιότητα το σωστό επίπεδο εξυπηρέτησης, καθώς και την κάλυψη των πραγματικών αναγκών του καταναλωτή (η πρόσφατη τηλεοπτική καμπάνια μας επικεντρώνεται σε αυτές), ενώ η αγορά σε μεγάλο βαθμό επικεντρώνεται στο επίπεδο τιμής και μόνο σε αυτό. Η διαρκής μείωση των ασφαλίστρων σαφώς και θα επηρεάσει το ποιοτικό επίπεδο του ασφαλιστικού προϊόντος.