Ενδιαφέροντα Στατιστικά Στοιχεία για την Οδική Συμπεριφορά των Ελλήνων παρουσίασε ο Υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια του Εορτασμού για την Ημέρα Ιδιωτικής Ασφάλισης:
Ο αριθμός των θανατηφόρων Τροχαίων Ατυχημάτων σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει ανεπίτρεπτα υψηλός: 1,3 εκατομμύρια τροχαία ατυχήματα ετησίως, προκαλούν 40.000 θανάτους και 1,7 εκατομμύρια τραυματισμούς.
Η Χώρα μας δυστυχώς, παρά τη μείωση που έχει συντελεστεί στα Τροχαία Ατυχήματα, βρίσκεται ακόμα ψηλά σε σχέση με άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη. Με βάση τα Στατιστικά Στοιχεία της Τροχαίας ο αριθμός των Θανατηφόρων Τροχαίων το 2007 στη χώρα μας ήταν 1292. Έχουμε μια μείωση σε σχέση με το 2003 όταν ο αριθμός των Θανατηφόρων Τροχαίων ήταν 1409, ωστόσο βρισκόμαστε ακόμα ψηλά στην Ευρωπαϊκή κατάταξη.
Σε πρόσφατη Έρευνα, που ασφαλώς γνωρίζετε, φαίνεται ότι, ενώ από τη μια μεριά χρησιμοποιούμε ζώνες ασφαλείας, 9 στους 10 Έλληνες έτσι δήλωσαν, προφανώς γιατί και τα καινούρια αυτοκίνητα μας υποχρεώνουν να το κάνουμε, από την άλλη 7 στους 10 οδηγούς παραδέχονται ότι έχουν παραβιάσει τον κόκκινο σηματοδότη, το 56 % προσπερνά μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα, και το 30% ότι οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ.
Σε Πανευρωπαϊκό Επίπεδο, είναι πλέον αποδεδειγμένο ότι κυριότερη αιτία Θνησιμότητας είναι η Συμπεριφορά των Χρηστών του Οδικού Δικτύου: δηλαδή, η Υπερβολική Ταχύτητα, η Κατανάλωση Αλκοόλ ή Ναρκωτικών, η μη χρήση Ζώνης Ασφαλείας ή Προστατευτικού Κράνους, η κούραση, κλπ
Τι χρειάζεται λοιπόν, πρώτα απ’ όλα; Χρειάζεται η καλλιέργεια μιας σωστής Κυκλοφοριακής Αγωγής. Χρειάζεται καλύτερη Ενημέρωση από νεαρή ηλικία. Χρειάζεται μια Κουλτούρα που σέβεται τον συνοδηγό, τον συνεπιβάτη, τον πεζό.
Και η καλλιέργεια μιας τέτοιας Κουλτούρας είναι βέβαια ζήτημα του καθενός από εμάς, της Οικογένειας, των Αρχών που έχουμε διδαχθεί, αλλά κυρίως είναι ζήτημα της Πολιτείας. Απαιτεί μια Σοβαρή και Υπεύθυνη Πολιτική. Γι’ αυτό και στο Υπουργείο Μεταφορών, πέρα από το νέο αυστηρό ΚΟΚ, πέρα από την προσπάθεια για μεγαλύτερη διαφάνεια και αξιοπιστία στο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών, πέρα από τον εκσυγχρονισμό των ΚΤΕΟ, δίνουμε έμφαση στην αλλαγή της νοοτροπίας μας. Προωθούμε, και Ενημερωτική Καμπάνια, Έντυπη, Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική, στοχευμένη στους Κινδύνους που, όπως ανέφερα προηγουμένως, αποτελούν την κυριότερη αιτία θνησιμότητας: αλκοόλ, μη χρήση ζώνης, μη χρήση κράνους ασφαλείας. Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο στον αγώνα για την πρόληψη των τροχαίων είναι η προσπάθεια να ξεκινήσει από τη νεαρή ηλικία. Γι’ αυτό, δίνουμε συνέχεια έμφαση στα Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής. Έχουν κατασκευαστεί, 100 ΠΚΑ, ενώ το πρόγραμμα επεκτείνεται με την κατασκευή 30 επιπλέον ΠΚΑ. Σήμερα, 47 Πάρκα λειτουργούν κανονικά, τα υπόλοιπα δυστυχώς δε λειτουργούν. Πριν από μερικούς μήνες έστειλα επιστολές στους αρμόδιους Δημάρχους, οι οποίοι και είναι υπεύθυνοι για τη σωστή λειτουργία των ΠΚΑ, εφιστώντας τους την προσοχή στη σημασία που έχουν τα πάρκα αυτά για την σωστή Κυκλοφοριακή Αγωγή των μαθητών και ζητώντας τους την αποκατάσταση των πάρκων όπου χρειάζεται.