Πολύς ντόρος έχει γίνει τον τελευταίο καιρό γύρω από την τεχνολογία. Οι Ασφαλιστικές εταιρείες φτιάχνουν ιστοσελίδες στο Facebook, οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές φτιάχνουν σελίδες στο Linkedin και μια ολόκληρη αγορά χορεύει το χορό της ψηφιακής εποχής.
του Νίκου Μωράκη
Αν δεν έχεις παρουσία στο διαδίκτυο τότε δεν υπάρχεις! Και αν θες να σε βρίσκουν εύκολα και γρήγορα οι πελάτες σου ή οι συνεργάτες σου τότε θα πρέπει να πληρώσεις και από πάνω. Γιατί; Γιατί ο ανταγωνισμός σε αναγκάζει. Ξέρετε υπάρχει μια καινούργια φράση που λέει: Αν θες να κρύψεις κάτι στο διαδίκτυο, βάλτο στη δεύτερη σελίδα της μηχανής αναζήτησης της Google. Κανείς δε κοιτάει εκεί.
Και ξαφνικά… το εγχειρίδιο του έξυπνου και παραγωγικού Ασφαλιστή άλλαξε!
Εμπλουτίστηκε με ένα σωρό νέες ορολογίες όπως tablets, smartphones, likes, shares, comments, whatsApp, skype, facebook, linkedin. Όχι δεν άλλαξε ο τρόπος με τον οποίο θα κλείσει ο Ασφαλιστής την πώληση. Εκεί παραμένουν οι ίδιες αρχές. Άλλαξε όμως ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνεί ο κόσμος στις μέρες μας. Παλιά ήταν το τηλέφωνο… σήμερα είναι το whatsApp και το skype. Παλιά ήταν οι τηλεφωνικοί κατάλογοι και οι κίτρινες σελίδες. Τώρα είναι το Facebook και το Linkedin. Παλιά είχαμε το Filofax με τα ραντεβού μας, τις επαφές μας, τις υποχρεώσεις μας. Σήμερα έχουμε το κινητό μας ή το tablet μας γεμάτο με εφαρμογές που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά. Μόνο πιο γρήγορα και πιο έξυπνα.
Google calendar, quip, asana, pocket, slack, gmail, office365, foursquare, any.do, wunderlist είναι μόνο μερικές από τις εφαρμογές που μου έρχονται τώρα στο νου και μπορούν (αν τις χρησιμοποιήσουμε σωστά) να μας κάνουν όχι μόνο πιο παραγωγικούς αλλά και 100% συγχρονισμένους με τη σημερινή πραγματικότητα.
Σας άγχωσα; Έτσι πρέπει. Γιατί η τεχνολογία τρέχει και εμείς πρέπει είτε να βελτιώσουμε τις επιδόσεις μας στο τρέξιμο είτε να συμβιβαστούμε με κάτι λιγότερο.
Η Ασφαλιστική αγορά είναι από τις πιο παραδοσιακές αν όχι η πιο παραδοσιακή αγορά στον κόσμο που δεν φημίζεται για την τεχνολογική της υπεροχή. Ίσως επειδή η ουσία σε αυτή την αγορά κρύβεται πίσω από τις ανθρώπινες σχέσεις που δεν χρειάζονται καμία τεχνολογία για να αναπτυχθούν. Μόνο την τήρηση της υπόσχεσης που δίνει ο Ασφαλιστής στον πελάτη κατά τη σύναψη του συμβολαίου.
Αν λοιπόν κάποιος, πάνω σε αυτήν τη σχέση, υιοθετήσει και τις τάσεις της εποχής τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι και θα πετύχει αλλά και θα αποκτήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα τον κάνει να ξεχωρίσει στην αγορά.
*editorial περιοδικού “Ασφαλιστικό Marketing” Οκτώβριος 2015, τεύχος 24