Όπως είναι γνωστό, το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών υπέβαλε στη Βουλή το Νομοσχέδιο που αφορά τις Αντασφάλειες και τον κλάδο των Αυτοκινήτων, χωρίς να συμπεριλάβει την κατάργηση του χαρτοσήμου!
Δε γνωρίζουμε γιατί αγνοεί ένα εύλογο πάγιο αίτημα του κλάδου, ωστόσο μπορεί ο Υπουργός, για να δείξει ότι μας κάνει… χάρη, να το προσθέσει την τελευταία στιγμή, παρόλο που οι συγκυρίες δεν του δίνουν πολλά περιθώρια παρόμοιων κινήσεων.
Το πρόβλημα του Κλάδου Αυτοκινήτων, επί της ουσίας και όπως το εκφράζουν σοβαροί παράγοντες της Αγοράς, φαίνεται να είναι το εξής:
Ναι, παραδέχονται όλοι ότι λόγω του σφοδρού ανταγωνισμού, υπάρχει χρόνιο πρόβλημα «Υποαποθεματοποίησης» (αγνοούμε τους λόγους για τους οποίους δημιουργήθηκε), το οποίο προσπαθούμε να λύσουμε όσο μπορούμε πιο ανώδυνα, γιατί αφορά σχεδόν το σύνολο των Εταιρειών.
Ναι, δημιουργήθηκε σοβαρό πρόβλημα με την τρέχουσα κρίση της κάθετης πτώσης της Χρηματαγοράς που μείωσε την Αξία των Χαρτοφυλακίων μας (ελευθέρων, αν υπάρχουν) και Αποθεματικών κατά 70%.
Ναι, υπάρχει πρόβλημα με την αποτίμηση της Αξίας των Ακινήτων μας, αρκετά από τα οποία αξίζουν περισσότερο απο όσο υποχρεούμαστε να τα Αποτιμούμε (αντικειμενική συν 30%).
Ναι, υπάρχει πρόβλημα με τη συμμόρφωση των περισσότερων Εταιρειών με τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το «Solvency II», παρόλο που δεν είναι τόσο πιεστικό γιατί με τις νέες εξελίξεις μετατίθεται για το τέλος του 2013.
Το σοβαρό πρόβλημα, όμως, που απασχολεί έντονα τις 9 πολυεθνικές που λειτουργούν στη χώρα μας και τις ελάχιστες Ελληνικές που προσπαθούν να είναι εντάξει με τις υποχρεώσεις τους, είναι οι 7 Εταιρείες οι οποίες επιμένουν να πουλάνε Ασφάλειες Αυτοκινήτων με πολύ χαμηλά και ζημιογόνα ασφάλιστρα, με αποτέλεσμα να έχουν μαζέψει μεγάλο ποσοστό των Ασφαλισμένων Αυτοκινήτων σε βάρος των υπόλοιπων Εταιρειών.
Οι Ζημιές που προκαλούν οι εν λόγω 7 Εταιρείες στον Κλάδο των Ασφαλειών είναι πολύ σοβαρές, επικίνδυνες και είναι οι εξής:
– Αφαιρούν Ανορθόδοξα και Αθέμιτα ένα μεγάλο μερίδιο της Πίτας από την Αγορά.
– Φορτώνουν τις υπόλοιπες Εταιρείες με τεράστιες υποχρεώσεις μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου με τις αναπόφευκτες πτωχεύσεις τους.
– Ζημιώνουν τους Πελάτες τους, γιατί δεν τους Αποζημιώνουν και τους υποχρεώνουν να αντιμετωπίζουν οι ίδιοι την Αστική Ευθύνη των Ζημιών που προκαλούν και να επισκευάζουν οι ίδιοι τα αυτοκίνητά τους όταν τα ασφαλίζουν με Μεικτή Ασφάλιση.
– Διαιωνίζουν και επαυξάνουν επικίνδυνα την οργή των Πελατών τους και την αρνητική εικόνα του Κλάδου.
– Υπονομεύουν όλους του Επαγγελματίες του κλάδου, Εταιρείες και Διαμεσολαβούντες. (Τολμούν τα Επαγγελματικά Σωματεία να μη δέχονται ως μέλη Εταιρείες ή Διαμεσολαβούντες που λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο;) Αν θέλουν, μπορούν και ας έχουν λιγότερα μέλη! Οι θέσεις τους, τότε, μπορούν να κοινοποιηθούν στην ευρύτερη αγορά και να ξεχωρίσουν!
– Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρείων δε θα μπορούσε να τροποποιήσει το Καταστατικό της αντιγράφοντας άλλα Καταστατικά Επαγγελματικών Σωματείων, όπως είναι ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών και άλλοι, ώστε όταν εμφανίζονται κραυγαλέες περιπτώσεις παράνομων ενεργειών, να παίρνει τα αντίστοιχα μέτρα;
– Μήπως αυτή η Επιλογή θα ήταν αποτελεσματικότερη και δεν θα κόστιζε όσο κοστίζει η ΕΠΕΙΑ; Τώρα, βέβαια, είναι αργά για να καταργήσουμε την ΕΠΕΙΑ, εκτός αν το Δ.Σ. αποφασίσει να σταματήσει τη χρηματοδότησή της! (Αυτή και αν είναι Ελληνική Εφεύρεση, να επιβαρύνουν οι Εταιρείες τα Ασφάλιστρα των Πελατών τους με 1% για να χρηματοδοτούν την… Εποπτεία τους, που υποτίθεται ότι είναι έργο της Πολιτείας)!
Μέχρι τότε, όμως, δεν μπορεί να αρχίσει να σχεδιάζει τις αναγκαίες τροποποιήσεις του καταστατικού της και να λειτουργήσει ως υποστηρικτικό όργανο της ΕΠΕΙΑ;
Τι μας εμποδίζει να επιλέξουμε και αυτή τη λύση, όταν σύμφωνα με κορυφαία μέλη της Ένωσης οι Εταιρείες που δημιουργούν τα σοβαρά προβλήματα είναι 7 από το σύνολο των 77 που την απαρτίζουν!
Οι εν λόγω Εταιρείες, σύμφωνα με παράγοντες της Αγοράς, αδιαφορούν για την επιβίωσή τους και μάλλον προσπαθούν να διαιωνίσουν τη λειτουργία τους όσο θα τους επιτραπεί, ώστε εν τω μεταξύ οι ιδιοκτήτες τους να θησαυρίζουν προσωπικά!
Η πραγματική εικόνα της Αγοράς καθρεφτίζεται με μια λογική και απλή παρατήρηση που ανέφερε κορυφαίο στέλεχος της Αγοράς.
Όταν το μέσο Ασφάλιστρο Αυτοκινήτου της Αγοράς έπρεπε να είναι 450 ευρώ, πώς μπορούν αρκετές εταιρείες να το χρεώνουν προς 250 ευρώ και να «χάνουν» 150 ευρώ από το κάθε αυτοκίνητο που Ασφαλίζουν;
Πάρα ταύτα, η Αγορά δέχτηκε με ικανοποίηση την τελευταία εγκύκλιο της ΕΑΕΕ, μέσω της οποίας κοινοποιήθηκαν τα Αιτήματα που έγιναν προς τις αρμόδιες Αρχές προκειμένου να αντιμετωπιστούν όλα τα προβλήματα της Ασφαλιστικής Αγοράς.
Τα 8 Αιτήματα της Ένωσης είναι αρκετά διαφωτιστικά και είναι τα εξής:
«Όπως γνωρίζετε, η ασφαλιστική αγορά διέρχεται μια έντονη περίοδο μεταβολών και ζυμώσεων, που οφείλονται τόσο στην αλλαγή της εποπτικής αρχής όσο και στον τρόπο άσκησης της εποπτείας, και μάλιστα υπό το πρόσθετο βάρος της τρέχουσας οικονομικής κρίσης.
Η νέα εποπτική αρχή (ΕΠΕΙΑ) δρομολογεί μια σειρά από αλλαγές στην εποπτική διαδικασία, οι οποίες εστιάζονται στα εξής βασικά σημεία:
- Στη διαρκή παρακολούθηση της φερεγγυότητας των ασφαλιστικών επιχειρήσεων μέσω της κάλυψης των τεχνικών τους αποθεμάτων σε διαρκή βάση και αδιαλείπτως.
- Στην υιοθέτηση τεκμηριωμένων αναλογιστικών μεθόδων και παραδοχών για τον υπολογισμό των τεχνικών αποθεμάτων.
- Στη δημιουργία του κατάλληλου κανονιστικού περιβάλλοντος για την ομαλή μετάβαση στο SOLVENCY II.
Η ΕΑΕΕ, ως το συλλογικό όργανο των ασφαλιστικών εταιρειών που λειτουργούν στη χώρα μας, αντιλαμβάνεται τα σημερινά προβλήματα προσαρμογής που δημιουργούνται στα μέλη της και τα οποία επαυξάνονται από τη μόνιμα καθυστερημένη και συχνά προβληματική εναρμόνιση σημαντικών κοινοτικών οδηγιών (όπως της 5ης Οδηγίας Αυτοκινήτων). Έτσι, όλα τα στελέχη της Ένωσης, αλλά ιδιαίτερα ο Πρόεδρος και το Προεδρείο της ΕΑΕΕ, τόσο στις τακτικές μηνιαίες επαφές με τον Πρόεδρο της ΕΠΕΙΑ όσο και στις πολλές και συχνές έκτακτες συναντήσεις με τις υπηρεσίες αυτής, δίνουν έμφαση στην ανάγκη για σταδιακή προσαρμογή της αγοράς και των εταιρειών-μελών μας στις επερχόμενες μεταβολές, οι οποίες επί το πλείστον αποτελούν κοινοτικές επιταγές.
Γι’ αυτόν το λόγο, με σωρεία υπομνημάτων και αιτημάτων προς την ΕΠΕΙΑ αλλά και το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών (αρμόδιο για τις νομοθετικές ρυθμίσεις ασφαλιστικού περιεχομένου) η ΕΑΕΕ ασκεί συνεχή πίεση προς το συμφέρον των εταιρειών-μελών αυτής. Ενδεικτικά και μόνο σας αναφέρουμε τα σημαντικότερα αιτήματα, τα οποία συνοψίζονται ως εξής:
- Υλοποίηση της δέσμευσης της Πολιτείας για τη σταδιακή κατάργηση του τέλους χαρτοσήμου στον τομέα των ασφαλίσεων. Για το θέμα αυτό οι πιέσεις που έχουν ασκηθεί είναι ιδιαίτερα έντονες.
- Αναβολή για τις 31.12.2010 της καταληκτικής ημερομηνίας της 31.12.2008 για την αύξηση του εγγυητικού κεφαλαίου των ασφαλιστικών εταιρειών γενικών κλάδων (10 έως 15) και των κλάδων ζωής σε 6 εκατ. ευρώ.
- Αλλαγή του κανόνα αποτίμησης των ακινήτων που χρησιμοποιούνται για την κάλυψη των τεχνικών αποθεμάτων και του περιθωρίου φερεγγυότητας και την αποτίμηση αυτών στην εύλογη αξία ή έστω στην αντικειμενική αξία προσαυξημένη κατά 60% (αντί του ισχύοντος 30%).
- Αναγνώριση, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, των κειμένων εκτός σχεδίου πόλεως ακινήτων ως στοιχείων της ασφαλιστικής τοποθέτησης.
- Επίσπευση των διαδικασιών ενσωμάτωσης της Οδηγίας Αυτοκινήτων στην εσωτερική νομοθεσία, δεδομένου ότι ήδη από τον Ιούνιο του προηγούμενου έτους έχει παρέλθει η καταληκτική προθεσμία προσαρμογής.
- Γενίκευση της χρήσης των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων από το σύνολο των ασφαλιστικών εταιρειών για τη σύνταξη των ισολογισμών σε πρώτη φάση και σε επόμενο στάδιο για τη σύνταξη των οικονομικών καταστάσεων επί των οποίων βασίζει η ΕΠΕΙΑ το εποπτικό της έργο.
- Τροποποίηση και συμπλήρωση των υφιστάμενων διατάξεων, ώστε να επιτρέπεται η συμμετοχή των αντασφαλιστών σε τεχνικά αποθέματα ασφαλίσεων ζημιών και ζωής χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς.
- Πρόβλεψη για μια επαρκή μεταβατική περίοδο προσαρμογής των εταιρειών στο νέο καθεστώς τήρησης τεχνικών αποθεμάτων ζημιών που θεσμοθετείται με την πρόσφατη κανονιστική πράξη της ΕΠΕΙΑ.
Σας γνωρίζουμε, τέλος, ότι εντός των προσεχών ημερών επίκειται η κατάθεση στη Βουλή του ασφαλιστικού πολυνομοσχεδίου, με το οποίο πέραν του ότι γίνεται η προσαρμογή σε τρεις κοινοτικές οδηγίες (αυτοκινήτων, αντασφαλίσεων, ίσης μεταχείρισης αντρών-γυναικών), ρυθμίζονται και πλείστα θέματα του ν.δ. 400/70. Ευελπιστούμε ότι σε αυτό το σχέδιο νόμου έχουν περιληφθεί και τα αιτήματα της ΕΑΕΕ, η οποία ούτως ή άλλως δεσμεύεται να συνεχίσει τις προσπάθειες για την τελική ικανοποίηση των αιτημάτων της ασφαλιστικής αγοράς.
Η Εγκύκλιος υπογράφεται από τον Πρόεδρο της Ένωσης Φωκίωνα Μπράβο και το Γενικό Γραμματέα Θεόδωρο Κοκκάλα.
Δεν καταλαβαινω πως γραφουν αυτα που γραφουν και υπογραφουν οι δυο κυριοι αλλα και τα σχολια του μπλογκ δικα τους αλλα και σχολια απο αλλους “κορυφαιους” .
Δεν λεω οτι οτι λενε ειναι λαθος απλα εξυπηρετει τα συμφεροντα τους που δεν ειναι σιγουρα ολης της αγορας .
Ποια εταιρια κανει τιμολογιο με τεχνικο αποτελεσμα και οχι με ρευστοτητα (cash flow ελληνικα )
Φυσικα καθε ενας χωριστα και σε διαφορετικα επιπεδα αναλογα με τις αναγκες του προσδιοριζει το ασφαλιστρο.
Ωραια ειναι σιγουροι οι “κορυφαιοι” οτι με 450 ευρω “βγαινει” το αυτοκινητο για ολους ???
Γενικευσεις παντα λαθος ειναι η δικη μου διαπιστωση
Το ασφαλιστρο ολοι ξερουμε πρεπει να αφηνει κατι για την εταιρια αναλογα με προμηθειες εξοδα ζημιες σημερινες αλλα και αυτες που εχουν κληρονομηθει.
Ας γραψουμε ολοι στην δημοπρασια ενα μεγαλυτερο ποσο εγω λεω
ασφαλιστρο Χ 3= σωστο ασφαλιστρο ωραια ποιος θα το πληρωσει????
Σιγουρα η καθε κυβερνηση ανεχεται της χαμηλοτερου ασφαλιστρου εταιριες γιατι κρατανε χαμηλα τον πληθωρισμο αλλα συγκρατουν και τους μεγαλους απο μια πολιτικη που δεν αρεσει στους πολιτες
που φυσικα δεν ξερουν΄τι ειναι η ασφαλιση γενικα(οι γνωμη τους ειναι οτι ειμαστε απατεωνες ολοι(γενικευση).
Μονο 7 εταιριες??????
Εγω ξερω καποιες εταιριες σιγουρα αλλα απο οσο ξερω ο φτωχος το πνευμα καποιοι εχουν ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΠΟΡΤΑΣ και μετα κανουν εκπτωσεις σας θυμιζει καποιους ??
Καποιοι αλλοι εχουν ειδικα τιμολογια για μεταφορα με το ασφαλιστρο της προηγουμενης εταιριας σας θυμιζει καποιους που ξερετε??????
Να κανω και μια ασημαντη ερωτηση
ΚΑΛΑ ΟΙ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ
ΤΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΚΡΑΤΗ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΕ ΤΡΙΤΟΞΑΔΕΡΦΑ ΚΑΙ ΘΕΣΠΙΣΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΑΠΟΖΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΗΣ (ΣΩΜΑΤΙΚΕΣ ΒΛΑΒΕΣ)ΖΗΜΙΑΣ!!!!!!!!
ΚΑΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΟΙ ΕΝΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΟΛΕΣ ΝΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΝΑΝ “ΤΕΙΡΕΣΙΑ” ΜΕ ΚΑΚΟΥΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΚΛΕΒΟΥΝ Η ΣΤΗΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΖΗΜΙΑ ΚΑΙ ΚΛΕΒΟΥΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ
ΦΙΛΙΚΑ
ΤΟ ΖΟΥΛΑΠΙ
Η τέχνη, θεωρώ, ικανοποιεί μονάχα τους αρχάριους, εκείνους οι οποίοι έχουν επιλέξει να αρκούνται στα σύμβολα αντί για τα όσα αυτά αντιπροσωπεύουν, στην ευλαβικά διατυπωμένη συνταγή αντί για το ίδιο το γεύμα.
Aldous Huxley, “Doors of Perception” – “Οι Θύρες της Αντίληψης”
Βιάστηκες να βγάλεις συμπεράσματα. Φαίνεται ότι δε διάβασες το προηγούμενο άρθρο που αναφέρεται στο νέο Σύνδεσμο, γιατί τότε θα πρόσεχες ότι περιγράφει τους λόγους για τους οποίους προχώρησαν οι εν λόγω Εταιρείες στη ίδρυση νέου Συνδέσμου δηλώνοντας ότι η υπάρχουσα «Ένωση» δεν τους λύνει τα προβλήματα. Ή μήπως το διάβασες και επέλεξες να προσπεράσεις τα σημεία που σε ενοχλούν;
Είναι καλό να είμαστε αντικειμενικοί και να λαμβάνουμε υπόψη όλες τις παραμέτρους (ακόμα κι αυτές που μας ενοχλούν…). Δε λες πάλι καλά που υπάρχει ένα μέσο που για πρώτη φορά στα χρονικά του κλάδου δίνει όλα τα δεδομένα από όλες τις πλευρές για να μπορούμε να τα κρίνουμε και να σχηματίζουμε γνώμη αλλά και για να έχουμε και εμείς ένα βήμα να εκφράσουμε τις απόψεις μας;