Όπως συμβαίνει σε όλα τα προϊόντα, υπηρεσίες και αγορές, έτσι ακριβώς συμβαίνει και σε κάθε επάγγελμα που απευθύνεται στην αγορά του. Οι εξελίξεις, οι αλλαγές στην αγορά, οι νέες τεχνολογίες, οι νέες ανάγκες και συμπεριφορές, καθορίζουν ένα νέο σύνολο αναγκών που για να ικανοποιηθούν χρειάζονται νέες ιδέες, πρακτικές και τεχνικές marketing.
Η προσκόλληση στα κλασσικά και συνηθισμένα, δημιουργεί εμπόδια και δυσκολίες που προκύπτουν από την έλλειψη επικοινωνίας ανάμεσα στον προμηθευτή και την αγορά του.
Έτσι ακριβώς συμβαίνει και στο «παλαιό επάγγελμα» του «ασφαλιστή» («διαμεσολαβητή» με την νέα ορολογία, που όμως δεν αλλάζει την ουσία του επαγγέλματος). Ο κλασσικός και παραδοσιακός «ασφαλιστής» είναι πλέον μια εικόνα από το παρελθόν, με ελάχιστη προσαρμοστικότητα και αποτελεσματικότητα και γι’αυτό με πολύ περιορισμένα αποτελέσματα.
Το επάγγελμα του «ασφαλιστή» έχει αλλάξει, παρόλο που οι ίδιοι οι ασφαλιστές δεν το έχουν συνειδητοποιήσει, αν λειτουργούν με τον παλαιό και συνηθισμένο τρόπο εργασίας. Μια προσαρμογή στην νέα κατάσταση είναι αυτό που χρειάζεται περισσότερο από κάθε τι άλλο, ο επαγγελματίας στον χώρο των ασφαλειών, που θα τον «μεταμορφώσει» και έτσι θα ανταποκριθεί καλύτερα στις νέες ανάγκες.
Βασικά θέματα όπως: λόγος για τον οποίο δουλεύει, το «γιατί» και για «ποιόν» δουλεύει, ποιος είναι ο πελάτης του, τι πουλάει ο ίδιος και τι αγοράζει ο πελάτης, η επικοινωνία μαζί του, τα θέματα της συζήτησης, η διαχείριση της σχέσης με τον πελάτη, η έννοια της «συνεργασίας» και η αξιοποίηση της Ψυχολογίας στην σχέση του ασφαλιστή με τον πελάτη και μια σειρά από νέα ζητήματα, επιτακτικά πλέον χρειάζεται να αλλάξουν για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Ακόμη και η διοίκηση, η οργάνωση, το κλίμα μέσα στο γραφείο, η agenda των meetings, οι ποσοτικοί και ποιοτικοί στόχοι, το πρόγραμμα πωλήσεων, το marketing, η ανάπτυξη του πελατολογίου, η νέα επαγγελματική σχέση του ασφαλιστή με την εταιρία του, η δική του προσωπική λειτουργία ως «επιχειρηματία» είναι μερικά μόνο από τα θέματα που χρειάζονται προσαρμογές και αναβαθμίσεις.
Το μεγάλο, ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Metamorphosis Insurance” είναι το νέο πρωτοποριακό εργαλείο που αναβαθμίζει πρακτικά τον «ασφαλιστή» σε «επιχειρηματία» και του δίνει πλέον έναν νέο ρόλο, μακριά από «υπαλληλική» ή «τουριστική» ή «ερασιτεχνική» λειτουργία στην αγορά (δείτε λεπτομέρειες στην διεύθυνση: https://metamorfosisinsurance.blogspot.gr και επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερα).
Οι αλλαγές είναι δύσκολες και γι’ αυτό δεν γίνονται από όλους. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος για τον οποίο κάποιοι είναι επιτυχημένοι και κάποιοι άλλοι έχουν μείνει πίσω. Η επαγγελματική επιτυχία σας εξαρτάται από τις επιλογές που κάνετε. Τώρα μπορείτε να κάνετε την επιλογή που θα σας απογειώσει.
Παναγιώτης Γ. Ρεγκούκος και Συνεργάτες
“Metamorphosis Insurance”