Σε ένα μονοήμερο ταξίδι αστραπή για μια συνέντευξη τύπου ο CEO της ΑΧΑ, Henry de Castries, ήλθε στην Αθήνα και κατάφερε και πάλι να μας εντυπωσιάσει με τη διαύγεια του πνεύματος και την ετοιμολογία που τον χαρακτηρίζουν. Στην πρώτη ερώτηση που του έθεσε ο συνεργάτης του ID, αν κατάφερε η ΑΧΑ να ενσωματώσει την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στη Στρατηγική της Εταιρείας σε παγκόσμιο επίπεδο, μας είπε ότι το προσπαθεί, δεδομένου ότι δεν είναι καθόλου εύκολο αυτό να γίνει.
Πρόκειται για μια νέα τάση των Πολυεθνικών που υποστηρίχτηκε από δύο διάσημους καθηγητές, τον Michael Porter και τον Mark Kramer, οι οποίοι έθεσαν το κρίσιμο συγκεκριμένο ερώτημα. Η μέγα τάση δηλαδή, είναι να συνδυάζει η Εταιρεία του Μέλλοντος την επίτευξη Κοινωνικών Παροχών προς τους Πολίτες στον ίδιο βαθμό με τον οποίον επιδιώκει να εξασφαλίσει τα Κέρδη της! Να αλλάξει τελείως την παραδοσιακή σκοπιμότητα, να κυνηγάει μόνον τα Κέρδη, δεδομένου ότι η Κοινωνία ποτέ δεν αγνόησε αυθεντικές γνήσιες προσφορές των Εταιρειών. Θα την ανταμείψει γενναιόδωρα! Πρόσφατα, δήλωσε ο Ηenry de Castries, η ΑΧΑ επένδυσε 20 εκατ. ευρώ για ερευνητικούς επιστημονικούς σκοπούς, που δεν είχαν κανένα εταιρικό όφελος!
Ένα Κοινωνικό θέμα που απασχολεί, πρόσθεσε, ως Εταιρεία και ως Κοινωνικός Φορέας, είναι η Γήρανση του πληθυσμού και η Περίθαλψη που προσφέρεται στις μέρες μας. Η αναδιάρθρωση των Εταιρειών προκειμένου να είναι πάντα έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις νέες εξελίξεις είναι ένα δεδομένο που μας απασχολεί και ετοιμαζόμαστε για αυτό. Η βελτίωση του “Οριακού Σημείου” επιβίωσης είναι το κύριο μέλημά μας. Δεν μας ενδιαφέρουν οι εξαγορές σε αυτό το σημείο, γιατί τότε παραδεχόμαστε ότι δεν είμαστε ανταγωνιστικοί! Δεν μας ενδιαφέρουν επίσης τα μεγέθη γιατί γρήγορα καταλήγουν να μοιάζουν με γερασμένα εργοστάσια!
Η αιχμή του δόρατος της ΑΧΑ είναι η πλήρης ικανοποίηση των Ασφαλισμένων της! Όσον αφορά τα Δίκτυα Διανομής, δεν αφήνουμε κανένα που να μην το εξετάζουμε. Προσέχουμε και φροντίζουμε τους Ασφαλιστές μας και όποτε δοκιμάσουμε κάτι νέο προσέχουμε να μη δημιουργούμε εσωτερικό ανταγωνισμό. Τα δίκτυά μας είναι συνεργάσιμα σε μεγάλο βαθμό για αυτούς τους λόγους. Όταν ένα νεο δίκτυο διανομής δεν μπορεί σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα να μας φέρει ένα εκατομμύριο νέους πελάτες, δεν το θεωρούμε ικανοποιητικό! Προσπαθούμε το ένα Δίκτυο να συμπληρώνει το άλλο. Δεν είναι και τόσο εύκολο.
Όταν τέθηκε το θέμα της “Περίθαλψης Γηρατειών” (Long Term Care), κάτι που δεν έχει αρχίσει ακόμα στην Ελλάδα, το οποίο προσφέρει “Φροντίδα Γήρατος” με νοσοκόμες και όλες τις σχετικές υπηρεσίες, ο Henry de Castries είπε τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία που ισχύουν στη Γαλλία: Έχουν 700.000 Ασφαλισμένους αυτού του είδους που είναι κυρίως Γυναίκες! Δήλωσε επίσης ότι στη Γαλλία υπάρχουν 5,6 εκατομμύρια γυναίκες οι οποίες ασχολούνται πάνω από 5 ώρες την ημέρα για τη φροντίδα Γονέων και Συζύγων! Τα προβλήματα ξεκινούν τα τελευταία 3 χρόνια της Ζωής των Ασφαλισμένων και αυτά απορροφούν το μεγαλύτερο κόστος της Περίθαλψης. Οι λίγοι πλούσιοι τα τρία αυτά τελευταία χρόνια κοστίζουν περίπου 3.000 τον μήνα. Ένα άλλο ποσοστό ηλικιωμένων, λιγότερο πλουσίων, κοστίζουν 2.000 ευρώ τον μήνα, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των Γάλλων κοστίζει 1.000 ευρώ τον μήνα. Τα αντίστοιχα εισοδήματά τους όμως, είναι κατά 30%-50% λιγότερα. Αυτή τη διαφορά προσπαθούν να καλύψουν ως ιδιωτική Ασφάλιση. Οι πλούσιοι δεν αγοράζουν ασφάλειες “Φροντίδα Γήρατος”, οι Φτωχοί δεν έχουν να την πληρώσουν, άρα οι Μεσαίας κατηγορίας Γάλλοι είναι η κατεξοχήν αγορά, η οποία όσο νωρίτερα ξεκινήσει τη συγκεκριμένη Ασφάλεια, τόσο λιγότερα της κοστίζει. Το μέσο Ασφάλιστρο των €100 τον χρόνο, εξασφαλίζει €1.000 ευρώ τον μήνα παροχές εφόσον μεσολαβεί ένα χρονικό διάστημα ασφάλισης άνω των 25 χρόνων.
Κοινωνική ευθύνη απέναντι στους πελάτες, απέναντι στους μετόχους, με τους υπαλλήλους τι γίνεται;