Με περισσότερους από 100 εκθέτες, μεταξύ αυτών Έλληνες ξενοδόχοι, τουριστικά γραφεία, δήμοι, περιφέρειες, αλλά και άλλοι εκπρόσωποι υπηρεσιών του τουριστικού κλάδου, συμμετείχε η Ελλάδα, ανάμεσα σε 10.096 εκθέτες από 186 χώρες, στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού ITB Berlin 2015, που ολοκληρώθηκε στις 8 Μαρτίου στο Βερολίνο. Μεταξύ των 175.000 επισκεπτών, αριθμός ρεκόρ σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση, παρευρέθησαν και εκπρόσωποι από την πολιτική, δήμαρχοι και περιφερειάρχες με σκοπό τη δικτύωση και το κλείσιμο επαγγελματικών συμφωνιών με τους παγκόσμιους «παίκτες» και παράγοντες του τουριστικού κλάδου.
Το ομαδικό περίπτερο του ΕΟΤ και μια σειρά από δρώμενα, όπως παρουσιάσεις από σεφ και live cooking στο πλαίσιο της έκθεσης, φρόντισαν όπως κάθε χρόνο για την ανάδειξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση μεγάλου αριθμού τουριστών για την επόμενη τουριστική σαιζόν.
Μεγάλο ενδιαφέρον συγκέντρωσε επίσης η Συνέντευξη Τύπου, που διοργάνωσε η Marketing Greece και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων στη διάρκεια της έκθεσης, για την ανάδειξη των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας σε παγκόσμια κλίμακα και τη διατήρησή της σε υψηλή θέση.
Ο Πρόεδρος του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, κ. Μιχάλης Μαΐλλης, στη διάρκεια της επίσκεψής του στην έκθεση, συνομίλησε με ξένους τουριστικούς και πολιτικούς παράγοντες και επισήμανε ότι: «ο τουρισμός αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας και το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο υποστηρίζει κάθε προσπάθεια προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, ώστε και φέτος να επιτευχθεί ο στόχος για την προσέλκυση στη χώρα 25 εκατ. ξένων τουριστών, αλλά και για αύξηση των άμεσων εσόδων της χώρας από τις τουριστικές υπηρεσίες στα 14 δισ. ευρώ. Στο πλαίσιο, αυτό εξάλλου, το Επιμελητήριο εξασφάλισε σε ελληνικές επιχειρήσεις πρόσβαση στη διεθνή πλατφόρμα της ITB Berlin, ενώ συνεχίζει να υλοποιεί μια σειρά από δράσεις, όπως το πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης για ξενοδοχοϋπαλλήλους, μάγειρες και επισιτιστές, που λειτουργεί εδώ και λίγα χρόνια στην Ελλάδα με μεγάλη επιτυχία.»
Ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, Γενικός Διευθυντής του Επιμελητηρίου, υπογράμμισε από την πλευρά του, ότι «η τουριστική αγορά συμβάλλει κάθε χρόνο στο ΑΕΠ τουλάχιστον κατά 9%. Η άμεση και η έμμεση συμβολή του κλάδου υπολογίζεται ότι φθάνει το 25%, ενώ για κάθε 1 ευρώ τουριστικής δραστηριότητας δημιουργείται επιπρόσθετα 1,2 με 1,65 ευρώ οικονομική δραστηριότητα». Αναφερόμενος στη συμβολή της Γερμανίας στην ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα, υπογράμμισε ότι «το 2014 μετέβησαν αεροπορικώς στη χώρα πάνω από 2 εκατ. Γερμανοί τουρίστες ή περισσότεροι κατά 18,6% έναντι του 2013, ενώ φέτος και με βάση τις προκρατήσεις, εκτιμάται ότι ο αριθμός τους θα αυξηθεί περαιτέρω».
Σημειώνεται ότι φέτος, για πρώτη φορά, η ITB Berlin πρόσφερε στους εκθέτες της το “ITB SPEED NETWORKING” πεντάλεπτα meetings μεταξύ εκθετών και buyers, που έλαβαν χώρα στον εκθεσιακό χώρο και έτυχαν μεγάλης ανταπόκρισης.
Το εκθεσιακό γεγονός κάλυψαν και φέτος 5.180 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι από 75 χώρες και περίπου 350 bloggers από 29 χώρες.
Η επόμενη ITB Berlin γιορτάζει τα 50 χρόνια διοργάνωσής της και πρόκειται να λάβει χώρα 9 με 13 Μαρτίου 2016.
Το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, επίσημος αντιπρόσωπος του Εκθεσιακού Οργανισμού του Βερολίνου για την Ελλάδα, αναφέρει, ότι κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να επικοινωνήσει στο τηλ. 210 6419037 για πληροφορίες, καθώς και να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της έκθεσης www.itb-berlin.com, για να ενημερωθεί για το πλήρες πρόγραμμα και για τον κατάλογο των προϊόντων και των εκθετών που παρουσιάζονται στην έκθεση.