Ο κλάδος της Ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Στελεχών Διοίκησης (D&O) είναι αυτός που αναμένεται να δεχτεί το ισχυρότερο πλήγμα από τις απαιτήσεις που θα προέλθουν από το σκάνδαλο της Volkswagen, το οποίο ήδη οδήγησε τον επικεφαλής της εταιρείας σε παραίτηση.
Τις εν λόγω ασφάλειες επιλέγουν οι επιχειρήσεις για να καλύψουν απαιτήσεις κατά των ανώτερων στελεχών τους που σχετίζονται με τις αποφάσεις που λαμβάνουν και τις ενέργειές τους στο πλαίσιο των διοικητικών τους καθηκόντων.
Αν και δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση για το θέμα, ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι μία εταιρεία με το μέγεθος της Volkswagen θα αγοράζει ασφαλιστήρια D&O αξίας 560 εκατ. δολαρίων το χρόνο.
Τα χρήματα αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να πληρωθούν απαιτήσεις μετόχων κατά των στελεχών της VW – που θεωρείται δεδομένο ότι θα υπάρξουν μετά την πτώση της μετοχής κατά 30% αυτή την εβδομάδα – καθώς και για δικαστικά έξοδα, όμως το κόστος μοιράζεται σε πάνω από δέκα ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες, περιορίζοντας τον αντίκτυπο για μία μόνο εταιρεία.
Τα συγκεκριμένα ασφαλιστήρια, ωστόσο, δεν καλύπτουν πρόστιμα και πέναλτι, με αποτέλεσμα η Volkswagen να καλείται να καλύψει το υπόλοιπο κόστος.
Σύμφωνα με αναλυτές, οι ασφαλιστικές εταιρείες εξαιρούνται από τα κόστη που σχετίζονται με την ανάκληση των οχημάτων με τα «πειραγμένα» προγράμματα που έκρυβαν τις πραγματικές εκπομπές ρύπων.