Για δεύτερη συνεχή χρονιά πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, την Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου, στο αμφιθέατρο «Άγγελος Γουλανδρής» του Κέντρου ΓΑΙΑ, η εκδήλωση του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (The Athens Laboratory of Research in Marketing – ALΑRM), που διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Αειφορίας (CSE) με θέμα «Πράσινο Marketing και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Ελλάδα».
Στο πλαίσιο της εσπερίδας ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της μοναδικής για τη χώρα μας έρευνας, που υλοποιείται σε ετήσια βάση και περιλαμβάνει πανελλαδικό δείγμα 700 καταναλωτών. Η έρευνα, που υλοποιείται για δεύτερη χρονιά, δίνει τη δυνατότητα έγκυρης χαρτογράφησης και μελέτης με τον πλέον επιστημονικό τρόπο της αντίληψης, στάσης και συμπεριφοράς των καταναλωτών απέναντι στις Πράσινες Εταιρείες και στα Πράσινα Προϊόντα.
Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι αυξάνεται σημαντικά η αναγνωρισιμότητα των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων/επιχειρήσεων και όλο και περισσότεροι καταναλωτές εμφανίζονται πρόθυμοι να ανταμείψουν μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη επιχείρηση και τα πράσινα προϊόντα παρά την οικονομική κρίση.
O Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (ALΑRM) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Αυλωνίτης σημειώνει ότι «Παρά τα ενθαρρυντικά αυτά αποτελέσματα, η πλειοψηφία των καταναλωτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις δεσμεύονται σε περιβαλλοντικές πολιτικές κυρίως για οικονομικά οφέλη και ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό εμφανίζει δυσπιστία στους περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς των επιχειρήσεων. Επίσης, παρά τη σημασία της πιστοποίησης, είναι μικρή η εξοικείωση του καταναλωτικού κοινού με περιβαλλοντικά λογότυπα. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να προσπαθήσουν να βελτιώσουν την αναγνωρισιμότητα των πιστοποιήσεων πράσινων προϊόντων και η προσπάθεια αυτή θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο χτισίματος μιας νέας επιχειρηματικής κουλτούρας, προσανατολισμένης σε πράσινες μεθόδους λειτουργίας μέσα από τη χρήση κατάλληλων μεθόδων παραγωγής και διάθεσης προϊόντων».
Aπό την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας (CSE) Νίκος Αυλώνας δήλωσε ότι «Τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές παρά την οικονομική κρίση φαίνεται να ανταμείβουν όλο και περισσότερο τα πράσινα προϊόντα και τις επιχειρήσεις, ενώ δίνουν έμφαση τόσο στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων όσο και στη μείωση των αποβλήτων. Το CSE σε συνεργασία με τον ελβετικό οργανισμό myclimate πρωτοστατεί στην Ελλάδα με πρακτικές λύσεις για τη δημιουργία πράσινων προϊόντων/επιχειρήσεων, πιστοποιώντας τα ως κλιματικά ουδέτερα αλλά και μειώνοντας το ανθρακικό τους αποτύπωμα».
Παράλληλα, έγινε παρουσίαση πρακτικών Πράσινου Marketing από τις εταιρείες Αυγά ΒΛΑΧΑΚΗΣ, ΑΓΕΤ ΗΡΑΚΛΗΣ, ΓΑΙΑ, ΟΤΕ, APIVITA Natural Products, Coca-Cola Hellas και INTERAMERICAN, που ήταν και χορηγοί της εκδήλωσης μαζί με την ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν τα περιοδικά «AdBusiness», GEO – Εκδόσεις Λυμπέρης, «Επιστημονικό Μάρκετινγκ» και «Marketing Week», η εφημερίδα «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ», η ιστοσελίδα naftemporiki.gr και τα τηλεοπτικά κανάλια ΣΚΑΪ και sbc. Χορηγός δημοσιότητας της εκδήλωσης είναι η εταιρεία Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων Advocate Burson/Marsteller. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών (ΣΕΒ), της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI).
Από αριστερά: Νίκος Αυλώνας, Δ/νων Σύμβουλος CSE, Νίκος Κουτσιανάς, Ιδρυτής & Δ/νων Σύμβουλος Apivita, Ιωάννης Μανιάτης, Υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, Γεώργιος Αυλωνίτης, Καθηγητής Μάρκετινγκ, Δ/ντής Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (ALARM) Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.