Με αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή, Δημήτρη Σπυράκου, επιβλήθηκαν σε δύο ασφαλιστικές επιχειρήσεις (Εθνική ΑΕΓΑ, Ιντερνάσιοναλ Λάιφ ΑΕΑΖ) πρόστιμα ύψους 16.000 και 8.000 ευρώ αντίστοιχα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 8 και 13α του ν. 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών. Ειδικότερα, οι παραπάνω εταιρείες αρνήθηκαν να καταβάλουν σε καταναλωτές που είχαν συνάψει με αυτές ασφαλίσεις νοσοκομειακής περίθαλψης μέρος των εξόδων που αντιστοιχεί στο φόρο προστιθέμενης αξίας (Φ.Π.Α.).
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία για την ασφαλιστική σύμβαση (άρθρα 1 και 2 ν. 2496/1997) εξαιρέσεις της ασφαλιστικής κάλυψης είναι μόνο τότε ισχυρές, εφόσον ρητά περιλαμβάνονται στο ασφαλιστήριο. Δεν αρκεί δηλαδή η πρόβλεψη των εξαιρέσεων στο έντυπο των γενικών όρων της ασφάλισης (τα λεγόμενα «ψιλά γράμματα»). Στις καταγγελίες που εξετάστηκαν από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν είχαν καμία πρόβλεψη στα ασφαλιστήρια για εξαίρεση από την κάλυψη των εξόδων νοσηλευτικής περίθαλψης που υποβλήθηκαν οι ασφαλισμένοι του ποσού που αντιστοιχεί στον Φ.Π.Α. ή οποιουδήποτε φόρου εμπεριέχεται στη νοσοκομειακή δαπάνη που υποβάλλεται ο ασφαλισμένος. Μάλιστα, τέτοια εξαίρεση δεν περιλαμβανόταν ούτε στα έντυπα των γενικών όρων των ασφαλίσεων που είχαν συνάψει οι καταναλωτές.
Οι εταιρείες επικαλούνται ανακριβώς απέναντι στους καταναλωτές γενικούς όρους των ασφαλιστηρίων συμβολαίων ζωής που προβλέπουν την καταβολή από τον ασφαλισμένο των φορολογικών επιβαρύνσεων της σύμβασης ασφάλισης (π.χ. χαρτόσημα που επιβαρύνουν την ασφάλιση). Ο Φ.Π.Α. που εμπεριέχεται σε έξοδα νοσηλείας δεν είναι ωστόσο φορολογική επιβάρυνση, που επιβάλλεται για τη σύναψη της ασφάλισης. Είναι αντιθέτως φόρος που υφίσταται ανεξάρτητα της σύναψης της ασφάλισης και αναπόσπαστο μέρος της δαπάνης που υποβάλλεται ο καταναλωτής για τη νοσηλεία του, την οποία δαπάνη και αναλαμβάνει να καλύπτει η ασφαλιστική εταιρεία με την ασφάλιση νοσοκομειακής περίθαλψης.
Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή διερευνά περαιτέρω αναφορές και για άλλες ασφαλιστικές εταιρείες. Εφιστά ιδιαίτερα την προσοχή των καταναλωτών στα παραπάνω, καθώς μάλιστα μέχρι σήμερα δεν έχουν περιέλθει σε γνώση της ασφαλιστήρια συμβόλαια που να δικαιολογούν την εξαίρεση του Φ.Π.Α. στις ασφαλιστικές συμβάσεις νοσοκομειακής περίθαλψης. Στο πλαίσιο αυτό, οφείλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες να αποφεύγουν πρακτικές που διαψεύδουν τις δικαιολογημένες προσδοκίες των καταναλωτών και κλονίζουν την αξιοπιστία της ιδιωτικής ασφάλισης.
Μια αρκετά καλή είδηση… Αγαπητό ΙD αυτό σημαίνει οτι όσοι πελάτες μας τους έχει ήδη παρακρατηθεί το 11% από τις εταιρίες τους σε παλαιότερες περιπτώσεις (και την Εθνική), μπορούν με κάποιο τρόπο να το ζητήσουν πίσω αφού υπάρχει δεδικασμένο; Εφ’όσον φυσικά προβλέπεται από όρους συμβολαίου η πλήρης κάλυψη της νοσηλείας.
Κακά τα ψέμματα, σε κανένα ασφ/ριο απ’ότι γνωρίζω δεν υπάρχει πρόβλεψη για πληρωμή επιβαρύνσεων (ΦΠΑ, κ.α.) απο τους πελάτες στην αποζήμιωση.
Στις αποζημιώσεις αυτ/των, δεν το πληρώνουν οι εταιρείες?
Είναι όντως ενα καινούργιο χαράτσι που κάποιος πρέπει να το επωμιστεί.
Δεν είναι δίκαιο να το επωμίζεται μονομερώς ο πελάτης. Κατά τη γνώμη μου πρέπει όλοι να συμμετάσχουν σ’αυτό. Και οι κλινικές, και οι ασφαλιστικές, και ο πελάτης μέσω κάποιου ποσοστού αναπροσαρμογής.
Ολα τα μέρη να συμφωνήσουν, σύμφωνα με την ευρωστία του καθενός, για να αντιμετωπιστεί και αυτός ο σκόπελος.
Εφόσον έχουμε ενα κράτος ίσο και όμοιο με την Cosa Nostra, όλοι πρέπει να πληρώσουμε για…”προστασία”.
Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση…Ελληνες.