Στη δημοσιότητα δόθηκαν τα αποτελέσματα του Global Risk Management Survey 2011 της Aon Corp., παγκόσμιου ηγέτη στη μεσιτεία ασφαλίσεων, αντασφαλίσεων και υπηρεσιών διαχείρισης κινδύνων. Η έρευνα αυτή, η οποία διεξάγεται κάθε διετία, αναλύει και καταγράφει τις απόψεις κορυφαίων στελεχών (Risk Managers, Chief Risk Officers, Οικονομικών διευθυντών κ.ά.) σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις τους και τις μεθόδους που ακολουθούν για τη διαχείρισή τους. Στο φετινό Global Risk Management Survey, στελέχη 960 επίλεκτων επιχειρήσεων από 58 χώρες παγκοσμίως, ερωτήθηκαν, μεταξύ άλλων, για το ποιους θεωρούν ως τους σημαντικούς κινδύνους που απειλούν τη δραστηριότητά τους, κατά πόσο είναι έτοιμοι να τους αντιμετωπίσουν και τι αντίκτυπο πιστεύουν ότι μπορεί να έχουν αυτοί για την επιχείρησή τους.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι τρεις κορυφαίοι επιχειρηματικοί κίνδυνοι σήμερα είναι κατά σειρά σημαντικότητας: η «Οικονομική κρίση», οι «Ρυθμιστικές και νομοθετικές αλλαγές» και η «Αυξημένη ανταγωνιστικότητα». Ακολουθούν κατά σειρά προτεραιότητας η «Πληγή φήμης», η «Διακοπή εργασιών», η «Αδυναμία καινοτομίας/ικανοποίησης αναγκών πελατών», η «Αδυναμία διατήρησης/προσέλκυσης ανθρωπίνου δυναμικού», οι «Αλλαγές στην τιμολόγηση καταναλωτικών αγαθών», η «Κατάρρευση τεχνολογικών συστημάτων», και οι «Κίνδυνοι ταμειακών ροών/ρευστότητας».
Αξιοσημείωτη είναι η, για πρώτη φορά στην ιστορία της έρευνας, ένταξη του κινδύνου της «Αδυναμίας καινοτομίας και ικανοποίησης πελατών» στην λίστα των 10 σημαντικότερων κινδύνων (6η θέση), γεγονός που αντανακλά την αυξημένη απειλή που αισθάνονται τα στελέχη επιχειρήσεων παγκοσμίως για απώλεια του μεριδίου αγοράς τους εξαιτίας κάποιων πιο καινοτόμων ανταγωνιστών τους. Επίσης, για πρώτη φορά, στη λίστα των σημαντικότερων κινδύνων εμφανίζεται φέτος η «Κατάρρευση τεχνολογικών συστημάτων» (9η θέση), εξαιτίας της συνεπαγόμενης διακοπής εργασιών και απώλειας φήμης που ένας τέτοιος κίνδυνος μπορεί να επιφέρει.
Ο Constantin Beier, global head της Aon Analytics σχολιάζει: «Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης πολλές εταιρείες διέκοψαν τις εργασίες Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D), μείωσαν τις επενδύσεις τους στην τεχνολογία και πάγωσαν προσλήψεις. H έρευνα της Aon αποκαλύπτει πως πλέον οι επιχειρηματίες αντιλαμβάνονται πως η στρατηγική αυτή, σε μακροχρόνια βάση, δεν αποφέρει αποτελέσματα και συνειδητοποιούν πως θα πρέπει να αρχίσουν να επενδύουν και πάλι στους τομείς αυτούς, προκειμένου να επιβιώσουν και να αναπτυχθούν».
Αξιοσημείωτη είναι, τέλος, η αναβάθμιση του κινδύνου «Αδυναμίας διατήρησης/προσέλκυσης ανθρώπινου δυναμικού» σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του 2009 (από την 10η στην 7η θέση), με το 60% των συμμετεχόντων να δηλώνουν πως δεν έχουν κάποιο σχέδιο διαχείρισης του κινδύνου αυτού και μόλις το 4% να δηλώνει πως αναζητά την υποστήριξη εξωτερικών συμβούλων για την ανάπτυξη στρατηγικών προσέλκυσης και διατήρησης ανθρωπίνου δυναμικού.
Ο Γιώργος Δαλιάνης, CEO της Aon Hellas δηλώνει: “Το Global Risk Management Survey της Aon, το οποίο διεξάγεται κάθε διετία, κρατά τους πελάτες μας ενήμερους για τους κινδύνους της εποχής μας και για τον τρόπο που άλλες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις τούς διαχειρίζονται, βοηθώντας τους με αυτόν τον τρόπο να αναζητήσουν νέες λύσεις, να βελτιωθούν και να ευημερήσουν”.
Για περισσότερες πληροφορίες και για τα αντίτυπα του 2011 Aon Global Risk Management Survey μπορείτε να επισκεφθείτε το https://www.aon.com/globalrisksurvey ή να επικοινωνήσετε με τον κ. Μίλτο Φραγκιαδάκη, e-mail: miltiadis.fragiadakis@aon.gr