Ριζική μεταρρύθμιση αναμένεται στη δομή των ΔΟΥ ίσως και μέσα στην επόμενη εβδομάδα, όπου 20 από αυτές θα συγχωνευθούν σε… 10. Μάλιστα με την ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων, από τις 288 εφορίες που μας “εξυπηρετούν” σήμερα, θα απομείνουν μόλις 30, μιας και οι συναλλαγές θα γίνονται πλέον ηλεκτρονικά ή μέσω ΚΕΠ. Καλό αυτό για εμάς τους πολίτες γιατί σημαίνει σαφώς λιγότερη γραφειοκρατία και ταλαιπωρία, ωστόσο το τι θα απογίνουν οι εργαζόμενοι είναι άλλο ζήτημα – πόσες μετατάξεις χωρά πια αυτό το Δημόσιο, εφόσον υποτίθεται ότι συρρικνώνονται οι υπηρεσίες του; Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία που κυκλοφόρησαν στη δημοσιότητα, ο μηχανισμός των ΔΟΥ μέχρι σήμερα ήταν σχεδόν αδρανής: Το 20% των εσόδων του κράτους εισπράττεται από τις 20 εφορίες, ενώ άλλες 75 δεν εισπράττουν παρά σχεδόν 500 εκατομμύρια ευρώ.
Εν τω μεταξύ από τον Οκτώβρη θα τεθεί σε ισχύ η φοροκάρτα – η ηλεκτρονική “κάρτα αποδείξεων” στην οποία μπορούμε να καταγράφουμε όλες μας τις συναλλαγές αντί να συλλέγουμε χαρτάκια για να αποδείξουμε τα έξοδά μας. Η φοροκάρτα θα προσφέρεται από τις τράπεζες δωρεάν, σε όσους θέλουν να την χρησιμοποιήσουν – η χρήση της είναι προς το παρόν προαιρετική. Οι καταστηματάρχες θα την περνούν από ειδικό μηχάνημα – παρόμοιο με αυτό των πιστωτικών καρτών – και η συναλλαγή θα καταγράφεται. Η εφορία στη συνέχεια θα περνά τα ποσά αυτά στον «λογαριασµό αφορολογήτου» καθενός από τους κατόχους τους, ενώ παράλληλα θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιχειρήσεων και άρα για τον ΦΠΑ που οφείλουν.
Τέλος, στον πενταψήφιο αριθμό «11012» και στο e-mail fpccu@hellenicpolice.gr θα μπορούν από εδώ και στο εξής οι πολίτες να καταγγέλλουν φορολογικές παραβάσεις, παράνομες ενέργειες κρατικών λειτουργών αλλά και υποθέσεις διαφθοράς στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Το τηλεφωνικό κέντρο λειτουργεί όλο το 24ωρο και οι καταγγελίες μπορούν να γίνονται είτε ανώνυμα είτε επώνυμα.