Συγχωνεύσεις, συνέργειες και επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες θα χαρακτηρίσουν τις εξελίξεις στο χώρο της διαμεσολάβησης και ειδικότερα των μεσιτών ασφαλίσεων προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί και αποτελεσματικοί για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της αγοράς. Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ, Γιώργος Καραβίας, μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση των μελών του φορέα, που κλείνει φέτος 25 χρόνια συνεχούς και ουσιαστικής παρουσίας στην ασφαλιστική αγορά. Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου, οι μεσίτες ασφαλίσεων θα συνεχίσουν να μάχονται με την ίδια ένταση και διάθεση για την περαιτέρω αναβάθμιση του θεσμού του μεσίτη στην αγορά, για την τόνωση της ασφαλιστικής συνείδησης του Έλληνα καταναλωτή, αλλά και για την ταχύτερη δυνατή επιστροφή του κλάδου σε αναπτυξιακή τροχιά.
Πιο αναλυτικά, σχολιάζοντας το κλίμα ύφεσης που επικρατεί στην οικονομία, ο κ. Καραβίας υπογράμμισε ότι η ασφαλιστική βιομηχανία καλείται να σηκώσει το δικό της ανάστημα, να ανταποκριθεί στις μεγάλες προκλήσεις και να συμβάλλει, στο βαθμό που αντέχει, στη γενικότερη προσπάθεια εξόδου της Ελλάδας από την κρίση.
Αναφερόμενος στο μέλλον της διαμεσολάβησης στην ασφαλιστική αγορά τόνισε ότι, οι μεσίτες ασφαλίσεων καλούνται να καταστούν περισσότερο ανταγωνιστικοί και αποτελεσματικοί και για να το επιτύχουν αυτό θα υποχρεωθούν σε συγχωνεύσεις και σε συνέργειες, στην οργάνωση δηλαδή μεγαλύτερων σχημάτων, ικανών να ανταποκριθούν στο νέο περιβάλλον του επιχειρείν.
«Η αγορά μας υποχρεώνει όλους σε στρατηγικές συγχωνεύσεων, όπως και σε επενδύσεις στις νέες τεχνολογίες που αποτελούν μονόδρομο, καθότι ο ανταγωνισμός έχει περάσει και στο διαδίκτυο όπου καλούμαστε να εισέλθουμε άπαντες», ανέφερε χαρακτηριστικά για να προσθέσει: «Είμαστε υποχρεωμένοι να συνεργαστούμε, να δημιουργήσουμε μεγαλύτερα “αθροίσματα” σε πωλήσεις, σε οικονομίες κλίμακος, σε παραγωγικότητα, σε κέρδη. Για να επιτύχουμε όμως την υπέρτατη απόδοση δεν αρκεί η συγκρότηση κοινών μετώπων. Απαιτούνται επενδύσεις -και γενναίες μάλιστα- στις νέες τεχνολογίες, σε τεχνολογίες μέσω των οποίων η “αλυσίδα” παραγωγή – τιμολόγηση – διάθεση ασφαλιστικών προϊόντων, αλλά και το σέρβις προς τον πελάτη θα είναι, κατά κυριολεξία, on line».
Ωστόσο, διευκρίνισε ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, ειδικότερα, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές με τις δεξιότητές τους είναι αυτοί που δίνουν στα ασφαλιστικά προϊόντα υπεραξία. «Γιατί η τεχνολογία δεν σκέπτεται, δεν μαθαίνει, δεν λύνει προβλήματα, δεν ακούει, δεν εμψυχώνει, δεν εξηγεί. Οι δεξιότητες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών είναι αυτές που συμβάλλουν στην επιτυχία. Κανείς δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη φυσική παρουσία του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στην πώληση ασφαλιστικών προϊόντων, όπως και στην εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου», τόνισε με έμφαση ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Καραβίας αναφέρθηκε επίσης στην ανατροπή των σχεδίων της ΤτΕ για τον ασφαλιστικό Τειρεσία, ανατροπή την οποία πέτυχαν και τα τέσσερα σωματεία της διαμεσολάβησης δημιουργώντας κοινό μέτωπο δράσης, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα και στο αρνητικό περιβάλλον του ανταγωνισμού που δημιουργεί ο τρόπος με τον οποίο δραστηριοποιούνται στον κλάδο τα τραπεζικά υποκαταστήματα. Όπως τόνισε, ο ΣΕΜΑ έχει ήδη θέσει το θέμα στον Επόπτη, την Τράπεζα της Ελλάδος, ενώ επεδίωξε συνάντηση και με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, από την οποία ελπίζει ότι θα υπάρξει παρέμβαση.
Αναφορά έκανε ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ και στην προσπάθεια του Συνδέσμου για την αναζήτηση νέων πεδίων συνεργασίας με το ΣΕΒ, αλλά και στις επαφές οι οποίες έγιναν με το Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή, Γιώργο Στεργίου, κατά τη διάρκεια των οποίων συζητήθηκαν δράσεις ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια στην ενημέρωση των ασφαλισμένων.
Τέλος, ο κ. Καραβίας υπογράμμισε το γεγονός ότι η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβούντων Ελλάδος (ΕΑΔΕ), που εκπροσωπεί και τα τέσσερα σωματεία διαμεσολάβησης του κλάδου, απέκτησε ως φορέας και νομική υπόσταση. «Η ΕΑΔΕ βασίζεται στην αρχή η ισχύς εν τη ενώσει. Πρόκειται για έναν φορέα ο οποίος συνεστήθη για να αναδείξει και να αντιμετωπίσει προβλήματα που απασχολούν όλους τους κλάδους της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Θεωρώ ότι μέχρι σήμερα το έχει κάνει επάξια», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ.
Στο μεταξύ, στα πλαίσια της εξωστρέφειας και της βελτίωσης των παρερχόμενων υπηρεσιών που επιδιώκει ο Σύνδεσμος, η κ. Άννυ Τρύφων, τακτικό μέλος του ΔΣ του ΣΕΜΑ και υπεύθυνη της Επιτροπής Μελών και Προστιθέμενης Αξίας, παρουσίασε κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης νέες ενέργειες στήριξης των μελών του Συνδέσμου, μεταξύ των οποίων είναι η μείωση του κόστους των συνδρομών και η παροχή σύγχρονων υπηρεσιών και εκπαίδευσης.
Στη συνέχεια ακολούθησε το κύριο θέμα της Γενικής Συνέλευσης, που ήταν η τροποποίηση άρθρων του καταστατικού. Οι προτεινόμενες αλλαγές εγκρίθηκαν από τα μέλη και σκοπό είχαν την προσαρμογή του καταστατικού στα νέα δεδομένα της αγοράς. Πρόκειται για αλλαγές που αποτέλεσαν αίτημα πολλών μελών, και που ανέκυπταν ως θέμα στις τελευταίες συνελεύσεις.
Μετά την ολοκλήρωση της γενικής συνέλευσης, η κ. Κέλλυ Χατζηδημητρίου, νομική σύμβουλος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, παρουσίασε τη νέα αναθεώρηση της οδηγίας 2002/92/ΕΚ για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση (IMD2) και μεταξύ άλλων ανέλυσε το πεδίο εφαρμογής της, τις υποχρεώσεις των υπαλλήλων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, την απλοποιημένη διαδικασία της δήλωσης, τις απαιτήσεις ενημέρωσης και τους κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΜΑ, οι γενικές συνελεύσεις που δεν θα εκλέγουν νέο ΔΣ θα συνεδριάζουν στις εγκαταστάσεις Ασφαλιστικών Εταιρειών με τις οποίες συνεργάζονται τα μέλη του Συνδέσμου. Έτσι, φέτος, η Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση του ΣΕΜΑ πραγματοποιήθηκε στα κεντρικά γραφεία της Generali στο Νέο Κόσμο, όπου η εταιρεία παρείχε φιλοξενία υψηλού επιπέδου στους μεσίτες ασφαλίσεων.