Μερικά από τα Μηνύματα που ακούστηκαν στο πρόσφατο Συνέδριο της ΕΑΣΕ ήταν πολύ ουσιαστικά και χρήσιμα, για όσους τα σημειώνουν και τα ταυτίζουν με το Χαρακτήρα τους!
Ο Sidney Finkelstein ανέφερε μερικά παραδείγματα Κακών Αποφάσεων που συνέβαλαν στη σχεδόν κατάρρευση μεγάλων Εταιρειών. Μία από αυτές ήταν η Motorola. H Εταιρεία αυτή κάποτε κυριαρχούσε στην Αγορά της Κινητής Τηλεφωνίας και είχε μερίδιο Αγοράς 60%. Τώρα έχει το 15%! Ο λόγος ήταν μια απόφασή της να εκχωρήσει το know how της «Ψηφιακής» Τεχνολογίας των κινητών τηλεφώνων που διέθετε σε ανταγωνιστές της, με στόχο να εισπράττει «Δικαιώματα», τα οποία ως γνωστόν μεταφράζονται σε σκέτα Κέρδη!
Η κινητή τηλεφωνία λειτουργούσε μέχρι τότε με την «Αναλογική» Τεχνολογία!
Τόσο απλό!
Το Συναίσθημα της υπέρμετρης «Έπαρσης & Απληστίας» έκανε το θαύμα του!
Η μεγάλη Οικονομική Κρίση που ξέσπασε πέρυσι δεν ήταν… ξαφνική. Όλες οι Τράπεζες εισέπρατταν ανησυχητικά Μηνύματα από τους Μελετητές Οικονομολόγους και τους Υπεύθυνους Διαχειριστές των Κινδύνων των Επενδύσεων, Risk Managers, αλλά δεν τους άκουγαν! Τα Κέρδη ήταν τόσο δελεαστικά, που δεν άκουγαν!
Τόσο απλό!
Το Συναίσθημα της «Έπαρσης & της Απληστίας», πάλι, έκανε το θαύμα του!
Το τρομερό σημείο των Κακών Αποφάσεων των Έξυπνων Ηγετών, τόνισε ο διακεκριμένος καθηγητής Finkelstein, είναι ότι είναι τόσο απλό και τόσο κοινό, που πολλοί Άνθρωποι δυσκολεύονται να το πιστέψουν!
Πρόκειται για την τρομερή Επιρροή των «Συναισθημάτων» στη «Λογική» των Ανθρώπων.
Προσέξτε, αυτή η διαπίστωση είναι και βιολογικά και ψυχολογικά τεκμηριωμένη και είναι γνωστή από τις προφορικές συζητήσεις του Σωκράτη, τις γραπτές αναλύσεις του Πλάτωνα, τις εφαρμογές και πειραματισμούς του μαθητή του Αριστοτέλη, διδάσκεται σε όλες τις Σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων και σε όλες τις Σχολές Πολέμου, είναι το αγαπημένο μάθημα όλων όσοι διδάσκουν σε Σεμινάρια, κι όμως οι Άνθρωποι αποδείχτηκαν ότι δεν μπορούν περιορίσουν τις Συναισθηματικές Επιρροές τους στη Λογική τους!
Τόσο τις Θετικές όσο και τις Αρνητικές.
Π.χ., όλοι οι γονείς γνωρίζουν ότι με το να ικανοποιούν όλα τα χατίρια των παιδιών τους τα κακομαθαίνουν επικίνδυνα, επειδή η Ζωή δε σου κάνει όλα τα χατίρια, με αποτέλεσμα να παθαίνεις «Κρίσεις Υστερίας» όταν αργότερα στη Ζωή σου, ο σύντροφός του ή ο Προϊστάμενος, όχι μόνο δε σου ικανοποιεί τα χατίρια, αλλά και σε αγνοεί επιδεικτικά.
Κι όμως, οι γονείς, παρόλο που το γνωρίζουν, συνεχίζουν να επηρεάζονται από το υπέρμετρο Συναίσθημα της Αγάπης προς τα παιδιά τους και τους κάνουν το «Μεγάλο Κακό», ικανοποιώντας όλα τους τα χατίρια!
Στο χώρο της εργασίας: Είναι δυνατόν να διατηρείς έναν υπάλληλο τον οποίον αντιπαθείς… σφόδρα, παρόλο που μπορεί να είναι πολύ καλός στη δουλειά του;
Με τίποτα!
Θα τον… ξαποστείλεις όσο καλός και να είναι!
Στο χώρο του Agency τα παραδείγματα είναι κανόνας!
Ελάχιστοι Μάνατζερ στην Ελλάδα μπόρεσαν να αντέξουν την Έπαρση και την Αντιπαθητική συμπεριφορά του πετυχημένου νέου Ασφαλιστή και να τον κρατήσουν. Τους έχαναν κατά δεκάδες, παρόλο που είναι δυσεύρετοι και δύσκολοι στο χειρισμό τους.
Στις αυξήσεις, στις παροχές, παντού, κυριαρχεί το «Συναίσθημα» της «Συμπάθειας» ή της «Αντιπάθειας». Η Αξιοκρατία δεν μπορεί να σταθεί πουθενά!
Όταν έρθει η ώρα της αύξησης, θα δώσεις περισσότερα σε αυτόν που «Συμπαθείς» και ας μην είναι τόσο καλός στη δουλειά του και λιγότερα σε αυτόν που «Αντιπαθείς» και ας είναι πολύ καλός στη δουλειά του.
Στα διαφημιστικά budget του κλαδικού Τύπου: Δε μετράει η «Αξιοκρατία» και το επίπεδο της «Πρόσθετης Αξίας» που προσφέρει το κάθε έντυπο.
Μετράει ο βαθμός της «Συμπάθειας» και της δήθεν «Φιλίας» ή της «Κουμπαριάς»!
Μεσαίας ικανότητας άτομα κερδίζουν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε εισόδημα για ολόκληρες δεκαετίας, επειδή βρέθηκαν στον κλάδο, λόγω αυτής της «Συμπάθειας» και της «Φιλίας». Γι’ αυτό φροντίζουν τα συγκεκριμένα άτομα με τραπέζια και δώρα και κάθε είδους κολακείες να κρατήσουν αυτή τη «Συμπάθεια», γιατί αλίμονο τους αν τη χάσουν!
Γνωρίζουν ότι «Σκέτοι», στον ελεύθερο ανταγωνισμό, δε θα κέρδιζαν περισσότερο από ένα βασικό μισθό και αν τα κατάφερναν…
Βέβαια, στο χώρο υπάρχει και η επιρροή ενός άλλου «Συναισθήματος», που είναι και αυτό πολύ ισχυρό. Πρόκειται για το «Φόβο» της Αποκάλυψης. Η Αγορά μας είναι γεμάτη «Λαδιές»!
Αναγκαστικά, λοιπόν, όσο και αν το Συναίσθημα της «Αντιπάθειας» είναι ισχυρό, το αντίβαρο, το Συναίσθημα του «Φόβου», σε κάνει να συμβιβάζεσαι και να μην κόβεις τη σχέση όσο «Αντιπαθητικός» και αν είναι ο «φίλος» σου!
Από την άλλη πλευρά, έχουμε αρκετά παραδείγματα, όπου το «Συναίσθημα» της «Αντιπάθειας», όταν μετατρέπεται σε «Οργή», σε αναγκάζει να παραμερίζεις τελείως το «Συναίσθημα» του «Φόβου» της Αποκάλυψης και να… διαολοστέλνεις το θρασύτατο «φίλο». Και άσ’ τον να γράφει ό,τι θέλει.
Η «Λογική» πάει περίπατο!
Στην Αγορά μας, δυστυχώς, ελάχιστοι Μάνατζερ διακρίνονται για τις Αρχές του Σύγχρονου Μάνατζμεντ. Γι’ αυτό και ελάχιστοι παρακολουθούν αυτές τις πολύτιμες Ημερίδες.
Όχι τόσο για να συμβάλλουν στην «Προσωπική τους Βελτίωση» και στον έλεγχο των «Συναισθημάτων» τους όταν ασκούν Διοίκηση όσο για βελτιώσουν το Στρατηγικό Μάνατζμεντ, που δεν το ασκούν καθόλου.
Πολύ καλός στο πάνελ ήταν ο Γιάννης Κωστόπουλος, CEO στα Ελληνικά Πετρέλαια. Είπε μεταξύ άλλων: «Οι περισσότεροι Μάνατζερ διακρίνονται για την αλαζονεία τους, την αυταρχικότητά τους, δεν έχουν μέτρο σύγκρισης, είναι παρορμητικοί, συναισθηματικοί, βιαστικοί, ανυπόμονοι και συνήθως εμπιστεύονται τους λάθος ανθρώπους.
Επιλέγουν συνεργάτες “Νάνους”, αντί για συνεργάτες “Γίγαντες”. Γνωρίζετε το λόγο: υπάρχουν μερικοί παρόμοιοι στον κλάδο μας!
Οι περισσότεροι κάνουν το λάθος που σχολίασε ο Βολτέρος:
Εφαρμόζουν Σωστές Αποφάσεις σε Λανθασμένες Διαγνώσεις Προβλημάτων ή εφαρμόζουν τις Λανθασμένες Λύσεις στις Σωστές Διαγνώσεις Προβλημάτων»!
Ο Filkenstein μίλησε για την απειλή της Τεχνολογίας της Διάσπασης, «Disruptive Technology», η οποία δεν κερδίζει απλώς Μερίδα της Αγοράς, αλλά… σαρώνει ολόκληρη την Αγορά σου και σε πετάει σαν λεμονόκουπα στη άκρη του δρόμου. Μέχρι να συνέλθεις για να κάνεις κάτι, η νέα Τεχνολογία έχει χυθεί στην Αγορά σαν τη λάβα του ηφαιστείου και καίει τα πάντα.
Ποιος Μάνατζερ προβληματίζεται μην τυχόν και εμφανιστεί καμιά παρόμοια «Διασπαστική» Πρακτική Μάρκετινγκ Διάθεσης των Συμβολαίων που Πουλάμε και απλωθεί σε ολόκληρη την Αγορά με απρόβλεπτες συνέπειες για όλους;
Η Ημερίδα της ΕΑΣΕ ήταν εξαιρετική και η παρουσία και συμμετοχή του δικού μας Χρήστου Αδαμαντιάδη τίμησε τον κλάδο μας.
Κρίμα που δεν την παρακολούθησαν περισσότεροι CEO!
Χάρηκα για την ευθύτητα των μυνημάτων.Συμφωνώ μαζι σας για την ιδιοτέλια που κυριαρχεί και ελπίζω στο άμεσο μέλλον παγκόσμια να συνέλθουν συνειδήσεις.
Ematha oti Desmeftikan Pali ta perousiaka stoixeia kapoia Idiotikis Asfalistikis Etaireias. Xeri kaneis Tipota