Η ΕΚΠΟΙΖΩ πραγματοποίησε στα γραφεία της, συνέντευξη τύπου στην οποία παρουσίασε τα αποτελέσματα από την υλοποίηση του προγράμματος «Νομική Υποστήριξη Καταναλωτών σχετικά με Τηλεπικοινωνίες και Ιδιωτική Ασφάλιση». Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με την χρηματοδότηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αττικής και του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης, με προϋπολογισμό 40.000 ευρώ και διάρκεια έξι μηνών και αφορούσε στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών που κατοικούν στην περιφέρεια Αττικής.
Από τον Ιούλιο 2012 δεχθήκαμε και συνεχίζουμε να δεχόμαστε πλήθος καταγγελιών που αφορούν τους τομείς των Τηλεπικοινωνιών και της Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Το 6μηνο Ιούλιος – 10 Δεκέμβριου 2012, η ΕΚΠΟΙΖΩ Αθήνας κατέγραψε 425 καταγγελίες μέσω του τηλεφωνικού κέντρου και των σχετικών ιστοσελίδων της. Δυστυχώς για μια ακόμα φορά επιβεβαιωνόμαστε για την έκταση και ένταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές σε αυτούς τους τομείς οι οποίοι παραμένουν προβληματικοί. Διαχρονικά στην ΕΚΠΟΙΖΩ, από την καταγραφή των καταγγελιών της τελευταίας 3ετίας, οι τομείς αυτοί κατέχουν την 2η και 3η θέση στον πίνακα παράπονων των καταναλωτών. Ειδικότερα:
Από το σύνολο των καταγγελιών που δέχθηκε η ΕΚΠΟΙΖΩ Αθήνας το τελευταίο 6μηνο το 66% αφορά σε θέματα ιδιωτικής ασφάλισης ,ενώ το 34% σε προβλήματα παροχή υπηρεσιών στις τηλεπικοινωνίες (πίν. 1) .
Ιδιωτική Ασφάλιση
Ο τομέας της ιδιωτικής ασφάλισης, όπως αναφέρεται παραπάνω, συγκέντρωσε το 66% του συνόλου των καταγγελιών που διαχειρίστηκε η ΕΚΠΟΙΖΩ Αθήνας από τον Ιούλιο του 2012 έως σήμερα στα πλαίσια του προγράμματος «Νομική Υποστήριξη Καταναλωτών σχετικά με Τηλεπικοινωνίες και Ιδιωτική Ασφάλιση», εντός του Νομού Αττικής.
Τα προβλήματα που μας καταγγέλθηκαν αφορούν σε ποσοστά (πίν. 2):
– 60% αυθαίρετες και ανεξέλεγκτες αυξήσεις των ασφάλιστρων στα συμβόλαιο Νοσοκομειακής Περίθαλψης,
– 12% άρνηση καταβολής αποζημίωσης
– 11% καταχρηστική και παράνομη ακύρωση συμβολαίων
– 7% εξαγορά/λήξη συμβολαίων ζωής
– 6% ασφαλισμένοι σε εταιρείες που έκλεισαν (ΑΣΠΙΣ &Commercial Value)
– 4% διάφορα
Από την παραπάνω καταγραφή προκύπτει ότι παραμένει αμείωτο το ενδιαφέρον των ασφαλισμένων σχετικά με τις αυθαίρετες και ανεξέλεγκτες αυξήσεις των ασφάλιστρων Νοσοκομειακής Περίθαλψης. Στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες στις οποίες ζουν σήμερα τα περισσότερα ελληνικά νοικοκυριά, η υπερβολική αύξηση των ασφαλίστρων που δεν στηρίζεται σε συγκεκριμένα κριτήρια, αποτελεί εύλογα πληγή για κάθε ασφαλισμένο. Οι σχετικές καταγγελίες αφορούν το σύνολο σχεδόν των εταιριών ιδιωτικής ασφάλισης στον κλάδο της υγείας. Οι ασφαλισμένοι βλέπουν τα ασφάλιστρα να αυξάνονται σημαντικά ετησίως συχνά σε διψήφια νούμερα και ιδιαίτερα σε ηλικίες που τόσο η εξαγορά των ασφαλιστηρίων συμβολαίων όσο και η μεταφορά τους σε οικονομικότερο πρόγραμμα είναι ασύμφορη.
Υψηλός φαίνεται να είναι και ο αριθμός των καταγγελιών για περιπτώσεις όπου η ασφαλιστική εταιρία αρνείται να αποζημιώσει τον ασφαλισμένο παρά τα όσα προβλέπει το μεταξύ τους συμβόλαιο (12%), ενώ έχει κάνει την εμφάνισή της μια νέα αθέμιτη πρακτική των εταιριών να ακυρώνουν με καταχρηστικό και συχνά παράνομο τρόπο ευνοϊκά για τους ασφαλισμένους συμβόλαια (11%).
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι το 6% των ασφαλισμένων συνεχίζει να ταλαιπωρείται από το «κλείσιμο» της Ασπίδας και της Commercial Value αγωνιώντας για την τύχη των συμβολαίων τους και των αποθεματικών τους. Τέλος, έχουν καταγραφεί και άλλες αθέμιτες και καταχρηστικές πρακτικές σε ποσοστό 4%.