Ο Σύλλογος Ασφαλιστικών Πρακτόρων Ν. Αττικής (Σ.Π.Α.Τ.Ε.) απέστειλε στο I.D. τη θέση του επί του σχεδίου απόφασης 188/2/02.08.2010 του ΔΣ της ΕΠΕΙΑ που έχει τεθεί σε διαβούλευση και την οποία έχει καταθέσει στην ΕΠΕΙΑ:
Μελετήσαμε το σχέδιο απόφασης της ΕΠΕΙΑ με θέμα την «πολιτική για πρόσκτηση εργασιών και για τα δίκτυα είσπραξης ασφαλίστρων» και θέτουμε υπόψη της ΕΠΕΙΑ τα εξής:
Και μόνο η εισαγωγική αναφορά στο υπό κρίση σχέδιο του νομοθετικού πλαισίου που ρυθμίζει την ασφαλιστική διαμεσολάβηση καταδεικνύει ότι αυτή ελέγχεται λεπτομερώς και επαρκέστατα.
Αυτό που αδυνατούμε να κατανοήσουμε είναι τα ασαφή ποιοτικά κριτήρια που αναφέρουν τα άρθρα 4 & 5 όπως επίσης η αναφορά σε γενικόλογους ορισμούς όπως εντιμότητα, καλή φήμη, επαγγελματική εμπειρία και επάρκεια, όταν η απόκτηση της επαγγελματικής άδειας του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή προϋποθέτει εξετάσεις αφενός και ταυτόχρονα τη συγκέντρωση πιστοποιητικών που αποδεικνύουν την εντιμότητά του. Η δε κάλυψη της επαγγελματικής του δραστηριότητας με Ασφαλιστήριο Επαγγελματικής Αστικής Ευθύνης εξασφαλίζει απολύτως τον καταναλωτή – ασφαλισμένο.
Ωσούτως ασαφή είναι τα κριτήρια σε σχέση με τις πιθανές καταγγελίες σε βάρος του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή εάν δεν συνδυαστούν και με άλλες παραμέτρους, όπως επίσης πουθενά δεν διασφαλίζεται η παρουσία του καταγγελλομένου στο άρθρο 10.
Στο άρθρο 6 με τη στρεβλή ερμηνεία του άρθρου 1 του Ν. 2496/97 επιχειρείται η αποκοπή των διαμεσολαβητών από την είσπραξη των ασφαλίστρων, γεγονός που οδηγεί στην αποξένωσή μας από την πελατεία μας και την παραγωγή μας, που αποτελεί αναμφισβήτητο περιουσιακό μας στοιχείο, αποκτηθέν με πολύ κόπο και του οποίου η διατήρηση απαιτεί τον ίδιο, αν όχι περισσότερο κόπο.
Καλούμε την ΕΠΕΙΑ να επανεξετάσει το υπό κρίση σχέδιο κατά τρόπο δίκαιο και λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις θέσεις όλων των εμπλεκομένων στην Ασφαλιστική Αγορά, να καταλήξει σε έναν ορθότερο τρόπο λειτουργίας του θεσμού της Ιδιωτικής Ασφάλισης.
Με εκτίμηση
Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος
Παναγιώτης Μιχαλόπουλος
Η Γεν. Γραμματέας
Μαρία Δημητριάδη – Βιλτανιώτη
Ας βγούνε οι “Εταιρίες” να κάνουνε όλες τις εισπράξεις
για να δούνε τη γλύκα.
Εδώ εμείς τους ξέρουμε τους πελάτες μας, τι πως & πότε και πάλι
μας στοιχίζει τόσο πολύ η είσπραξη
Είναι ολοφάνερο ότι τα άρθρα 4 και 5, είναι αυτά που ανοίγουν το παράθυρο στις Εταιρείες για να εφαρμόσουν κατά το δοκούν, εισπρακτική πολιτική.
Κατά τ΄άλλα η ΕΠΕΙΑ συμβάλει στην εξυγίανση της αγοράς.
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ. ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΟΠΟ ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟΥ ΜΑΣ “ΕΙΠΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ Τ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ”. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΤΡΟΠΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΠΑΤΑΛΗΣΗΣ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ..
Κύριοι, απορώ πραγματικά! Άκουσα ότι κάποιες εταιρείες πρότειναν τη μείωση της απόδοσης των ασφαλίστρων στις εταιρείες και οι περισσότεροι διαμεσολαβητές αρνήθηκαν.
Δεν θέλουμε να αποδίδουμε τα ασφάλιστρα στις εταιρείες νωρίς, δεν θέλουμε να εισπράττουν οι εταιρείες τις ανανεώσεις μας, θέλουμε τις εταιρείες να είναι συνεπείς και να αποζημιώνουν στην ώρα τους παρακραττώντας όμως και υπέρογκα ποσά για 2-3 μήνες, που δικαιωματικά τους ανήκουν, ενώ εκείνες καλούνται να αποζημιώνουν στις 20 (το αργότερο) μέρες. Μου θυμίζει λίγο το “θέλει και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο”.
Το ένα χέρι νίβει τ’ άλλο, και όταν καταλάβουμε πραγματικά τι σημαίνει αυτό ίσως λύσουμε και όλα τα υπόλοιπα.
Δεν συμφωνώ με τη μείωση προμηθειών διότι το θεωρώ καταχρηστικό, αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί να κρατάω από 2 (στην καλύτερη των περιπτώσεων) και άνω μήνες χρήμματα τα οποία δεν μου ανήκουν.
Όλοι έχουμε συμβάλλει σ’ αυτή την εξέλιξη της αγοράς και καλό θα ήταν να βάζαμε λίγο νερό στο κρασί μας….
Έρχεται και η ΕΠΕΙΑ λίγο πριν παραδώσει το «καλό» και «σπουδαίο» «εξυγιαντικό» της της έργο προς την αγορά να παραδόσει δήθεν προς διαβούλευση τον επίσης εξυγιαντικό κώδικα δεοντολογίας των διαμεσολαβούντων 40 χρόνια μετά την εφαρμογή του Ν400/70, με καθεστώς 60 ημερών απόδοσης ασφαλίστρων απο την ΥΓΙΗ ΑΓΟΡΑ
Βεβαίως με το προηγούμενο »εξυγιαντικό» έργο της όπως γνωρίζουμε ΟΛΟΙ η ΕΠΕΙΑ έφησε εν με πλήρη γνώση της με όλες τις μετέπειτα ενέργειες και αποφάσεις της, να «διαρρεύσει» το υγιές χαρτοφυλάκιο της Ασπίδας προς συγκεκριμένες εταιρίες, που με τη σειρά τους αφού συνεργάστηκαν με συγκεκριμένους managers και πράκτορες αμφιβόλου ποιότητος κανιβάλισαν πάνω στο υγιές χαρτοφυλάκιο
Επι της ουσίας δηλαδή η ΕΠΕΙΑ παράτησε ασφαλισμένους με συνταξιοδοτικά και νοσηλευτικά προγράμματα και αρρώστους «κουτσά άλογα» στην τύχη τους, όπως είπε τότε προκλητικά ο τότε πρόεδρος των ασφαλιστικών εταιριών στον Sky και έγινε η αγορά μετέπειτα ΜΠΑΧΑΛΟ και ντροπιάστηκε ο ασφαλιστικός θεσμός
Έτσι γίναμε όλοι μας οι διαμεσολαβητές για λογαριασμό της Ασπίδας, χωρίς να φταίμε εμείς και απολογητές της αγοράς και των εξαπατημένων πελατών των άλλων, χωρίς να ευθυνόμαστε εμείς, αλλά η πολιτεία και η εποπτεία και βεβαίως όσοι «συνήργησαν» στο να μεγαλώσει το πρόβλημα
Επιβάλλει λοιπόν η ΕΠΕΙΑ λίγο πριν μας αφήσει χρόνους και παραδώσει το σπουδαίο έργο της στην ΤΕ με βάση τον Ν400/70, την πληρωμή των ασφαλίστρων εντός 8 ημερών απο την είσπραξή τους απο τους διαμεσολαβούντες και εισάγει τον πονηρό θεσμό του δικτύου είσπραξης, θέλοντας να αποκόψει τους διαμεσολαβούντες απο τους πελάτες τουςΓνωρίζουν ότι επι της ουσίας καταργούν το πινάκιο και θα μεταφέρονται τα ασφαλιστήρια απο εταιρία σε εταιρία μέσα στην προθεσμία των τριάντα ημερών που έχει ο ασφαλισμένος να πληρώσει μέσω του διαμεσολαβητή?
Είναι σιγουρο ότι αυτοί οι κύριοι δεν έχουν ιδέα πως δουλεύει η υγιής αγορά αλλά και αυτοί που τους συμβούλεψαν
Θέλουν λοιπόν εισπράξεις με βάση τον Ν400 εντός 8 ημερών?
Ε! λοιπόν θα εισπραξουν ακυρώσεις πολλαπλάσιες αυτών που αναμένουν
Γιατί ο διαμεσολαβητής να καταβάλλει ΟΛΟ ΤΟ ΠΙΝΑΚΙΟ και όχι μόνον τα εισπραχθέντα με βάση τον νόμο?
Θέλουν να μεγαλώσουν το μπάχαλο ΟΚ!!!
Νικολάκος Γιώργος
Αγαπητέ Κύριε Νικολάκο,
Σε ποιο ¨μπάχαλο” αναφέρεστε ακριβώς? Το ισχύον ήδη? Σας ενημερώνω λοιπόν ότι η Εθνική Ασφαλιστική συμπεριλαμβάνει στο πινάκιο του παραγωγού, και απαιτεί εξόφληση, ακόμα και τα συμβόλαια που παραδίδει στους δικούς της εισπράκτορες. Ο δε αντιλογισμός, επιστροφή – πίστωση, θα πραγματοποιηθεί όταν και εφόσον καταφέρουν μηχανογράφηση και λογιστήριο να βρουν τρόπο.
Αν η μεγαλύτερη στη χώρα Ασφαλιστική Εταιρεία, η οποία έως πρόσφατα λειτουργούσε με απολογιστική απόδοση προμηθειών, ενέταξε το σύνολο του δικτύου της στο “πινάκιο” δεν έχει καταφέρει να λύσει προβλήματα που θα έλυνε βοηθός λογιστή, τι μπορούμε να περιμένουμε?
Η αγορά δυστυχώς ορίζεται από στελέχη “τοποθετημένα” αμφιβόλου ικανότητος.
Το “μπάχαλο” ήδη είναι γεγονός.