Σε μία σύντομη συζήτηση που είχαμε με τη Νομική Σύμβουλο της Ένωσης Ε. Βαρουχάκη, μάθαμε ότι μόνον τα 12 πρώτα άρθρα του νέου ν/σ που υπέβαλε η ΓΓΚ αφορούν τις Ασφάλειες. Τα πρώτα 7, αναφέρονται στην προσυμβατική Ενημέρωση του Ασφαλιζομένου, στη Διαφάνεια και σε άλλα παρεμφερή θέματα. Το άρθρο 8, αναφέρεται στις εξαγορές και στην πρόβλεψη να παρουσιάζουν τα συμβόλαια Ζωής Αξίες Εξαγοράς από τον πρώτο χρόνο, το 9 για τον τρόπο που αναπροσαρμόζονται τα Ασφάλιστρα και το 12, που αναφέρεται στα Νοσοκομεία τα οποία υποχρεούνται να ανακοινώνουν τα τιμολόγιά τους εκ των προτέρων και όχι να τα αναπροσαρμόζουν ανάλογα με την… τσέπη του Νοσηλευομένου ή του… τιμολογίου της Ασφαλιστικής!
Το άρθρο 8, αν περάσει θα επηρεάσει άμεσα τις Προμήθειες Πρώτου Έτους του Κλάδου Ζωής γιατί αυτές καταβάλλονται τα 3 πρώτα χρόνια της Ασφάλισης. Ο βασικός λόγος για τον οποίον οι Ασφαλιστικές υποχρεώθηκαν να επιβαρύνουν τα Συμβόλαια Ζωής τα τρία πρώτα χρόνια είναι γιατί ο Ασφαλιζόμενος δεν έχει καμία υποχρέωση να τηρήσει το Συμβόλαιο για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα. Μπορεί να το ακυρώσει από το δεύτερο χρόνο και να φορτώσει την Εταιρεία με όλα τα σχετικά έξοδα. Αν ήταν υποχρεωμένος να τηρήσει το Συμβόλαιο για δέκα τουλάχιστον χρόνια, τότε και η Εταιρεία θα μπορούσε να κατανείμει τα έξοδα σε δέκα χρόνια! Αυτό που θα πρέπει να προσέξουν οι Εταιρείες είναι ορισμένες αναφορές που γίνονται σε Συμβόλαια που προσφέρουν ταυτόχρονα το στοιχείο της “Επένδυσης” με την “Ασφάλιση” γιατί πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικές Υπηρεσίες οι οποίες διακρίνονται από διαφορετικές αρχές! Γιατί να δίνουμε δικαιώματα στην Πολιτεία ή σε Καταναλωτικούς Οργανισμούς να μας αποδίδουν ευθύνες για παραπληροφόρηση, όταν μπορούμε να τα διαχωρίζουμε χωρίς κανένα πρόβλημα. Η “Ασφάλιση” ως θεσμός έχει γίνει αποδεκτός από το κοινό, γνωρίζουν ότι κοστίζει και μόνον οι ανεύθυνοι που δεν τους θέλουμε για πελάτες, ούτως ή άλλως, δεν την αναγνωρίζουν. Τέλος το άρθρο 9 που αναφέρεται στις αναπροσαρμογές των Ασφαλίστρων, η ΓΓΚ θα πρέπει να χωνέψει ότι δεν έχει κανένα δικαίωμα να επεμβαίνει στην τιμολόγηση των Υπηρεσιών που προσφέρει μια Ασφαλιστική, τη στιγμή που ο Καταναλωτής αποδέχεται τα αντίστοιχα κόστη. Ζήσαμε για 35 χρόνια τις “Ρυθμιστικές” παρεμβάσεις της Πολιτείας η οποία τάχα μου κόπτεται για το Δημόσιο Συμφέρον και ζεματιστήκαμε… να μας λείπουν και ελπίζουμε να τους φωτίσει ο Θεός να Παραιτηθούν Ομαδικά μια ώρα αρχύτερα!