Ένα πολύ χρήσιμο κείμενο για Ασφαλιστές που επιδιώκουν να διεισδύσουν στην Αγορά των Επιχειρηματιών. Όσο πιο καλά κατανοείς την Επιχειρηματική Δράση, τόσο πιο αποτελεσματικά επικοινωνείς με τους Επιχειρηματίες προκειμένου να τους προσφέρεις τις Υπηρεσίες σου:
του Φιλίππου Μωράκη
Είναι βέβαιο ότι όσο πιο καλά οργανωμένη και παραγωγική είναι μια ΜΜΕ, τόσο περισσότερο αντέχει ορισμένους ισχυρούς κλυδωνισμούς που δημιουργούν σπάνιες ισχυρές κρίσεις, όπως αυτή που διανύουμε. Τα Ασφαλιστικά γραφεία ή πρακτορεία τα οποία είτε ήδη λειτουργούν, είτε στοχεύουν να επεκταθούν και να Αναπτύξουν Εργασίες του Κλάδου Ζωής και Ζημιών, θα διαπιστώσουν ορισμένα χρήσιμα στοιχεία στη μελέτη που δημοσιεύουμε. Η Μελέτη αναφέρεται στις ΜΜΕ Επιχειρήσεις της Ελλάδας και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην εφαρμογή του Ορθόδοξου Μάνατζμεντ, κυρίως λόγω του απαγορευμένου κόστους που αυτό συνεπάγεται. Η οργάνωση των σύγχρονων αγορών, ειδικά στις δυτικές κοινωνίες, χαρακτηρίζεται από τη δημιουργία ολιγοπωλιακής κατάστασης και τη συσσώρευση των επιχειρήσεων σε ομίλους.
Αυτή η τάση φαίνεται να επιτρέπει τη δημιουργία πολυεθνικών μονοπωλίων χωρίς συγκεκριμένα σύνορα και πατρίδα. Σε αυτό το περιβάλλον και με τον συνεχή και εντεινόμενο ανταγωνισμό, η ελληνική μικρομεσαία επιχείρηση καλείται να δώσει τον δικό της αγώνα για να εκσυγχρονισθεί, να επιβιώσει και να διακριθεί σε ένα διεθνώς ανταγωνιστικό κλίμα.
Παρόλα αυτά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στις περισσότερες οικονομίες είναι η ραχοκοκαλιά των οικονομιών τους. Συμβάλλουν αποφασιστικά στην Οικονομική Ανάπτυξη, την Παραγωγή, την Απασχόληση καθώς επίσης στην Αποκέντρωση και την Κοινωνική Συνοχή. Ακόμη λειτουργούν ως φυτώρια νέων επιχειρήσεων, καινοτόμων ειδών και εφαρμογών, ευέλικτων επιχειρηματικών σχημάτων, εξυπηρέτησης τοπικών αναγκών, χωροταξικής κατανομής θέσεων Απασχόλησης και Εισοδήματος. Οι Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν σημαίνοντα ρόλο στην ανάπτυξη της Ελληνικής Οικονομίας. Η παρουσία τους σε όλους τους τομείς της Οικονομικής και Κοινωνικής Πραγματικότητας ήταν Καταλυτική. Έτσι δρώντας περισσότερο εμπειρικά εφάρμοζαν καινοτόμες ιδέες και κάλυπταν τις ανάγκες της Αγοράς. Υπήρχαν όμως προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπίσουν όπως το μικρό μέγεθός τους, η περιορισμένη απορρόφηση καινοτομιών, Διαρθρωτικά Προβλήματα και περιορισμένες Στρατηγικές Συμμαχίες. Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα είναι η έλλειψη Οράματος και ο Σχεδιασμός για το Μέλλον. Η Οικογενειακή Δομή των ΜΜΕ και η Οικονομική Ρευστότητα που αντιμετωπίζουν κάνουν επιτακτική την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των Στόχων τους και Ανασχεδιασμού του Τρόπου Λειτουργίας τους. Με βάση την επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και με την απόφαση Ε2003 (1422) της επιτροπής της 6 Μαΐου 2003 ορίζει τις ΜΜΕ ως εξής:
Αριθμός Απασχολούμενων και Οικονομικά Όρια προσδιορίζουν τις Κατηγορίες των Επιχειρήσεων.
● Η Κατηγορία των πολύ Μικρών, Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) αποτελούνται από Επιχειρήσεις που απασχολούν λιγότερους από 250 εργαζομένους και των οποίων ο ετήσιος κύκλος εργασιών δεν υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 43 εκατομμύρια ευρώ.
● Στην Κατηγορία των ΜΜΕ ως μικρή επιχείρηση ορίζεται η επιχείρηση η οποία απασχολεί λιγότερους από 50 εργαζομένους και της οποίας ο ετήσιος κύκλος εργασιών το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 10 εκατομμύρια ευρώ.
● Στην Κατηγορία των ΜΜΕ ως πολύ μικρή επιχείρηση ορίζεται η επιχείρηση η οποία απασχολεί λιγότερους από 10 εργαζομένους και της οποίας ο ετήσιος κύκλος εργασιών ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού δεν υπερβαίνει τα 2 εκατομμύρια ευρώ.
*Διαβάστε τη συνέχεια στο “Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ”, τεύχος 9, Μάϊος 2012. Γίνετε συνδρομητής στο asfalistikomarketing.gr και αποκτήστε πρόσβαση σε ολόκληρο το άρθρο καθώς και σε όλη την ύλη κάθε τεύχους που κυκλοφορεί από τον Σεπτέμβριο του 2011.