Μόλις πάρκαρε το suv στο υπαίθριο parking του super market και ο πιτσιρικάς, γύρω στα δέκα, έτρεξε με το ευρώ στο χέρι να πάρει ένα καρότσι από την κοντινή σειρά. Μπαμπάς και μαμά πλησιάζουν νωχελικά, ανεβάζουν τη μικρότερη αδελφή, γύρω στα τρία, μέσα στο καρότσι και προχωρούν προς την είσοδο του καταστήματος για τα βδομαδιάτικα ψώνια.
“Ξέχασα να σου πω ότι βρήκα στο γραμματοκιβώτιο το ειδοποιητήριο για την ανανέωση του ασφαλιστηρίου του αυτοκινήτου. Πάνε μέρες τώρα και το κουβαλάω μαζί μου, στη τσάντα.”
“Ε, και; Τι μου το λες; Θα μας πάρει ο ξάδερφός σου ο Ασφαλιστής. Θα τον τρενάρουμε ένα-δυο μήνες και βλέπουμε.”
“Δεν κατάλαβες. Πρέπει να το πληρώσουμε μέχρι την Τετάρτη, που λήγει αυτό που έχουμε. Δεν θα ισχύει μετά.”
“Καλά, τραγούδα. Πες στον ξάδερφό σου ότι θα τον πληρώσουμε αρχές του επόμενου μήνα.”
“Δεν διαβάζεις εφημερίδες; Θα είμαστε ανασφάλιστοι. Θα… ”
“Να σου πω πρωϊ-πρωϊ, ήρθαμε να ψωνίσουμε, όχι να τσακωθούμε για τα ασφάλιστρα. Τέλος. Τι θέλεις από φρούτα;”
Η λογομαχία σταμάτησε και η οικογενειακή σαββατιάτικη εκδρομή στο τεράστιο super market ξεκίνησε, με ποδαρόδρομο από διάδρομο σε διάδρομο, με το καρότσι να γεμίζει, το πιτσιρικά να τρέχει δεξιά κι αριστερά να παίρνει χαρτάκια προτεραιότητας και φυσικά να παρατηρεί, ως μεγάλος, τη μικρή του αδερφή που συνέχεια ρωτούσε.
Η οικογένεια βρισκότανε ήδη στον επάνω όροφο, όταν ξαφνικά, στο τέλος των διαδρόμων, δίπλα στη γεμάτη καφετέρια και απέναντι από τις κυλιόμενες σκάλες, μια φωτεινή επιγραφή που αναβόσβηνε τους τράβηξε την προσοχή:
“Μήπως λήγει το ασφαλιστήριο του αυτοκινήτου σας?” και δίπλα, με πιο έντονα γράμματα: “Ανανεώστε το εδώ, με χαμηλότερα ασφάλιστρα!”
“Καλά, τι γίνεται εδώ; Σε super market δε βρισκόμαστε;” αναφώνησε με απορία ο σύζυγος. “Και τι θα πει, “με χαμηλότερα ασφάλιστρα”; Που ξέρει πόσα πληρώνω;”
“Ξέρω εγώ; Αυτό δεν το έχω ξαναδεί. Διαφήμιση θα είναι.”
“Τι διαφήμιση; Το λέει καθαρά, ανανεώστε το εδώ!”
“Δεν το πιστεύω, που είναι οι άνθρωποι, με ποιόν θα μιλήσω;”
“Για δώσε μου την ειδοποίηση που είπες ότι έχεις στη τσάντα σου. Να δοκιμάσουμε… Πλάκα θα έχει…”
Ανοίγει, ψάχνει στο μονίμως ακατάστατο εσωτερικό της τσάντας και βγάζει τον φάκελο με την φίρμα της ασφαλιστικής εταιρίας.
“Για να δω. Τι στοιχεία γράφει; Έχει και ασφάλιστρα;”
“Όλα τα έχει. Τα στοιχεία σου, τη μάρκα, τους ίππους, τη διάρκεια, τις καλύψεις με τις αξίες, ακόμα και τα ασφάλιστρα. 208,34 ευρώ το εξάμηνο.”
“Για να δούμε, δεν χάνουμε τίποτα να δοκιμάσουμε.” είπε ο σύζυγος και πλησίασε το μηχάνημα, κάτι σαν τα ΑΤΜ των τραπεζών, αλλά πολύ πιο εξελιγμένο, πιο φιλικό.
“Ακουμπήστε την Οθόνη” διέτασσε ευγενικά η χαμογελαστή εικόνα μιας κοπέλας μέσα από την οθόνη.
Ακούμπησε την οθόνη ο σύζυγος (…κατά λάθος πάνω στην κοπέλα…) και ακούει μια γλυκιά φωνή:
“Πληκτρολογήστε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματός σας και απαντήστε στις ερωτήσεις που βλέπετε στην οθόνη.”
“Μαμά, μαμά, μιλάει το μηχάνημα” ακούστηκε η φωνή της ξαφνιασμένης μικρότερης κόρης, ενώ ο δεκάχρονος γιός παρατηρούσε ως έμπειρος και θαύμαζε τον πατέρα του για την σοβαρότητα με την οποία ανταποκρινότανε στις προτροπές της γυναικείας μορφής.
Είχε ήδη συμπληρώσει τις περισσότερες απαντήσεις (όχι με λόγια, αλλά τσεκάροντας τις εναλλακτικές προδιατυπωμένες επιλογές στην οθόνη) που εμφανίστηκαν σε δύο ομάδες. Η πρώτη, για τη μάρκα, τον τύπο, τους ίππους, τη χρήση, την ηλικία του οχήματος, την ημερομηνία έναρξης της ασφάλισης και η δεύτερη για τον ΤΚ κατοικίας, την ηλικία του οδηγού και την παλαιότητα της άδειας οδήγησης, όταν η ευγενέστατη κοπέλα τον ρώτησε:
“Θέλετε μόνο τις υποχρεωτικές από το νόμο καλύψεις ή έχετε και άλλες ασφαλιστικές ανάγκες για το όχημά σας;” Ταυτόχρονα εμφανίστηκαν στην οθόνη δύο επιλογές: «Θέλω μόνο τις υποχρεωτικές καλύψεις» και «Έχω ανάγκη και άλλες καλύψεις».
Στα γρήγορα, επέλεξε το πρώτο μουρμουρίζοντας: “εδώ δεν έχουμε χρήματα για τα ψώνια, τις υποχρεωτικές και πολλές είναι…”.
Και τότε ήρθε η ερώτηση-έκπληξη: “Πόσα σας ζητά η ασφαλιστική σας εταιρεία;”
Έριξε μια γρήγορη ματιά στο ειδοποιητήριο που κρατούσε στο χέρι του, τσέκαρε στην οθόνη την επιλογή «εξάμηνο» και πληκτρολόγησε το ποσό 208,34 ευρώ.
Σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα άκουσε την όμορφη κοπέλα να του λέει σχεδόν ενθουσιασμένη:
“Είστε πολύ τυχερός. Μπορείτε να ασφαλιστείτε στην εταιρεία «SuperMarket Ασφάλιση», μόνο με 178 ευρώ για ένα εξάμηνο. Γλυτώνετε περισσότερα από 30 ευρώ από όσα θα πληρώνατε στην εταιρεία που είστε! Να προχωρήσουμε; Μην χάσετε την ευκαιρία που έχετε!”
Και πριν προλάβει να σκεφθεί ακούει και πάλι την κοπέλα, με μια ακόμα πιο παιχνιδιάρικη φωνή: “…Και επειδή σήμερα είναι Σάββατο, σας προσφέρουμε δωρεάν την Οδική Βοήθεια! Το σκέφτεστε ακόμα;”
Το ίδιο έγραφε και στην οθόνη (178 € το εξάμηνο), ΔΩΡΕΑΝ Η ΟΔΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ, ενώ επιπλέον παρουσιαζότανε και πέντε άλλες προτάσεις: “Ασφαλιστείτε για ένα μήνα με 30 €, για δύο μήνες με 60 €, για τρεις μήνες με 90 €, για τέσσερις μήνες με 120 €, για πέντε μήνες με 150 €.”
“Τι λες γυναίκα, να ασφαλιστούμε για δυο μήνες δοκιμαστικά;”, ρώτησε ο σύζυγος περισσότερο για να βρει άλλοθι σε αυτό που έκανε (το… φοβότανε) και λιγότερο για να πάρει την έγκρισή της.
“Να ρωτήσουμε τον ξάδερφο…. Δεν είναι σωστό…”, ψέλλισε η σύζυγος, πριν εισπράξει την επιτιμητική απάντηση:
“Ποιόν ξάδερφο; Ας μας πρότεινε κι αυτός χαμηλότερη τιμή. Και δωρεάν την Οδική Βοήθεια που δεν έχουμε. Άλλωστε την είδες την εταιρεία που θα ασφαλιστούμε, η γνωστή «SuperMarket Ασφάλιση», καλύτερη είναι αυτή του ξαδέρφου σου;”
“Καλά, ας δοκιμάσουμε, αλλά για έναν μήνα μόνο”, απάντησε η σύζυγος… βάζοντας τους όρους της!
Ακούμπησε και πάλι την οθόνη, επέλεξε τον ένα μήνα με 30 €, συμπλήρωσε ΑΦΜ και τη διεύθυνσή του, τσέκαρε το ΟΚ και το ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ σε τρεις-τέσσερις ερωτήσεις και δηλώσεις που ούτε κατάλαβε (κάτι περί κάλυψης των αναγκών του, περί δικαιώματός του να απευθυνθεί στην Εποπτική Αρχή, περί συμφωνίας του για την χρήση των προσωπικών του στοιχείων, περί ενημέρωσής του για τους όρους που βρίσκονται στο site της εταιρείας κ.λπ.) και έβαλε στην ειδική σχισμή την χρεωστική του κάρτα.
Στην συνέχεια αποδέχθηκε με ένα ΟΚ και πάλι την χρέωση των 30 € και ήρθε η επόμενη ερώτηση-έκπληξη: “Θέλετε 3 άτοκες δόσεις, 10 € το μήνα;”
“Μα καλά”, αναρωτήθηκε, “σε δόσεις και τα τριάντα ευρώ;”
Απάντησε ΝΑΙ και η γλυκιά κοπέλα από την οθόνη τον ευχαρίστησε (κάτι σαν τις αεροσυνοδούς στο τέλος της πτήσης, “θα χαρούμε να ανανεώσετε και πάλι σε εμάς το ασφαλιστήριό σας”) και μέχρι να πάρει πίσω την κάρτα του εκτυπώθηκε από το μηχάνημα το ασφαλιστήριο που ξεκινούσε την επόμενη Τετάρτη, όπως έλεγε και το ειδοποιητήριο που ακόμα κρατούσε στο χέρι του. Το πήρε, του έριξε μια ματιά και γυρνώντας προς τη γυναίκα του, είπε:
“Πάμε για ψάρια; Έχουμε καιρό να ψήσουμε ένα ψαράκι!”
“Μαμά-μαμά, να πάρουμε και παγωτό!”
…Το επόμενο Σάββατο που ήλθαν και πάλη για ψώνια στο γνωστό Super Market με την «Γνωστή Ασφαλιστική Εταιρεία» μόλις μερικά μέτρα πιο κάτω στο δρόμο, δεν υπολόγισε την απόσταση για να σταματήσει στο κόκκινο σηματοδότη και χτύπησε το μπροστινό αμάξι! Λέγοντας τα γνωστά σαν έλληνας οδηγός κατεβαίνει να δει τη ζημιά. Μετά τους διαλόγους με τον οδηγό του μπροστινού αμαξιού και μη γνωρίζοντας τι να κάνει παίρνει τον ξάδελφο στο κινητό να του ρωτήσει «τι πρέπει να κάνει»! και να η απάντηση του ξαδέλφου «ξάδελφε, σε ενημερώνω ότι, η συνομιλία μας καταγράφεται για λόγους ασφαλείας και ότι, η αμοιβή μου θα είναι €50. Παρακαλώ ενημέρωσέ με λέγοντας «αποδέχομαι» για να προχωρήσουμε τη διαδικασία». Αφρίζοντας και λέγοντας τα άλλα «γαλλικά» αυτή τη φορά κλείνει το κινητό. Ακούγοντας και τα «γαλλικά» από τη σύζυγο του αποφασίζει τελικά να πάρει ξανά τον «ξάδελφο».
Ευγε Α.Κ. …η αληθεια καποτε ειπωθηκε απο το συλλογο ασφαλιστων Ροδου την περιοδο των πλημμυρων και επαναληφθηκε στο σεισμό της Κεφαλλονιας.Για τους ΜΗ γνωρίζοντες ελεγε το εξής :
Καμμία τράπεζα και κανένα ασφαλιστικο site ,που πουλανε δηθεν ασφάλειες, δε βρίσκοταν δίπλα στο πληγέντα πελάτη οπως βρισκόταν ο φυσικος σύμβουλος και συνάνθρωπος μας.
Είναι γεγονός πως οι εξελίξεις εισάγουν νέα ήθη αλλά και νέες προκλήσεις. Η ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική και όντως μπορεί να τυποποιηθεί. Ωστόσο, στην πράξη, συνδέεται και αυτή με μια μελλοντική παροχή υπηρεσίας που πρέπει να ελέγχεται για την αξιοπιστία και να συσχετίζεται με την ευρύτερη υποστήριξη που ένας καλά οργανωμένος Ασφαλιστής μπορεί να προσφέρει. Στη βάση αυτή, η διασφάλιση του Ασφαλιστηρίου αυτοκινήτου επιτυγχάνεται καλύτερα όταν στον ίδιο Πελάτη προσφερονται λύσεις και σε ασφαλιστικά θέματα, που δεν τυποποιούνται εύκολα (πχ Αστική Ευθύνη),
Γεια σας ,
Ζητω συγγνωμη εκ των προτερων .
Ξερω οτι δεν ειναι το καταλληλο θεμα , αλλα ειναι ενα θεμα που εχει κινηση και θα δειτε την ερωτηση μου
και αν εχετε την καλωσυνη μου απαντατε .
Το 2010 περασα με επιτυχια τις εξετασεις για την πιστοποιηση ασφαλιστικου διαμεσολαβητη .
Εκανα την εγγραφη μου στο επιμελητιριο χωρις ομως να κανω εναρξη στην εφορια γιατι δεν εξασκησα τελικα το επαγγελμα .
Τωρα θα πρεπει να ξαναδωσω εξετασεις ή μπορω να ολοκληρωσω της διαδικασια με την βεβαιαωση πιστοποιησης που εχω απο τις εξετασεις του Ιουνιου 2010 ?
Σας Ευχαριστώ εκ των προτερων
Οχι, δεν πρέπει να ξαναδώσεις εξετάσεις, η πιστοποίηση του 2010 είναι αρκετή. (αυτό μας έλειπε μόνο, όλα τα άλλα τα έχουμε δει…)
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι έναρξη στην εφορία και στο τεβε
Νικο σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση …Με εχουν τρομαξει καποιοι αλλοι συναδελφοι ασφαλιστες .Θα προσπαθησω αυριο να παω στο επαγγελματικο επιμελητηριο να ενημερωθω και ποιο επισημα ..
Η βεβαιωση ομως δεν αναγραφει τιποτα περι ημερομηνια ληξης ή ανανεωσης .
Το πιθανοτερο ειναι οτι απλα διαγραφηκα απο το επαγγελματικο επιμελητηριο απλα για το οτι ενω ειχα κανει εγγραφη(ειχα παρει και αριθμο μητρωου) δεν την ειχα ολοκληρωσει καταθετοντας τους την εναρξη της ΔΟΥ την οποια δεν εκανα ποτε .
Ας ελπισουμε οτι με μια επανεγραφη λυνεται το προβλημα μου !!
Θα σας ενημερωσω αμεσως μολις εχω νεωτερα ..
Νικο ειχες απολυτα δικιο , οπως επιβεββαιωσε και η σημερινη μου επισκεψη στο Επαγγελματικο επιμελητηριο .
Δεν χανετε η πιστοποιηση ,δεν υπαρχει κανενα προβλημα , απλα χρειαζεται να κανω εναρξη στην ΔΟΥ και φυσικα εγγραφη ξανα στο επιμελητηριο .
Direct Sales are here…είτε σας αρέσει είτε όχι! Προσαρμοστείτε ή…στο Ταμείο Ανεργίας!
Πρώτον ο πελάτης δεν είναι κανενός!! Ο συγκεκριμένος είχε ασφαλισμένο το αμάξι στον ξάδερφο απο υποχρέωση και με το που βρήκε την ευκαιρία έφυγε είναι απλό. Πελάτες τέτοιοι υπάρχουν πολλοί και το γνωρίζετε. Το θέμα είναι άλλο ο ασφαλιστικός του ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ και όχι ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ (ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ=ΕΤΑΡΙΑ) τι έκανε τόσα χρόνια από το να έχει ασφαλισμένο ένα αμάξι μόνο; Προχώρησε σε κάποιο άλλο συμβόλαιο άλλου κλάδου γιατί αν ναι ωραία έχασε ένα αμάξι αλλά έχει τον πελάτη ασφαλίσμένο για πιο σημαντικά πράγματα. Και ακόμα πρέπει να μάθουμε τους πελάτες μας να έχουν ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΊΔΗΣΗ!!!! Αλήθεια ο συγκεκριμένος ασφαλιστικός σύμβουλος πριν πάρει στα χέρια του τα ασφάλιστρα έκατσε 10 λεπτά να εξηγήσει στον ξάδερφο τι καλύψεις πληρώνει, τι σημαίνει η καθεμιά και τι τις χρειάζετε; Τα direct και οι τράπεζες θα πάρουν σε όλους τους κλάδους αυτό που τους αναλογεί θέλουμε δεν θέλουμε το θέμα είναι ΕΜΕΙΣ τι ΚΑΝΟΥΜΕ; Πως προχωράμε ΜΠΡΟΣΤΑ πως κοιτάμε και φροντίζουμε τον πελάτη μας; Ανεξάρτητα από τον αν “βγάζουμε” από αυτόν 1€ ή 1000€.
Ευχαριστώ
Αξιότιμε E papap ,προκειμένου με τη τσιγκουνία σου να γλιτώσεις μερικά ασφάλιστρα θα τα δωσεις σε άλλες “υποχρεώσεις” .Οπως έχουν δειξει ερευνες ειναι συνήθως συνδρομές nova,διαρκείας ομάδων ποδοσφαίρου , καφε κάθε πρωι απο έξω εφοσον δε μπορεις να πηγαινει πια ο ελληνας με καφε απο το σπίτι ειναι πιο cool ο Freddo απο εξω ,βενζινες για βόλτες και εξόδους.
Αναλογίστηκες ποτε κυριε E papap οτι αυτό το βιολί δεν εχει προσαρμογή αλλά κατάργηση ενός επαγγελματος; Τοσα χρόνια σε βοηθούσε σε κάθε σου απορια και προβλημα όποια μέρα και ωρα να ήταν χωρίς να ακους τηλεφωνητές και να πατάς κουμπάκια με νούμερα να βρεις το δικιο σου. Πως θα σου φιανόταν αν οι direct πωλησεις μπαίναν σε ΌΛΑ τα επαγγέλαματα και εμενες και ΕΣΥ ανεργος αφελη;;;
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ- ΘΕΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Η ΜΗ??? ΡΩΤΑΩ
ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΜΠΑΝΑΝΙΑΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΘΑ ΠΟΥΛΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΕΣ ΦΡΟΥΤΑ -ΛΑΧΑΝΙΚΑ -ΨΑΡΙΑ ΚΑΙ Ο ΚΑΘΕ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ – ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ ( ΜΑΥΡΑ) ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΒΡΕΙ ΦΤΗΝΟΤΕΡΗ ΚΑΛΥΨΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ.
ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΣΔΕΛΦΟΥΣ