Σε μία εποχή που όλα είναι προγραμματισμένα στο… νανοδευτερόλεπτο, ίσως υπάρχουν μερικές συνήθειες που εσείς ή οι συνεργάτες σας πρέπει να εγκαταλείψετε γιατί χάνετε πολύτιμο χρόνο.
Να θυμάστε όμως ότι οι συμβουλές που ακολουθούν για το πώς θα κόψετε ανούσιες και χρονικά άχρηστες συνήθειες δεν κάνουν για όλους.
Κακή συνήθεια #5: Τα κάνετε όλα ταυτόχρονα
Πριν λίγα χρόνια, οι ειδικοί υποστήριζαν ότι το να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα θα ήταν το «next big thing» ή κάτι από το μέλλον που θα είναι καλό για σας. Πολλές πρόσφατες, ωστόσο, μελέτες δείχνουν ότι όταν κάνουμε πολλά μαζί, στην ουσία χάνουμε την προσοχή μας και είτε κάνουμε τα πράγματα μισά ή μειώνουμε την ποιότητα της εργασίας, με αποτέλεσμα να κάνουμε κακό στην καριέρα και στο μυαλό μας. Οι ταυτόχρονες εργασίες μπορούν να έχουν πολλές μορφές: να ελέγχετε τα email σας, να μπαίνετε στα διάφορα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να ψάχνετε στο διαδίκτυο για πράγματα άσχετα με τη δουλειά σας, ή οτιδήποτε άλλο σας αποσπά την προσοχή. Και αυτό δεν είναι καλό.
Πώς να το αλλάξετε:
Καταλάβετε ότι κάνετε πολλά πράγματα μαζί και σταματήστε το. Προσπαθήστε να επιστρέψετε σε αυτό που κάνατε πριν. Αν νομίζετε ότι τίποτα δεν έχει αποτέλεσμα, κάντε ένα διάλειμμα: ένας περίπατος πάντα βοηθά στο να καθαρίσει το μυαλό. Μπορείτε επίσης να να σταματήσετε τη δουλειά και να τσεκάρετε όλα αυτά που παρακολουθείτε (social media κ.λπ.). Με σχέδιο όμως, όχι κάθε πέντε λεπτά.
Κακή συνήθεια #4: Αργείτε
Είναι τόσο σύνηθες το φαινόμενο που έχει βγει μέχρι και εφαρμογή που σας βοηθάει να είστε… Άγγλοι. Δεν υπάρχουν δικαιολογίες όταν αργείτε. Στο σχολείο, θα σας έκαναν επίπληξη, το οποίο σήμαινε ότι έπρεπε να πάτε στον διευθυντή και να δώσετε εξηγήσεις. Στη ζωή, είναι ένδειξη κακών τρόπων, αγένειας και δείχνει ότι δεν σκέφτεστε τους άλλους.
Το να αργείτε στη δουλειά ή σε μία συνάντηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος να ξεκινήσετε την ημέρα σας άσχημα. Ενώ μερικές φορές καθυστερούμε να πάμε κάπου εξαιτίας εξωτερικών και ανεξέλεγκτων παραγόντων, αν αργείτε συστηματικά, πρέπει επειγόντως να το φτιάξετε.
Πώς να το αλλάξετε:
Παρακολουθήστε και καταγράψτε το χρόνο καθυστέρησης και την αιτία. Μέσα σε διάστημα 1-2 εβδομάδων θα έχετε καταλάβει αν πρέπει να φεύγετε από το σπίτι νωρίτερα, αν πρέπει να αλλάξετε διαδρομή, να σηκωθείτε νωρίτερα από το κρεβάτι ή να κανονίσετε αργότερα τις συναντήσεις σας. Θυμηθείτε ότι δεν σπαταλάτε μόνο τον δικό σας χρόνο αλλά και των άλλων. Σε μία καριέρα που βασίζεται στην εμπιστοσύνη και την οικοδόμηση σχέσεων, είναι πολύ μεγάλο λάθος για να το συνεχίσετε.
Κακή συνήθεια #3: Λάθος προγραμματισμός
Μπορεί να είναι δύσκολο να… αφήσετε ένα project – το «παιδί» σας – όμως αν έχετε μία καλή υποστηρικτική ομάδα, θα έπρεπε να αναθέτετε τις εργασίες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Θυμηθείτε ότι προσλάβατε τους συνεργάτες σας για κάποιο λόγο. Επίσης, δεν μπορείτε να τα κάνετε όλα μόνοι σας, μπορείτε;
Αυτή η κακή συνήθεια μπορεί να ερμηνευθεί και ως κακός προγραμματισμός. Ενδεχομένως δεν είστε καλοί στον προγραμματισμό αν βρίσκετε τον εαυτό σας να κάθεται το πρωί στο γραφείο και να αναρωτιέται τι έχει να κάνει μέσα στην ημέρα. Όσοι είναι κακοί στον προγραμματισμό συνήθως είναι τεμπέληδες, απροετοίμαστοι, απερίσκεπτοι, ακόμη και ασεβείς προς τους γύρω τους. Και μην πείτε «είμαι πολύ απασχολημένος για να αναθέσω τις δουλειές σωστά». Στην τελική, όλοι απασχολημένοι είναι…
Πώς να το αλλάξετε:
Θα πρέπει να εμπιστεύεστε την ομάδα σας και να αναθέτετε εργασίες. Αν δεν μπορείτε, τότε ίσως είναι ώρα να αξιολογήσετε εκ νέου τα δυνατά και αδύνατα σημεία της ομάδας σας και να βρείτε τον ρόλο του καθενός. Αν δείτε ότι δεν μπορείτε να κάνετε προγραμματισμό, σχεδιάστε την αυριανή σας ημέρα πριν φύγετε από το γραφείο. Κάντε μία λίστα με τα «to-do» και ακολουθήστε την ή κρατήστε ένα ημερολόγιο με εργασίες. Χωρίστε τις εργασίες βάσει προτεραιότητας, ανάλογα με το τι πρέπει να γίνει πρώτα και τι μετά.
Κακή συνήθεια #2: Λέτε συνέχεια «ναι» ή «όχι»
Όποιος λέει συνέχεια «ναι» δεν έχει ζωή και όποιος λέει συνέχεια «όχι» είναι στενόμυαλος. Τι από τα δύο είστε; Ό,τι και να είστε είναι κακό.
Αν λέτε συνέχεια «ναι», είναι πολύ πιθανό να αναλάβετε πολλά περισσότερα απ’ όσα αντέχετε. Είναι σαν να βάζετε στο στόμα μία μπουκιά τόσο μεγάλη που δεν μπορείτε να μασήσετε. Αποτέλεσμα θα είναι να… πνιγείτε. Αν λέτε συνέχεια «ναι» στους πελάτες σας δημιουργείτε μη ρεαλιστικές προσδοκίες. Ενώ αν λέτε «ναι» σε κάτι που δεν θέλετε να κάνετε, το μόνο που καταφέρνετε είναι να μην το κάνετε σωστά, να μη νιώθετε ευχαρίστηση κ.λπ. Στον αντίποδα, αν λέτε όλη την ώρα «όχι» θα φαίνεστε άκαμπτος, κλειστός και στενόμυαλος.
Πώς να το αλλάξετε:
Στη ζωή πρέπει να κρατάμε μία ισορροπία, έτσι αν δούμε ότι λέμε πολύ συχνά το ένα ή το άλλο, να προσπαθήσουμε να πούμε περισσότερο το αντίθετο για 1-2 εβδομάδες και να δούμε πώς θα νιώσουμε. Τα μικρά βήματα είναι αυτά που θα σας βοηθήσουν να αλλάξετε μία κακή συνήθεια. Σιγουρευτείτε ότι θέτετε υγιή όρια και λογικές προσδοκίες με τους πελάτες σας από την αρχή. Αν το κάνετε αυτό θα κρατήσετε τους πελάτες σας και θα αποφύγετε τις απογοητεύσεις. Θυμηθείτε: δεν μπορούμε να τους ευχαριστούμε όλους. Βρείτε το σημείο ισορροπίας που σας ταιριάζει.
Κακή συνήθεια #1: Διστάζετε
Έχετε προχωρήσει ακόμη ένα βήμα για να κάνετε κάτι… σπουδαία. Τώρα κάντε το.
«Οτιδήποτε αξίζει να γίνει, αξίζει να γίνει τώρα», λέει ο Jeff Haden, του Inc. «Δεν έχεις τίποτα μέχρι να το κάνεις. Καθημερινά αφήνουμε τη διστακτικότητα και την αβεβαιότητα να μας εμποδίζουν στην πραγματοποίηση των ονείρων μας. Ο φόβος για το άγνωστο και ο φόβος της αποτυχίας συχνά μας σταματούν και ίσως αυτό είναι που εμποδίζει και εσάς. Επιλέξτε ένα σχέδιο, έναν στόχο, μία ιδέα. Και ξεκινήστε. Κάντε κάτι. Κάντε οτιδήποτε. Κάντε ένα μικρό βήμα. Το πρώτο βήμα είναι με μεγάλη διαφορά το δυσκολότερο. Κάθε πετυχημένο βήμα θα είναι πολύ πιο εύκολο.»
Πώς να το αλλάξετε:
Προσπαθήστε περισσότερο για μικρά πράγματα που θα έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στη ζωή σας. Αν κάτι που κάνετε δεν συμβάλλει στην επίτευξη ενός στόχου σας, είναι χάσιμο χρόνου. Σταματήστε το.