Το μεγαλύτερο μυστικό στις πωλήσεις είναι να κάνεις φίλους. Να πείσεις έναν άγνωστο να δει τον κόσμο όπως εσύ τον βλέπεις. Άμα το καταφέρεις αυτό, όλα τα άλλα θα πάρουν το δρόμο τους.
Οι πωλήσεις είναι μια μελαγχολική και δύσκολη δουλειά. Από τη μια πλευρά ο κόσμος τις κατακρίνει και από την άλλη μια επιχείρηση δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς αυτές. Μέχρι να υπάρξει μια πώληση, δεν υπάρχει καμία επιχείρηση. Σχεδόν όλοι μας έχουμε κατακρίνει αυτό το επάγγελμα, με τους περισσότερους από εμάς σταδιακά να το εκτιμάμε καθώς οι ικανότητές μας βελτιώνονται και συνειδητοποιούμε την αξία των πωλήσεων.
Ένας Ηγέτης, εκτός των άλλων, πρέπει να είναι και ένας εξαιρετικός πωλητής. Να έχει μεταδοτικότητα και να γίνετε πειστικός. Η πώληση είναι η τέχνη του να μπορείς να πείσεις κάποιον να πιστέψει σε εσένα και να αγοράσει την ιδέα σου, την υπηρεσία σου, το προϊόν σου επενδύοντας σε εσένα ή στην επιχείρησή σου.
Αντιλαμβανόμενοι την αξία των πωλήσεων σας παρουσιάζουμε 10 μυστικά που θα εκτοξεύσουν την επικοινωνία σας στα ύψη!
1. Να πιστεύετε στο προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε:
Είστε πεπεισμένοι για το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάτε; Η έλλειψη αποφασιστικότητας θα είναι ορατή αν και εσείς οι ίδιοι δεν πιστεύετε στο προϊόν σας, δημιουργώντας κενό στην επικοινωνία σας με τον πελάτη.
2. Να είστε σαφής και ξεκάθαροι:
Όταν πουλάτε, μη χρησιμοποιείτε πολύπλοκες έννοιες. Αναδείξτε τον εαυτό σας, αντί να προσπαθείτε να εξηγήσετε το προϊόν ή την υπηρεσία σας γρήγορα, απλά και με σαφήνεια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στις πωλήσεις είναι η σύγχυση του πελάτη. Η σύγχυση οδηγεί σε προβληματισμό, ο προβληματισμός οδηγεί σε δεύτερες σκέψεις και οι δεύτερες σκέψεις οδηγούν σε αρνητικές αποφάσεις.
3. Η πίεση είναι μια τεχνική:
Η δημιουργία φόβου, αβεβαιότητας και αμφιβολίας στο μυαλό του πελάτη σας μπορεί να οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα. Ερεθίσματα σαν αυτά οδηγούν σε σοβαρή εξέταση της ιδέας σας. Το μυστικό όμως σε αυτή την τακτική είναι να αναφερθείτε στους πιθανού κινδύνους ΜΟΝΟ μια φορά. Μην προσπαθείτε να τους το υπενθυμίζετε συνέχεια γιατί είναι πολύ πιθανό να τους νευριάσετε. Τα νεύρα δεν θα βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου σας.
4. Γνωρίστε τον πελάτη σας:
Βεβαιωθείτε ότι έχετε κάνει σωστή έρευνα για τους πιθανούς πελάτες σας. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε εκ τον προτέρων τις προτεραιότητές τους και τις ανάγκες τους. Ο κάθε πελάτης θέλει ιδιαίτερη μεταχείριση. Είναι λάθος να χρησιμοποιείτε την ίδια τακτική σε όλους. Εκτός τον άλλων φαίνεστε και εσείς οι ίδιοι πιο δυνατοί, με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Σίγουρα δεν θέλετε να είστε ο αδιάφορος πωλητής που σας παίρνει τηλέφωνο και δεν ξέρει ούτε ποιοι είστε αλλά ούτε και τι δουλειά κάνετε.
5. Δώστε προσοχή στην παρουσίαση:
Μια πετυχημένη παρουσίαση είναι κρίσιμο στάδιο στη διαδικασία της πώλησης. Δουλέψτε την, προσαρμόστε την στο χαρακτήρα σας και δώστε τον καλύτερο εαυτό σας δίνοντας προσοχή στη λεπτομέρεια. Μόνο έτσι θα μαγνητίσετε τον υποψήφιο αγοραστή. Κάντε την ίδια ερώτηση στον εαυτό σας κάθε φορά που δίνετε μια παρουσίαση. «Υπάρχει σωστή ροή στα λεγόμενά μου; Πείθω;».
6. Δείξτε πάθος και ενθουσιασμό:
Ας είμαστε ρεαλιστές. Οι περισσότερες παρουσιάσεις είναι βαρετές! Δημιουργείστε μια παρουσίαση ξεχωριστή. Διαφορετική από όλες τις άλλες. Ο ενθουσιασμός είναι μεταδοτικός – ακριβώς όπως ένα χασμουρητό.
7. Αν δεν γνωρίζετε την απάντηση, πείτε το:
Οι πελάτες θα κάνουν δύσκολες ερωτήσεις, και δεν μπορείτε να ξέρετε πάντα την απάντηση. Υπάρχει πάντα και η περίπτωση το πρόσωπο που κάνει τις ερωτήσεις να θέλει να σας δοκιμάσει, γνωρίζοντας την απάντηση στην ερώτηση που σας κάνει. Οπότε καλό θα ήταν να είστε ειλικρινείς. Είναι πολύ δύσκολο να αποκατασταθεί η αξιοπιστία.
8. Απαντήστε στις ερωτήσεις άμεσα και ξεκάθαρα:
Αν σε μια ερώτηση δώσετε «απάντηση πολιτικού» – με άλλα λόγια, αν δεν απαντήσετε στην ερώτηση – η αξιοπιστία σας θα μειωθεί και θα βλάψει τις πιθανότητές σας να κλείσετε την πώληση.
9. Το χιούμορ είναι ένα πολύ καλό εργαλείο:
Χρησιμοποιήστε αστείες ιστορίες για να σπάσετε τον πάγο. Σκεφτείτε έξυπνους τρόπους να κατευθύνετε τη συζήτηση έτσι ώστε να δημιουργήσετε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα. Για παράδειγμα, αντί για επαγγελματικές κάρτες χρησιμοποιείστε σφραγίδα, είναι έξυπνο, φιλικό προς το περιβάλλον και ποτέ δεν θα ξεμείνετε.
10. Μπορείτε πάντα να γίνετε καλύτεροι:
Οι πωλήσεις είναι τέχνη, όχι επιστήμη. Πράγμα που σημαίνει ότι ποτέ δεν είναι τέλεια και πάντα μπορεί να βελτιωθεί. Ακόμα και αν υπάρχουν τυποποιημένες τεχνικές πωλήσεων, αυτές εξελίσσονται συνέχεια και προσαρμόζονται στο χαρακτήρα του καθενός. Αυτό που έχετε να κάνετε είναι να ακονίσετε την τέχνη σας και να μοιραστείτε τις τεχνικές σας.