Η ενασχόληση του Φίλιππου Μωράκη με την εκπαίδευση της ασφαλιστικής αγοράς δεν ήταν καθόλου τυχαία, αλλά αποτέλεσμα της εμπειρίας και της αγάπης του για την ασφαλιστική αγορά.
Στα μέσα της δεκαετίας του ’80 ο Φίλιππος Μωράκης ξεκίνησε τα πρώτα σεμινάρια για Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές & Ασφαλιστικές εταιρείες (Δείτε το βιογραφικό του εδώ). Έχοντας στη φαρέτρα του τη γνώση από την Αμερικάνικη Ασφαλιστική Βιομηχανία και θητεία δεκαετίας σε θέσεις Ασφαλιστικού Συμβούλου & Διευθυντή Γραφείου αντιλήφθηκε ότι στην αγορά υπήρχε ένα σημαντικό κενό όσον αφορά τις γνώσεις των ασφαλιστών και των μάνατζερ σε θέματα πωλήσεων & προϊόντων και ειδικά στον κλάδο ζωής.
Το έλλειμμα αυτό έπαιζε ωστόσο καθοριστικό ρόλο στη συνέχεια και την ανάπτυξη της αγοράς, της “παρθένας” τότε ασφαλιστικής αγοράς, καθώς στερούσε από τους ασφαλιστές τις βάσεις πάνω στις οποίες θα μπορούσαν να στηριχθούν για να δραστηριοποιηθούν στην αγορά. Και αυτό ήρθε να καλύψει ο Φίλιππος, μεταφέροντας στην ουσία και διδάσκοντας αυτά που για την αμερικάνικη αγορά ήταν αυτονόητα. Ο συνδυασμός των εμπειριών του αλλά και της μεταδοτικότητας που είχε τον έκαναν αγαπητό στην ασφαλιστική αγορά και τα σεμινάριά του δεν άργησαν να γίνουν ανάρπαστα. Για μια δεκαετία ο ΦΜ εκπαίδευσε την πλειονότητα της ασφαλιστικής αγοράς. Όργωσε την Ελλάδα για να διδάξει συνεργάτες των Ασφαλιστικών Εταιρειών και γνώρισε Ασφαλιστές & μάνατζερ που ακόμα και σήμερα φιγουράρουν στις κορυφαίες θέσεις εταιρειών και διαμεσολάβησης.
Ποιος δεν θυμάται τη live τηλεφωνική πώληση όπου μέσα σε κατάμεστες αίθουσες καλούσε τυχαία ονόματα από το τηλεφωνικό κατάλογο και έκλεινε ραντεβού τα οποία μετά τα έδινε σε κάποιον τυχερό από την αίθουσα. Ή την τυχαία στρατολόγηση ακόμα και των σερβιτόρων στα ξενοδοχεία που έκανε τα σεμινάριά του θέλοντας να περάσει το μήνυμα ότι οποιαδήποτε στιγμή και ώρα αν έχεις τα κατάλληλα επιχειρήματα και πάθος μπορείς να φέρεις “νέο αίμα” στην αγορά.
Η αρχή για τα βραβεία έγινε το 1992 όταν κατά τη διάρκεια ενός σεμιναρίου του, είχε την ιδέα να φωνάξει στο πάνελ δυο ασφαλιστές. Έναν Διευθυντή γραφείου και έναν Ασφαλιστικό σύμβουλο. Ο ΦΜ ζήτησε από τους ασφαλιστές να ανταλλάξουν ρόλους και να κάνουν έναν διάλογο υπερασπιζόμενοι τις νέες τους θέσεις. Αυτό το “πείραμα” αποδείχθηκε πολύ παραγωγικό και πετυχημένο με αποτέλεσμα να επαναληφθεί και τις επόμενες χρονιές με βραβείο… ένα ταξίδι στο Λονδίνο για όποιον νικούσε στα …”σημεία”. Ήταν από τις λίγες φορές που Ασφαλιστές και μάνατζερ εταιρειών του κλάδου συναντιόντουσαν σε έναν κοινό ουδέτερο χώρο και αντάλλασσαν απόψεις, παρακολουθούν διεθνούς φήμης ασφαλιστές και εκπαιδευόντουσαν από τον ΦΜ.
Αυτή η διαπίστωση σε συνδυασμό με το πολύ πετυχημένο εμπνευσμένο από την Αμερική “παιχνίδι” ήταν τα ερεθίσματα που ώθησαν τον ίδιο μετά από μια 3ετία να διοργανώσει στο πλαίσιο του 6ου Διεθνές Σεμιναρίου Διευθυντών Καταστημάτων των σχολών Morax και τις πρώτες βραβεύσεις των 10 πρώτων Διευθυντών Καταστημάτων της χώρας. Ήταν από τις πρώτες φορές που ο ΦΜ βράβευε ασφαλιστές για το χαρτοφυλάκιο και τη νέα τους παραγωγή φιλοξενώντας τους παράλληλα και σε ένα πάνελ με σκοπό να κάνουν διάλογο σχετικό με τα προβλήματα και τις ευκαιρίες της αγοράς. Εισηγητές εκείνου του ιστορικού σεμιναρίου το 1995 στο Ledra Marriot της Συγγρού ήταν οι R. Bishop, Πρώην Πρόεδρος Limra & Γενικός Διευθυντής LUTC International & J. Hinrichs, Πρώην Αντιπρόεδρος της New York Life Insurance Co. Τα θέματα που συζητήθηκαν τότε; Άκρως ανατρεπτικά. Ποια θα είναι η βιωσιμότητα του agency και τι αλλαγές μπορεί να επιφέρουν τα εναλλακτικά δίκτυα πωλήσεων όπως το bancassurance και οι direct πωλήσεις.
Το 1996 τα βραβεία απέκτησαν τη δική τους στέγη μέσα στο πολυσυνέδριο του moneyshow – αποκόπηκαν από τα σεμινάρια των σχολών morax – ενώ παρόντες ήταν άνω των 400 ασφαλιστών μεταξύ των οποίων στις πρώτες σειρές μπορούσε κανείς να ξεχωρίσει φυσιογνωμίες όπως οι Δελένδας, Καπουράνης, Καραλής, Ψαράς, Ανδρόνικος, Λυσιμάχου, Πλακίδης & Τσούνης.
Το 1996 έκανε και την πρώτη εμφάνισή της η Σοφία Ρατσιάτου, Διευθύντρια γραφείου τότε στην NN η οποία κατέγραφε παραγωγές ρεκόρ για την εποχή της τάξεως των 3.430.000 ευρώ στη ζωή και τα αμοιβαία κεφάλαια. Δεν ήταν μόνο η κ. Ρατσιάτου όμως που έκανε την εμφάνισή της στις πρώτες επίσημες βραβεύσεις των κορυφαίων διευθυντών της χώρας από τη Morax καθώς την ίδια χρονιά στην πρώτη δεκάδα υπήρχαν και τα ονόματα των Ζαφείρη (1.969.185 νέα παραγωγή), Βαμβουκάκη (1.120.590 νέα παραγωγή) & Παπαδοπούλου (994.864).
Το 1997 τα βραβεία της morax ενισχύονται συνάπτοντας συνεργασία με το Life Insurance Association του Λονδίνου (Σύλλογος Ασφαλιστών Λονδίνου) και καλούν ως κεντρικό ομιλητή των τότε αντιπρόεδρο του συλλόγου Mike Clarke. Οι βραβεύσεις πραγματοποιήθηκαν στο ξενοδοχείο Intercontinental με μεγάλη συμμετοχή ασφαλιστών του κλάδου (600 στο νούμερο) κάτι που ώθησε τον ΦΜ να πει τότε στην ομιλία του ότι αυτές οι βραβεύσεις είναι μια
“υπερσυνάντηση του κλάδου με τεράστια σημασία καθώς είναι υγιές να χειροκροτεί ο ανταγωνισμός και να αναγνωρίζεται η προσπάθεια όλων μέσα σε έναν κλάδο.”
Οι 10 πρώτοι της τότε χρονιάς (Διευθυντές Γραφείων) ήταν οι Ρατσιάτου, Πιτόγλου, Παπαδοπούλου, Ζαφείρης, Θωμόπουλος, Φουφόπουλος, Ψαράκης, Καφετζόπουλος & Αντωνίου. Ενώ ήταν η δεύτερη χρονιά που δύο γυναίκες είχαν κατακτήσει κορυφαίες θέσεις στη λίστα με την κ. Ρατσιάτου να παραμένει στην κορυφή και την κ. Παπαδοπούλου να υποχωρεί στην τρίτη θέση κυρίως γιατί ο δεύτερος, κ. Πιτόγλου είχε αποχωρήσει από το σχήμα της κ. Ρατσιάτου ανοίγοντας το δικό του γραφείο. Ήταν η πρώτη χρονιά που έγιναν και οι πρώτες αντιδράσεις για τα βραβεία καθώς μία εταιρεία και πιο συγκεκριμένα η NN μονοπωλούσε την πλειονότητα των θέσεων μαζί με την Interamerican και την Εθνική Ασφαλιστική. Ο ΦΜ είχε δηλώσει τότε πως δεν μπορεί να κάνει κάτι για αυτό καθώς αυτά ήταν τα επίσημα αποτελέσματα του κλάδου χαρακτηρίζοντας όσους ασφαλιστές έφερναν νέα παραγωγή στη ζωή πάνω από 586.940 ευρώ, σκαπανείς του κλάδου.
Το 1998 οι βραβεύσεις της Morax συνάπτουν συνεργασία και με το Αγγλικό μηνιαίο περιοδικό Prospect – το τότε μεγαλύτερο Ασφαλιστικό περιοδικό στην Αγγλία – και πραγματοποιούνται για ακόμη μια φορά στο πλαίσιο του Moneyshow στο ξενοδοχείο Intercontinental αυτή τη φορά με κεντρικό ομιλητή τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Generali Ζακ Θεοδόση. Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποιήθηκε η ατάκα:
“Ο κάθε ένας στο είδος του και η Morax στις Πωλήσεις”
ενώ ο ΦΜ είχε κάνει επίσημη πρόταση στις εταιρείες να βραβεύουν τους συνεργάτες τους όχι μόνο βάσει παραγωγής αλλά και ποιοτικών χαρακτηριστικών δημιουργώντας παράλληλα ενιαίο τρόπο μέτρησης της παραγωγής και παραγωγικότητας των συνεργατών τους. Την ίδια χρονιά οι βραβεύσεις ταξίδεψαν μέχρι την Κύπρο όπου τον Ιούνιο η Morax ξεχώρισε τους κορυφαίους διευθυντές γραφείου της Κυπριακής Ασφαλιστικής Αγοράς ενώ ανταποκρινόμενος στο τεράστιο ενδιαφέρον διοργάνωσε και βραβεύσεις κορυφαίων διευθυντών στο νησί της Κρήτης χωρίς όμως να ανακοινώσει τις παραγωγές των κορυφαίων καθώς οι διαφορές από εταιρεία σε εταιρεία ήταν μεγάλες.
Το 1999 έπειτα από απαίτηση των περισσοτέρων οι βραβεύσεις απέκτησαν νέες κατηγορίες με τις εταιρείες να συμμετέχουν προκειμένου να βραβεύσουν εκτός των κορυφαίων διευθυντών καταστημάτων και τους κορυφαίους Ασφαλιστικούς Συμβούλους, Ομαδάρχες & πράκτορές τους. Οι βραβεύσεις πραγματοποιήθηκαν στο ξενοδοχείο Hilton ξανά στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου moneyshow ενώ κεντρικός ομιλητής ήταν ο τότε αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της LIMRA Tom Kelly.
Στις 12 Νοεμβρίου 2000 οι βραβεύσεις πραγματοποιήθηκαν στο ξενοδοχείο Intercontinental όπου για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο Πρόεδρος του MDRT, Tony Gordon επισκεπτόταν τη χώρα μας ως κεντρικός ομιλητής των βραβείων. Παρών στα βραβεία ήταν επίσης και οι κ. Colin Kelsey, Διευθυντής LIMRA Ευρώπης, Ταγκόπουλος, Γενικός Διευθυντής ALICO AIG Life, Σακελλαρίου, Εμπορικός Διευθυντής Generali, Πολίτης, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων Allianz & Παλαιολόγος Γενικός Διευθυντής Commercial Union. Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν παρουσιάσει οι εμπειρίες των τότε κορυφαίων Ασφαλιστών & Διευθυντών γραφείων της χώρας, Μόρντο, Σούση, Μπεμπεδέλη,Βουρνάζου, Λύρη, Σταθόπουλου & Χατζή οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί για τη σημασία του επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.
Το 2001 οι βραβεύσεις πιστές στο ραντεβού τους πραγματοποιούνται για ακόμη μια χρονιά με τεράστια επιτυχία βραβεύοντας τους πρώτους των εταιρειών NN, Εθνικής, ΑΣΠΙΣ, Commercial Union, Alpha, Metrolife Εμπορικής, Scoplife, Αγροτικής Ζωής & General Life με τη Σοφία Ρατσιάτου της NN να βραβεύεται για ακόμη μια χρόνια ως η πρώτη Διευθύντρια της Χώρας με νέα παραγωγή 1.252.899 ευρώ. Πρώτος βοηθός διευθυντή καταστήματος της χώρας είχε ανακηρυχθεί ο Νικόλαος Σταυράκης από το γραφείο του κ. Πιτόγλου της NN με νέα παραγωγή 307.744 ευρώ, πρώτη ομαδάρχης η Φανή Τσιρίκα από το γραφείο του κ. Σωτηριάδη της Εθνικής Ασφαλιστικής με νέα παραγωγή 155.455 ευρώ ενώ πρώτος Ασφαλιστικός Σύμβουλος η Ευφροσύνη Κοντέα από το γραφείο του κ. Πούλου της Commercial Union Life με νέα παραγωγή 101.837 ευρώ.
Το 2002 οι βραβεύσεις μεταφέρονται στην Αίγλη Ζαππείου και ο Φ.Μ κάνει για ακόμη μια φορά την έκπληξη καλώντας ως κεντρικό ομιλητή τον κορυφαίο Αμερικάνο Ασφαλιστή Val Ivanov ο οποίος την εποχή εκείνη είχε εισόδημα από προμήθειες άνω του ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Το θέμα του πάνελ ήταν το μέλλον του Agency system στην Ελλάδα ενώ οι εταιρείες που συμμετείχαν για ακόμη μια χρονιά στις βραβεύσεις ήταν οι NN, Εθνική, Ασπίς, Commercial Union & Φοίνιξ. Το 2002 ήταν και η χρονιά που ο ΦΜ εκμεταλλευόμενος τα φώτα της δημοσιότητας των βραβείων έκανε και την επίσημη πρώτη παρουσίαση του ΜΕΛΟΙΚ (Μελέτη Οικονομικών Οικογένειας) ενός λογισμικού προγράμματος για την ανάλυση αναγκών η οποία προκάλεσε το ενδιαφέρον του κοινού.
Οι βραβεύσεις συνεχίστηκαν με αυτό το ρυθμό χωρίς να χάσουν το ενδιαφέρον τους ούτε μια χρονιά μέχρι τον Δεκέμβριο του 2012 όπου η Morax και ο εμπνευστής των βραβείων Φίλιππος Μωράκης βράβευσαν για 21η φορά τους κορυφαίους όλων των κατηγοριών των εταιρειών που συμμετείχαν. Το 2012 ήταν και η τελευταία χρονιά στην οποία ο ΦΜ παρουσίασε και συντόνισε τα βραβεία καθώς μερικούς μήνες μετά φεύγει από τη ζωή σε ηλικία 72 ετών. Ήταν η χρονιά που έκλεινε ένας μεγάλος κύκλος των βραβεύσεων με τους συνεχιστές του, τους συνεργάτες και την οικογένειά του να δεσμεύονται ότι θα συνεχίσουν επάξια το έργο του.
Οι 22ες βραβεύσεις κορυφαίων Ασφαλιστών του 2013 πραγματοποιούνται σε ένα βαρύ κλίμα. Παρουσιαστής της βραδιάς αναλαμβάνει ο νεότερος γιος του ΦΜ Νίκος Μωράκης ενώ υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς και πρόεδροι φορέων αποδίδουν μέσα από τις ολιγόλεπτες ομιλίες τους φόρο τιμής στον “Δάσκαλο” Φίλιππο Μωράκη. Παρών στην εκδήλωση η πλειονότητα των εταιρειών με agency της αγοράς. Οι Allianz, Ευρωπαϊκή Πίστη, ΑΤΕ Ασφαλιστική, International Life, Εθνική Ασφαλιστική, Interamerican & ERGO συμμετέχουν στις βραβεύσεις επιβραβεύοντας τους κορυφαίους τους συνεργάτες ενώ για πρώτη φορά ο θεσμός δίνει βραβείο και στους συνεργάτες των εταιρειών που άντεξαν στο χρόνο και έμειναν πιστοί στην ίδια εταιρεία (κριτήριο η συνεργασία με την εταιρεία για πάνω από 20 χρόνια).
Οι 24ες βραβεύσεις συνεχίζονται στο ίδιο μοτίβο. Στο πλαίσιο του Moneyshow – για τελευταία φορά στην ιστορία τους- πραγματοποιούνται στο ξενοδοχείο Hilton στις 8 Ιανουαρίου 2016 με την αγορά να συνεχίζει να υποστηρίζει το θεσμό και ας έχει κάνει “κοιλιά” λόγω της ξαφνικής απώλειας του ΦΜ. Οι βραβεύσεις ολοκληρώνονται με επιτυχία και οι διοργανωτές τους υπόσχονται ότι στο επόμενο ραντεβού τους η προσέγγιση θα είναι διαφορετική.
Και ερχόμαστε στο …σήμερα. Οι βραβεύσεις μετονομάζονται Insurance Awards Φίλιππος Μωράκης προς τιμήν του εμπνευστή τους, αλλάζουν ημερομηνία διεξαγωγής και τοποθεσία και το βασικότερο όλων εμπλουτίζουν τις κατηγορίες βραβείων με νέες κατηγορίες ανταποκρινόμενοι στις τάσεις της εποχής. Βαδίζοντας στα χνάρια του ΦΜ αλλά με τα δικά της εφόδια η δεύτερη γενιά Μωράκη στοχεύει στο να προσφέρει στην ασφαλιστική αγορά κάτι τόσο ουσιαστικό όπως το έργο που άφησε ο Φίλιππος.
Διαβάστε περισσότερα: Insurance Awards Φίλιππος Μωράκης: Νέα Βραβεία με έμφαση στην ποιότητα