Δεδομένα υπάρχουν παντού! Τα δεδομένα είναι αναμφισβήτητα το πιο πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο του ασφαλιστικού κλάδου, εξάλλου δεν υπάρχει φυσικό προϊόν, το μοντέλο βασίζεται στη σωστή πρόβλεψη και στο μετριασμό κινδύνου. Για το λόγο αυτόν, η άφιξη των Big Data είναι ίσως πιο χρήσιμη για τους ασφαλιστές από ότι είναι σε άλλους κλάδους, λιγότερο εξαρτημένους από δεδομένα. Είναι ακόμη νωρίς για τα Big Data, η ζωή μας πρόκειται να ξεσηκωθεί από αυτά και από την «επανάσταση του Internet», αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν έχουν ήδη δείξει τις προοπτικές τους. Αυτοί είναι τρεις τρόποι με τους οποίους τα μεγάλα δεδομένα μπορούν (και ήδη) αλλάζουν τον ασφαλιστικό κλάδο:
1. Θα βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των Big Data είναι η ικανότητα να εντοπίζουν και ενδεχομένως να προβλέπουν τάσεις. Η ικανότητα αυτή είναι γνωστή ως predictive analytics. Ίσως μερικοί από τους υπάρχοντες πελάτες σας να έχουν αρχίσει να αγοράζουν αυτοκίνητα, μπορείτε να βρείτε αυτές τις πληροφορίες μέσω δεδομένων από τόπους κοινωνικής δικτύωσης, από δεδομένα αναζήτησης κ.λπ. Έτσι, ως ασφαλιστική εταιρεία, μπορείτε να αρχίσετε να τους παρουσιάζετε προσφορές – με αυτό τον τρόπο όχι μόνο παρέχετε στους πελάτες σας πληροφορίες που μπορεί να μην είχαν βρει, αλλά μπορείτε επίσης να αυξήσετε τη διατηρησιμότητα των πελατών σας.
Σύμφωνα με την IBM, η προσέγγιση αυτή μπορεί να δυναμώσει τη σχέση μεταξύ ασφαλιστή και ασφαλιζόμενου: «Ο ασφαλιστής έχει τη δυνατότητα να παρουσιάσει τη σωστή προσφορά τη σωστή στιγμή και με τον τρόπο που ο ασφαλισμένος θέλει να επικοινωνεί. Με τις μεγάλες δυνατότητες των Big Data και των analytics, οι ασφαλιστές μπορούν να αποκομίσουν χρήσιμες πληροφορίες από διαθέσιμα δεδομένα πελατών από περισσότερες πηγές από ό,τι παλαιότερα. Οι νέες αυτές δυνατότητες επιτρέπουν την πιο λεπτομερή ανάλυση των αλληλεπιδράσεων των πελατών, τη συμπεριφορά και τις στάσεις, και μας βοηθούν να κατανοήσουμε κάθε πελάτη ξεχωριστά. Χρησιμοποιώντας στοιχεία από πηγές όπως το geo-location, εξωτερικά δημόσια δεδομένα, τον τόνο που χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια μιας τηλεφωνικής συνομιλίας και πληροφορίες από analytics, είναι δυνατόν να αναπτυχθεί μια πιο λεπτομερής εικόνα του ασφαλισμένου και έτσι να παρέχουμε εξατομικευμένη επικοινωνία και υπηρεσίες, με βάση τις προτιμήσεις τους.»
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια τεχνική μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προσέλκυση νέων πελατών.
2. Η βελτιωμένη ανίχνευση απάτης θα εξοικονομήσει δισεκατομμύρια
Οι απάτες είναι ένα από τα μεγαλύτερα κόστη του ασφαλιστικού κλάδου. Σύμφωνα με το Insurance Fraud Bureau, οι απάτες που δεν ανιχνεύθηκαν πέρυσι κόστισαν στον Ασφαλιστικό κλάδο της Αγγλίας £ 2,1 δισ. και αύξησαν κατά μέσο όρο £ 50 το ετήσιο κόστος για κάθε κάτοχο ασφαλιστικού συμβολαίου. Ωστόσο, αυτός είναι ένας τομέας όπου τα Big Data έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους. Όχι μόνο λόγω του όγκου τους, αλλά και χάρη στην ικανότητά τους για καλύτερη ανάλυση και κατανόηση δεδομένων, ανακαλύπτονται νέες επαναλήψεις οι οποίες διαφορετικά θα μας ξέφευγαν.
Σύμφωνα με τη Jane Tweddle, Διευθύντρια του κλάδου ασφαλιστών και τραπεζιτών, SAP UKI , η οποία μίλησε στο Business Technology: «Με τη χρήση των Big Data μπορεί τε να παρατηρήσετε επαναλήψεις στις απάτες. Για παράδειγμα, τη μια εβδομάδα ο κ. Smith ήταν μάρτυρας του ατυχήματος του κ . Jones, και την επόμενη εβδομάδα ο κ. Jones έπαθε ατύχημα στο οποίο ήταν μάρτυρας ο κ. Clif f. Μπορείτε επίσης να δείτε γεωγραφικά περιστατικά, όπου ορισμένοι τύποι απάτης συμβαίνουν πιο τακτικά. Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να εντοπίζετε τις απάτες. Τα Big Data και οι σύγχρονες τεχνολογίες επιτρέπουν να εξετάσουμε περισσότερο αυτά τα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.» Τα δεδομένα που εξετάζονται εδώ θα μπορούσαν δυνητικά να επεκταθούν πέρα από τις πληροφορίες που κατέχουν οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι τοπικές αστυνομικές. Θα μπορούσαν επίσης να ληφθούν υπόψη προφίλ από μέσα κοινωνικής δικτύωσης και άλλες πληροφορίες από το διαδίκτυο ώστε να προστεθούν πιο λεπτομερή στοιχεία σε μεμονωμένες περιπτώσεις ασφάλισης. Η κ. Tweddle καταλήγει, «Αρκετά συχνά, οι χρήστες στο Internet αφήνουν ένα ψηφιακό αποτύπωμα νομίζοντας πως κανείς δεν τους παρατηρεί.»
3. Η βελτίωση της ανάληψης και εκτίμησης κινδύνου θα έχει ως αποτέλεσμα μια πιο δίκαιη συμφωνία για τους πελάτες
Όπως επεσήμανε ένα ενδιαφέρον ρεπορτάζ στο BBC News το περασμένο έτος, στην ασφάλιση είτε χάνεις είτε κερδίζεις, ειδικά αν χαρακτηριστείτε ως άτομο «υψηλού ρίσκου» – ένα νεαρό άτομο που αγοράζει αυτοκίνητο για παράδειγμα. Ωστόσο, η συλλογή και έξυπνη χρήση δεδομένων θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που ο ασφαλιστικός κλάδος αντιμετωπίζει τους πελάτες του. Ένα παράδειγμα που παρουσιάζεται στο BBC News είναι μια τηλεματική συσκευή η οποία, όταν τοποθετηθεί μέσα στο αυτοκίνητο, θα αναμεταδίδει τα δεδομένα σχετικά με τις συνήθειες οδήγησης, την ταχύτητα, και άλλες πληροφορίες που θα μπορούσαν κάλλιστα να μειώσουν τα ασφάλιστρα. Σύμφωνα με το BBC: «Στην αγορά είναι γνωστή ως “τηλεματική” συσκευή, η οποία παρακολουθεί την ταχύτητα του γιου σας κάθε στιγμή καθώς και ποιες ώρες οδηγεί. Επίσης η συσκευή ηχεί τρεις φορές, όταν τα φρένα πατηθούν πολύ ξαφνικά.»
«Όταν ο γιος του τον κατηγόρησε ότι προσπαθεί να τον εκπαιδεύσει γι α να γίνει καλύτερος οδηγός, ο κ . Pratt συμφώνησε ότι αυτό προσπαθούσε να κάνει.»
Η πρόκληση θα είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες να καταφέρουν να πείσουν τους πελάτες τους πως η παρακολούθηση των κινήσεών τους είναι όντως καλή ιδέα…