Αγαπητό insurancedaily, Σε συνέχεια της δημοσίευσης του θεματος “Ανασφάλιστα”, μια ουσιαστική Ανάλυση του κ. Αριστείδη Παπανικόλα πιστεύω πως θα ήταν χρήσιμο να προσθεσω τα εξής: Αφού συμφωνήσω με αρκετά σημεία της προσέγγισης πιστεύω πως κάποιες διευκρινήσεις θα φωτίσουν περισσότερο το θέμα και την προσπάθεια επίλυσής του και θα γίνει κατανοητό ότι μιλούμε για πραγματική προσπάθεια επίλυσης και όχι νέα φοροεισπρακτικά μέτρα.
Α) η πρόταση αποτελεί αποτέλεσμα δουλειάς που έγινε από κοινή επιτροπή Υπουργείων Οικονομικών, Μεταφορών, Δημόσιας Τάξεως, Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, Επικουρικού Κεφαλαίου και Τράπεζας της Ελλάδος.
Β) Ναι τώρα για πρώτη φορά γνωρίζουμε όλα τα Ασφαλισμένα Οχήματα στο Κέντρο Πληροφοριών στο Επικουρικό Κεφάλαιο σε καθημερινή βάση.
Γ) Ο προσδιορισμός του ανασφάλιστου θα προέλθει από σύγκριση των ασφαλισθέντων (κέντρο πληροφοριών) και των κυκλοφορούντων (στοιχεία ΚΕΠΥΟ).
Δ) Ο καταναλωτής θα παραλάβει μια επιστολή ότι ευρέθη το όχημά του ως ανασφάλιστο. Εάν αυτό για οποιοδήποτε λόγο δεν ισχύει (π.χ. μη ενημέρωση κατάθεσης πινακίδων) οφείλει να απευθυνθεί ανάλογα ή στην εταιρεία του ή στην εφορία. Αν μετά την πάροδο ενός μήνα εντοπιστεί πάλι ως ανασφάλιστο το όχημά του τότε ναι θα έχει ποινή με τη μορφή προστίμου κ.λπ.
Ο ενοπισμός των ανασφάλιστων από σύγκριση ασφαλισθέντων και κυκλοφορούντων και ο καταλογισμός ποινών ισχύει σε πολλές χώρες και έχει αποδώσει πλήρως.
Μακροπρόθεσμη εισήγηση της επιτροπής είναι η δημιουργία ενιαίου φορέα παρακολούθησης ασφαλισθέντων και έκδοσης και παρακολούθησης αδειών κυκλοφορίας.
Τόσο εγώ μετά από 32 χρόνια δουλειάς στο χώρο των ασφαλειών όσο και τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής καθ’ όλα άξια και έμπειρα στο χώρο τους πιστεύουμε ότι θα έχουμε κάποια θετική εξέλιξη στην επίλυση του προβλήματος των ανασφάλιστων οχημάτων.
Με εκτίμηση, Δημήτρης Ζορμπάς, Πρόεδρος Επικουρικού Κεφαλαίου.