Συνεχίζουμε το ρεπορτάζ μας στην Ασφαλιστική αγορά της περιφέρειας, στο πλαίσιο της στήλης «Επαρχία Αγάπη μου» αυτή τη φορά παρουσιάζοντας το νομό Λάρισας!
Ρεπορτάζ του Νίκου Μωράκη
Ο Νομός Λάρισας ανήκει στην περιφέρεια της Θεσσαλίας και επεκτείνεται γεωγραφικά παραλιακά από τον Θερμαϊκό Κόλπο συνορεύοντας βόρεια με τους νομούς Κοζάνης και Πιερίας και νότια με τους νομούς Φθιώτιδας και Μαγνησίας. Ο Νομός χωρίζεται διοικητικά σε επτά δήμους ο κάθε ένας γνωστός για τα αγροτικά προϊόντα που παράγει. Χαρακτηριστικά προϊόντα είναι το τσίπουρο Τυρνάβου, η φέτα Ελασσόνας, τα μήλα και τα κεράσια Αγίας και το βαμβάκι αλλά και τα σιτηρά από τον δήμο Φαρσάλων. Το κέντρο εμπορίου του Νομού βρίσκεται στην πρωτεύουσα, τη Λάρισα, ενώ ο πιο εμπορικός δρόμος της πόλης είναι η οδός Κούμα – τα τελευταία χρόνια δυστυχώς ο μόνος δρόμος που έχει ακόμα εμπορική κίνηση σε πείσμα των καιρών. Σύμφωνα με την απογραφή του 2011 ο πληθυσμός του νομού είναι 284.325 κάτοικοι ενώ σύμφωνα με τους συμμετέχοντες στο ρεπορτάζ οι εγγεγραμμένοι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές στο Νομό υπολογίζονται στους 550.
Στο ρεπορτάζ μας συμμετείχαν οι Ασφαλιστικές εταιρείες Interamerican, Eurolife, MetLife, ERGO, Εθνική, ΑΤΕ & Υδρόγειος καθώς και το ιδιωτικό νοσηλευτήριο ΙΑΣΩ Θεσσαλίας μόλις μερικά χιλιόμετρα έξω από την πόλη της Λάρισας. Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ ήρθαμε σε επικοινωνία με τους:
- Αθανάσιο Μαργαριτόπουλο, Προϊστάμενο Περιφ. Τομέα Κεντρικής Ελλάδας, Εθνική Ασφαλιστική
- Ευάγγελο Κορδά, D.S.F. Executive, MetLife
- Δημήτρη Βουτσιλά, Συντονιστή Ασφαλιστικών Συμβούλων Interamerican
- Κωσταντίνος Νάστος, υπεύθυνος γραφείου Ευρωπιακή Πίστη
- Άρη Καλύβα, Διευθυντή Υποκαταστήματος, Υδρόγειος Ασφαλιστική
- Κωνσταντίνο Δαλακούρα, Συντονιστή Διευθυντή, ΑΤΕ Ασφαλιστική
- Νεκτάριο Τζαβέλλα, Unit Manager, Εθνική Ασφαλιστική
- Γιώργο Κολτσίδα, Ασφαλιστικό Πράκτορα, συνεργάτη της Eurolife
- Τάκη Παραφέστα, αποκλειστικό συνεργάτη ERGO
- Κώστα Καραγιάννη, Ασφαλιστικό Πράκτορα
- Σωκράτη Μητσιάδη, Γενικό Διευθυντή ΙΑΣΩ Θεσσαλίας
Μπορεί επίσημα στο Επιμελητήριο Λάρισας να είναι εγγεγραμμένοι 550 κωδικοί Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Σύμφωνα με στοιχεία που συλλέξαμε την τελευταία τριετία ο αριθμός των νέων εγγραφών ήταν 79 ενώ οι διαγραφές για την ίδια περίοδο έφτασαν τις 89. Αυτή η αρνητική εικόνα στην ανανέωση ή και δημιουργία νέων κωδικών δείχνει την απροθυμία του κόσμου είτε να διαλέξει μια καριέρα στην Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση είτε οι ίδιοι οι Ασφαλιστές να ανανεώσουν την άδειά τους για να συνεχίσουν στο επάγγελμα. Επίσης, σύμφωνα με τα λεγόμενα των Ασφαλιστών που συμμετείχαν στο ρεπορτάζ το αρχικό νούμερο είναι πλασματικό καθώς ζήτημα λένε είναι οι μισοί από αυτούς τους κωδικούς να είναι ενεργοί και δραστήριοι.
Κλάδος Οχημάτων
Η Λάρισα ίσως και να είναι μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη η πρωτεύουσα των πρακτόρων και των ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Συμβούλων στην Ελλάδα. Στην πλειονότητά τους διατηρούσαν και διατηρούν μικρά γραφεία με κύρια δραστηριότητά τους τον κλάδο οχημάτων ενώ η περιοχή έχει δημιουργήσει και δυο συλλόγους Ασφαλιστών. Ο ένας είναι δραστήριος από το 1997 μέχρι και σήμερα που μάλιστα είχε κινητοποιηθεί στις πρόσφατες διαδηλώσεις κατά του bancassurance με την ονομασία Σύλλογος Επαγγελματιών Ασφαλιστών Νομού Λάρισας και αριθμεί περίπου 50 μέλη με 10 ευρώ ετήσια εγγραφή και ο δεύτερος που δημιουργήθηκε την ίδια περίοδο με ονομασία Σύλλογος Επαγγελματιών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος. Σύμφωνα με τους Ασφαλιστές, οι λόγοι ύπαρξης δύο συλλόγων στην ίδια περιοχή είναι περισσότερο προσωπικές διαφωνίες των μελών τους παρά διαφορετική άποψη ως προς τα συμφέροντα που ως σύλλογοι προασπίζονται. Μια συνήθη πρακτική που έχουμε συναντήσει και σε άλλες πόλεις της περιφέρειας, η οποία δείχνει και την έλλειψη συσπείρωσης που υπάρχει καθώς η δράση των συλλόγων είναι περιορισμένη κυρίως από την αδιαφορία των Ασφαλιστών να συμμετέχουν ενεργά.
“Η συνδρομή είναι 10 ευρώ το χρόνο για να υποστηρίξουν οικονομικά το Σύλλογο και αποφεύγουν να τα πληρώσουν”, μας δήλωσε μέλος του Συλλόγου.
Όσον αφορά τον κλάδο οχημάτων, στη Λάρισα, το μέσο κόστος ζημιάς φτάνει τα 2.001 ευρώ, από τα υψηλότερα στην Ελλάδα μαζί με τους γειτονικούς νομούς των Τρικάλων και της Άρτας κάτι που δεν φαίνεται και στα ασφάλιστρα των συμβολαίων καθώς παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλά λόγω του έντονου ανταγωνισμού που υπάρχει και σε αυτόν το Νομό.
«Πώς γίνεται ενώ έχουμε από τους υψηλότερους μέσους όρους στο δείκτη ζημιών στο αυτοκίνητο, τα ασφάλιστρα να παραμένουν τόσο χαμηλά; Συνήθως το κόστος δεν πηγαίνει στον ασφαλισμένο; Κάποιο λάκκο έχει η φάβα», μας δήλωσε ασφαλιστής με προσωπικό γραφείο στην Πόλη.
Η Λάρισα ίσως κατέχει και την πρώτη θέση όσον αφορά τους μαύρους κωδικούς. Πολλοί είναι οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές –μας είπαν– που συντηρούν αυτή την πρακτική και δεν είναι διατεθειμένοι να σταματήσουν καθώς έχουν εγκλωβιστεί σε αυτήν τη μέθοδο, κυρίως λόγω των πρόσφατων φορολογικών επιβαρύνσεων.
«Εδώ λειτουργεί η μέθοδος του στρουθοκαμηλισμού», μας είπε Ασφαλιστής του agency. «Ενώ όλοι στην Πόλη ξέρουν ότι ο Χ λειτουργεί με αυτό τον τρόπο, ο ίδιος σε συναντήσεις του Συλλόγου το αρνείται πεισματικά μπροστά στο πλήθος και μάλιστα το καταγγέλλει.»
Η παραγωγή στον κλάδο οχημάτων είναι κυρίως βασισμένη στους ανεξάρτητους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές με τα χαρτοφυλάκιά τους να είναι και σε αυτόν το νομό κατά 80% στην καλύτερη των περιπτώσεων βασισμένα στο αυτοκίνητο ενώ μικρή συμμετοχή παρατηρείται στους λοιπούς κλάδους όπως πυρός, αστικές ευθύνες και καλλιέργειες. Κλάδοι που παραδοσιακά δουλεύουν τα agency των ασφαλιστικών εταιρειών και τα τελευταία χρόνια έντονα το bancassurance.
Στις αγροτικές ασφάλειες leader της αγοράς ήταν και παραμένει η ΑΤΕ Ασφαλιστική καλύπτοντας κινδύνους σε καλλιέργειες, ιχθυοκαλλιέργειες και στο ζωικό κεφάλαιο λειτουργώντας συμπληρωματικά στον ΕΛΓΑ αλλά με δικούς τους πραγματογνώμονες.
Τέλος, στην πόλη της Λάρισας διοικητικά κέντρα διατηρούν οι Ασφαλιστικές εταιρείες Εθνική και Υδρόγειος ενώ η ΑΤΕ πριν δύο χρόνια έκλεισε με εθελουσία το δικό της. Το Επιμελητήριο Λάρισας είναι κοντά στους Ασφαλιστές του, εκδίδοντας κάρτες για τα μέλη του ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο Πρόεδρός του κ. Δημήτρης Αδάμ, στο παρελθόν ασκούσε το επάγγελμα.
Συνεχίζουμε το ρεπορτάζ για την Ασφαλιστική Αγορά του νομού Λάρισας την Τετάρτη 7 Νοεμβρίου 2016 παρουσιάζοντας την εικόνα που σχηματίσαμε στον κλάδο Ζωής & Υγείας.
Τα αποτελέσματα των εκλογών για το νέο Δ.Σ. της Ενωσης Ασφ. Διαμεσολ. Κεντρικής Ελλάδος
Την Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016 πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Κεντρικής Ελλάδος, στο Επιμελητήριο Λάρισας.Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Α.Δ.Κ.Ε. συγκροτήθηκε σε σώμα, σήμερα της 2 Δεκεμβρίου 2016 και απαρτίζεται από :
Πρόεδρος : Κολιούμπας Σπυρίδων
Αντιπρόεδρος : Χαλκιά Σοφία
Γραμματέας : Παπανικολάου Δήμητρα
Ταμίας : Νασίκας Αλέξανδρος
Μέλος : Μίχης Βασίλειος
ΕΝΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Έτος ίδρυσης 1982
Ιδρυτικό μέλος της ΠΟΑΠ ΝΥΝ ΠΟΑΔ
Σε συνεργασία με το Πανεπιςτημιο Μακεδονίας λειτούργησαν την Τηλεταξη εκπαίδευσης για τις 100 ώρες μαθημάτων
Συμμετοχή μελών της ΕΑΠΚΕ σε διάφορες επιτροπές
Ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού μέσω των
Τοπικών τηλεοπτικών καναλιών
Ραδιοφώνων , εφημερίδων και εντύπων
Συνεργασία με αδελφά σωματεία, ΕΑΕΕ και εποπτικές αρχές
Δημιουργία συνδυασμών στις εκλογές επιμελητηρίων Λάρισας και Μαγνησίας
Η ΕΑΠΚΕ ειναι παρούσα και προςφερει απο το 1982.
Το δεύτερο σωματείο ιδρύθηκε για τους γνωστούς λόγους που μόνο οι δημιουργοί του γνωρίζουν